Tamiya KT IR led inbouw

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Leroy de Looff

Tamiya KT IR led inbouw

Bericht door Leroy de Looff »

Beste tankers.

Ik heb de fout gemaakt om de BU na de bouw van mijn KT in te bouwen. Nu zit ik dus met het probleem dat de led niet meer in de mantlet kan omdat alles al vastzit en ik er niet meer tussen kom om het allemaal op te boren. Aan de andere kant van de mantlet zit ook een gat wat ik dus wel makkelijk op kan boren, maar nu is mijn vraag, is de led dan nog precies of kan ik dan geen verre afstanden meer halen?? Aangezien de led dan in een vaste positie zit en niet mee omhoog en omlaag gaat met de mantle.
Rene Pranger

Re: Tamiya KT IR led inbouw

Bericht door Rene Pranger »

Hoi Leroy

Echt precies is ie dan niet meer, maar je kan van buiten af ook de mantlet doorboren.
Je moet er toch een pijpje in plaatsen waar de BU led in komt te zitten, dus als je rustig boort dan lukt dat perfekt.
EN dat pijpje wat dan buiten je mantlet steekt aan de buitenzijde maak je gelijk met de vorm van de mantlet
Leroy de Looff

Probleem is dat ik hem naar 6mm op moet boren, en ik vraag me af of ik uberhaupt die ruimte heb in de mantlet. Ben een beetje bang dat de hele zooi doorscheurd, en dan ben ik verder van huis : Hurted : Daarnaast zit ik ook met het probleem dat ik hem langs de binnenkant, dus in de voorste plaat van de toren, ook op moet boren anders kan de stekker er niet doorheen.

Nu zit ik dus eigenlijk te denken om de led langs achter in de mantlet te plaatsen. Dus langs binnen het gat groter maken zodat de led er in zijn geheel doorheen kan, en het gat in de mantlet 5mm maken, zodat de led met de verdikking achter in de mantlet blijft zitten. Op die manier hoef ik geen pijpje te plaatsen omdat ie dan helemaal achter in de mantlet zit, dat is ongeveer een 12mm zoals ik het zo meet. Dat zou toch ver genoeg naar achteren moeten zijn lijkt me.
Rene Pranger

Bericht door Rene Pranger »

Het is natuurlijk ook mogelijk het stekkertje eraf te knippen en daarna opnieuw te solderen.
Maar jou optie kan ook allen moet je wle bekijkne hoe het zit met de tussenruimte, je zit met de buitenkant mantlet en de binnenkant daar tussen zit ee nholle ruimte.
Dus als je achterin de led plaatst komt het signaal in die holle ruimte terecht.
Maar een pijpje van 6mm plaatsen is geen probleem, alleen niet in 1 keer maar beetje bij beetje opboren met grotere maten en dan scheurt er niks.
EN als je pijpje aa nde binnenkant lekker lang houd dan kan je er ook makkelijk bij om da ledje te plaatsen
Leroy de Looff

Pff gelukt : Blink : Met het zweet in mijn handen, boren in mijn nieuwe KT : Frown : Dat doen we dus geen 2e keer meer haha.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Leroy, ik had bij mijn KT hetzelfde probleem.
Het gat waar normaal de MG zit heb ik voorzichtig op-geboord met een steeds grotere boor.
Vervolgens een alu pijp in de mantel gelijmd en afgeschuind.
En verder een stukje styreen zodat de alu pijp wat minder opvalt, bij het orgineel zit ook zoiets.

Afbeelding

Afbeelding
Gr,
Tuur.
Leroy de Looff

Zo heb ik het nu ook gedaan, alleen steekt het pijpje bij mij iets buiten de mantlet, maar dat airbrush ik gewoon nog even zodat het niet opvalt. Het opboren was wel iets wat ik niet graag deed, vooral omdat dat buitenste randje zo fragiel word.

Maar goed, eind goed al goed, hij is ook al getest tegen een wit oppervlakte, nu alleen nog eens op afstand testen met een andere tank.

Thanks voor de tips : Thumbup :
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast