Alu onderbak T34

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Rene Pranger

Alu onderbak T34

Bericht door Rene Pranger »

Wel er kwam van de week iemand na de meeting bij Fort Veldhuis met een bepaalt idee en welnu

De T34 is een leuk model, alleen jammer dat Tamiya er nog niks mee doet, dus bij deze passen we hem zelf wel aan.

Afbeelding

Beetje buigen en met wat hoeklijn de zijkanten erop doet al een hele hoop

Afbeelding

Afbeelding

Achterzijde paneel een beetje in model geknipt

Afbeelding

Afbeelding

Hoeklijn aan de bovenzijde

Afbeelding

Afbeelding

En van een stuk alu pijp de achterste uitstulpingen gemaakt, zitten nu nog gelijmt op hun plaats maar als ik zover ben Tig ik hem ff op me werk een paar hechtjes hier en daar.
En daarna de buitenkant zijpanelen op maat vijlen volgens model, met een powervijl wel te verstaan

En tja soms krijg je nog wel is iets binnen en dat moet dan maar ff op de kast komen te staan bij de andere toekomstige projecten, altijd goed om met de winter wat te doen te hebben

Afbeelding
Chris Thank u m8 this kit looks perfect

Greets Rene
Sjirk van der Meer

Re: Alu onderbak T34

Bericht door Sjirk van der Meer »

op m-modell forum stond iets over metale t34 swing armen. misschien iets voor bij je metale onderbak
Rene Pranger

Yep die heb ik ook gezien, alleen die zijn precies hetzelfde als de originele.
Dus moet je er veel aan verbouwen om ze werkend te krijgen op de loopwielen met lagers, en je betaald voor 10 swingarmen 110 euro,
Dus dat doen we maar niet, tiger swingarmen zijn iets korter maar als je ze op de juiste plek plaatst merk je er niks van.
Het enig wat verandert is de veerweg, maar ik heb hier nog een setje impact vering en die komt er in dus komt allemal goed.
De metalen als het ware loopwielen van profiline is ook nog veel vragen over, op mm model forum staat 7,80 euro per loopwiel.
Op de site staat 30 euro per wiel, dus ook weer 10x30 = 300 euro en de kunstof loopwielen zien der perfect uit dus daar komen lagers in
Sjirk van der Meer

Bericht door Sjirk van der Meer »

er staat wheels, dus ik weet niet.
Maar had iemand gezien die had zijn plastic swingarmen hol gemaakt en er een metalen staaf/strip in gelijmd voor meer sterkte.
en wat voor t34 word het?
Rene Pranger

Het is mijn beute T34 met elmod

Inderdaad is er iemand die heeft de plastic swingarmen aangepast met een metalen strip, maar ik maak er de impact vering in ben ik die wecohe oops impact troep ook weer kwijt.
Ik moet nog ff een mail sturen naar profiline, op het mm model forum heeft ie het namelijk over 2 loopwielen dus een dubbel loopwiel lagers en afdek dop voor 7,80 euro
Dus dan scheelt het wel 10x7.80
Paul Meelen

Bericht door Paul Meelen »

nice : Thumbup : maken jullie dit soort dingen op het werk of thuis? want heb je voor dit soort aanpassingen geen bepaalde machine nodig of is het allemaal handwerk? :)
Rene Pranger

Hoi Paul

Dit op dit moment is allemaal hand werk, het buigen vergt wat kracht maar voor de rest valt het nog mee.
Mijn belangrijkste stuk gereedschap is de powervijl
Rene Pranger

Ondertussen al weer wat aan de T34 onderbak gedaan.

Afbeelding

Aangezien de T34 trackspanner ff niet voorradig is bij Guido, en tja ik had er nog 1 liggen voor in me T55 die dus ff aangepast en ingebouwt.

Afbeelding

U- profiel geplaatst voor de swingarm te geleiden, waarbij in de gaten een messing buisje zit zodat ze lekker makkelijk draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik had dus nog een setje impact [ imitatie Wecohe ] vering liggen, en aangezien ik die troep nergens anders voor gebruik dus maar in de T34

De lagers voor de loopwielen zijn bestelt, inclusief de aandrijfwielen en de spanwielen, zat er nog te denken om de aandrijfwielen zelf te frezen maarkja me machine zit een beetje vol met werk.
Dus dan maar ff bestellen, metalen track,s zullen ook binnenkort wel binnenkomen.
Zodra de lagers binnenzijn kan ik ook gelijk beginnen met nieuwe assen maken.

Afbeelding

Een beetje een blik hoe de loopwielen komen te zitten, de swingarmen zitten hier nog los
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast