Normandie 2011

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
Gerhard Overweg
Contacteer:

Normandie 2011

Bericht door Gerhard Overweg »

Ongeveer twee en een halve week geleden vakantie gekregen ,het beloofde iets geweldigs te worden jaren lang wilde ik al naar Normandie maar er was veel wat mij tegenhield..de taal,de fransen zelf,de afstand.
Maar het ging toch gebeuren in het voorjaar een accomodatie besproken ,toen ging het op de eerste echte dag van de vakantie al mis :(
Ik wilde m'n schoenen pakken en....ging door m'n rug......weg vakantie :cry:
Was net 2 maanden hersteld van de vorige keer wat 10 weken heeft geduurd dus dan kun je je wel voorstellen hoe ik me voelde,Heemskerk ook moeten afzeggen :(

Gelijk de Fysio gebeld en kon de volgende dag al komen ,na een 3 tal behandelingen en rust ging het na een week al wat beter maar kon niet erg goed zitten en de reis is toch al 8 uurtjes rijden.
We hebben het er op gewaagd met pijnstillers en veel de rug insmeren hebben we er 10 uur over gedaan op de heen weg (elk uur pauze nemen) ,het was en geweldige week en we hebben meer dan 400 foto's gemaakt.
Het is een enorme ervaring geweest ook erg emotioneel geworden vooral als je op de US begraafplaats bent van Colleville.
We hebben in 1 week veel museum's bezocht zo zijn we geweest bij Pegasus Bridge, battery du Merville, Commandobunker in Ouistreham (staat de LCT die gebruikt is voor Saving Private Ryan), radarstation in Douvres (was gesloten), Arromanches, Caranten, Sainte-mere-eglise, Brecourt manor (zie Band of Brothers), battery van Longues-sur-mer (staan de kannonen nog in), en alle stranden Sword/Gold/Juno/Omaha/Utah Beach.

De week is redelijk goed verlopen ,de terugweg netjes 8 uur over gedaan.
Het was al bij al erg goed bevallen je kon rustig engels en soms nederlands terrecht ,het eten was goed en het landschap enorm mooi,gelukkig hadden we redelijk weer en elke dag heerlijk langs het strand gewandeld,tja alleen de fransenzijn nog wel wat stug.
Hieronder (klik op de Link) enkele foto's....niet alle 425 hoor! :D

Normandie 2011 Nieuw
Laatst gewijzigd door Gerhard Overweg op 15 sep 2011, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gr. Gerhard.

Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Arjan Relker
BTN Clublid
Contacteer:

Re: Normandie 2011

Bericht door Arjan Relker »

Mooie foto's.
Laat de rest ook maar zien : Thumbup :

groeten, Arjan
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Gerhard,

Echt mooie foto's : Thumbup :
Misschien is het een idee om een apart onderwerp in het forum fotoalbums aan te maken voor eigen foto's van "historische lokaties".
Wat denken jullie daarvan ?
Groetjes,
Ad
Jan Dekker

Bericht door Jan Dekker »

Hoi Gerhard,

Mooi dat je de reis, ondanks de rugproblemen, toch hebt kunnen maken. Dank voor het delen van de foto's, was weer even of ik er terug was. Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van 2 dagen Ieper en 6 dagen Normandië en ik kan je ervaringen helemaal delen. Ook bij mij stond een bezoek aan Normandië al bijna 30 jaar op de verlanglijst, en het is een ervaring om nooit meer te vergeten.

De meeste van de door jullie bezochte musea en bezienswaardigheden hebben wij ook bezocht, in ons geval was het radarmuseum van Douvres wel geopend. Ouistreham hebben wij door tijdgebrek niet meer bezocht. Ik ben benieuwd wat op jou het meeste indruk heeft gemaakt? In mijn geval was dat wel Point-du-Hoc, hier zijn de littekens van het bombardement nog zichtbaar en dit geeft dus een zeldzaam beeld van echte oorlogsschade. Ook de begraafplaatsen in Colleville en La Cambe zijn om stil van te worden. Beroepshalve heb ik veel met het werk van de Oorlogsgravenstichting te maken, dus militaire begraafplaatsen hebben mijn speciale interesse.
Hebben jullie bij Pegasus Bridge ook toevallig koffie gedronken bij het Pegasus Café? Naar onze mening de duurste koffie van Normandië (3 euro 50 per kop), en meteen ook de slechtste. Volgens mij putten ze het water uit het kanaal... Maar goed, we kunnen zeggen dat we er koffie gedronken hebben. :D

Met ruim 400 foto's heb je het netjes gedaan, ik kwam aan ruim 1750, en ben nog volop aan het sorteren :oops: .

Geniet van je herinneringen, als je geïnterresseerd bent in oorlogsgeschiedenis dan kan ik een bezoek aan Ieper en omgeving ook heel erg aanbevelen.

Groeten,

Jan : Thumbup :
Jan Dekker

Bericht door Jan Dekker »

Ad Wouterse schreef:Misschien is het een idee om een apart onderwerp in het forum fotoalbums aan te maken voor eigen foto's van "historische lokaties".
Wat denken jullie daarvan ?
Lijkt mij een leuk idee, Ad. Ik heb hier wel wat plaatjes op de harde schijf die voor plaatsing in aanmerking komen.

Jan :thumbup:
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

zeker een leuk idee : Thumbup :
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hi guys,

Het nieuwe forumdeel is aangemaakt.
Ter opening heb ik een copie van het bericht van Gerhard geplaatst.
Groetjes,
Ad
Gerhard Overweg
Contacteer:

Bericht door Gerhard Overweg »

Jan Dekker schreef:Hoi Gerhard,

Mooi dat je de reis, ondanks de rugproblemen, toch hebt kunnen maken. Dank voor het delen van de foto's, was weer even of ik er terug was. Ik ben afgelopen zaterdag teruggekomen van 2 dagen Ieper en 6 dagen Normandië en ik kan je ervaringen helemaal delen. Ook bij mij stond een bezoek aan Normandië al bijna 30 jaar op de verlanglijst, en het is een ervaring om nooit meer te vergeten.

De meeste van de door jullie bezochte musea en bezienswaardigheden hebben wij ook bezocht, in ons geval was het radarmuseum van Douvres wel geopend. Ouistreham hebben wij door tijdgebrek niet meer bezocht. Ik ben benieuwd wat op jou het meeste indruk heeft gemaakt? In mijn geval was dat wel Point-du-Hoc, hier zijn de littekens van het bombardement nog zichtbaar en dit geeft dus een zeldzaam beeld van echte oorlogsschade. Ook de begraafplaatsen in Colleville en La Cambe zijn om stil van te worden. Beroepshalve heb ik veel met het werk van de Oorlogsgravenstichting te maken, dus militaire begraafplaatsen hebben mijn speciale interesse.
Hebben jullie bij Pegasus Bridge ook toevallig koffie gedronken bij het Pegasus Café? Naar onze mening de duurste koffie van Normandië (3 euro 50 per kop), en meteen ook de slechtste. Volgens mij putten ze het water uit het kanaal... Maar goed, we kunnen zeggen dat we er koffie gedronken hebben. :D

Met ruim 400 foto's heb je het netjes gedaan, ik kwam aan ruim 1750, en ben nog volop aan het sorteren :oops: .

Geniet van je herinneringen, als je geïnterresseerd bent in oorlogsgeschiedenis dan kan ik een bezoek aan Ieper en omgeving ook heel erg aanbevelen.
Het meeste indruk heeft op ons buiten Collville de Mulberry Habour (Arromanches) de omvang is zeer groot ,Pointe-du-hoc was ook zeer indrukwekkend ,zou zeker daar niet graag aanwezig zijn geweest met de inslagen.
We hebben geen moment getwijfeld om bij het cafe iets te gaan drinken vond het er niet erg uitnodigend uit zien ..gelukkig maar zo te horen :wink: .
Op de terugweg kwamen we langs de Somme volgens mij moet dat ook wel iets te zien zijn,mijn lijstje voor bezoeken van plaatsen is groeiende.
Sucses met het uitsorteren van de foto's het heeft me nu 4 uur gekost om een nieuw album te maken :lol:

Op de laatste dag van liepen we op de boulevard en werden we aangesproken door een Fransman met een fiets(half frans/Engels),hij vroeg ons waar we vandaan kwamen.. Canada?(ik had een pet op met de Canadeese vlag )en vertelde dat hij daar ook had deelgenomen aan de landing ,je zag in z'n ogen dat hij het er nog moeilijk mee had,hij vertelde dat er veel mijnen lagen en dat dat erg gevaarlijk was ,had hij wilde het gewoon aan ons vertellen en wenste ons nog een een welkom in Normandie en een fijn verblijf.

Heb een nieuw fotoalbum aangemaakt het zijn nu 305 foto's om een of andere reden kon ik niet bij alles tekst bijzetten...
Gr. Gerhard.

Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast