Defensie wil ALLE tanks weg hebben

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Leroy de Looff

Defensie wil ALLE tanks weg hebben

Bericht door Leroy de Looff »

Raar maar waar, het word steeds gekker.

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... -tanks.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ze weten niet wat het nut is van het hebben van de tanks. Tot ze straks nodig zijn, en we ze niet meer hebben.

:thumbdown:
tim biersma

Re: Defensie wil ALLE tanks weg hebben

Bericht door tim biersma »

hoi

zo gaat het nu altijd met nederland : Sig :
we bezuinigen altijd op de verkeerde dingen

groet tim
Martijn Deleij

Bericht door Martijn Deleij »

was al langer bekend dat we volledig voor de luchtmacht zouden gaan, dus bericht verbaasd mij niet.
Leroy de Looff

Bericht door Leroy de Looff »

Fijn is dat haha. Dus als de pleuris uitbreekt zijn we hier in Rijen als eerste de sjaak : CoolGun :
Gerhard Overweg
Contacteer:

Bericht door Gerhard Overweg »

Hoorde ooit iemand zeggen ..als het weer zover is kunnen we weer op de fiets naar de grebbeberg!
Gr. Gerhard.

Tamiya Sherman M4 (Dum-Dum).
Tamiya Sherman M4 (Alice).
M20 Utility Vehicle (Sasquatch).
Leo van der Meer

Bericht door Leo van der Meer »

Ja ach. In de afgelopen conflicten hebben we helemaal geen tanks gebruikt. Die heb je alleen nodig als je door een "echt leger" wordt aangevallen.

Wel een slecht plan. We kunnen beter die JSF dumpen en de Apache.
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Beetje erg jammer.
Ze bezuinigen weer op de verkeerde dingen.
Waar blijft die jsf waar ze het al jaren over hebben en de NH90.
Nou dat kost ook klauwen vol met geld, en wij maar betalen.

Nou geef mij maar die tanks in plaats van die jsf.
Wat heb je aan een luchtmacht als je geen grondtroepen hebt om de boel in te nemen als het moet.

Laat ze maar een paar van de marine rotzooi bootjes verpatsen.
Het enige wat we daar mee doen is piraatjes oppikken en weer laten gaan.

Nee geef mij maar een tank
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
Pim van de Velde
Contacteer:

Bericht door Pim van de Velde »

dit doet mij een beetje denken aan de US-AF die dacht ten tijde van Vietnam nog alleen maar straaljagers nodig te hebben die kernwapens en lange afstand luchtdoelraketen konden afschieten. Met alle moderne techniek zag men de vijand toch van verre aankomen. Daar waren ze vlak na het eerste luchtgevecht ook weer van genezen toen bleek dat wendbaarheid en een boordkanon toch wel voordelen had.
Rene Pranger

Bericht door Rene Pranger »

Neem een voorbeeld aan Gaat Affi die is allang al blij dat ie tanks en helicopters tot zijn beschikking heeft, en sinds kort zelfs nog een heli extra gratis en voor noppes
Wilco Bouwhuis

Bericht door Wilco Bouwhuis »

nah gelukkig hebben wij ze dan altijd nog : CoolGun : :lol:
Wessel Witvoet

Bericht door Wessel Witvoet »

nah gelukkig hebben wij ze dan altijd nog
Daarom, wie maakt zich nou druk over een gebrek aan tanks, binnen BTN zijn meer leopards dan de nederlandse defensie ooit van zou kunnen dromen.

Nah effe serieus. Baal er enerzeids wel van, maar mochten wij echt tanks nodig hebben is de kans groot dat duitsland te hulp zal schieten. En als er een 3de wereld oorlog met duitsland zou komen (lets hope not) hebben wij aan leopards ook niets, want onderdelen etc komen daar vandaan.
Niels Jansen
Contacteer:

Bericht door Niels Jansen »

Hmm wie wil er nog een echte leo kopen.
Ze worden al op marktplaats aangeboden.

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... ck=1#photo" onclick="window.open(this.href);return false;
1x Leopard 2a6. Regiment Huzaren van Sytzama, 11 TnBat. 1ste plt B-esk TankNmr: 12
1x Panther late G Panzergruppe"Kaiser'' Nmr: 315
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Tsja, zo gaat het altijd en niet alleen bij ons de Britten hebben hun laatste vliegdekschip er uit geknikkerd en de Harrier,s worden ook gedump.
Dus kunnen de Argentijnen in de toekomst ongestraft de Falklands weer inpikken?!

In Nederland moest jaren geleden de P-3 Orion het veld ruimen... wat een blunder! dit type werd zeer nuttig gebruikt niet alleen door defentie maar vrijwel alle ministeries maakte er gebruik van, die moeten nu vliegtuigen huren.

Het klinkt raar van een spotter die ook nog onderdelen voor JSF maakt maar ik zeg "kappen met de JSF", koop gewoon 40 nieuwe F-16,s die dingen zijn super en ook niet onbelangrijk, ze passen in de bunkers en hangaars wat weer heel veel geld scheelt want dat verteld de luchtmacht liever niet maar de JSF is zo groot dat bunkers (shelters) hangaars e.d. te klein zijn.

Leonard
Gerrit Keeman

Bericht door Gerrit Keeman »

Allee mensen,

Laat ik dan ook nog effen wat van mij horen.
Ooit waren wij Nederlanders lid van het gebroken geweertje en zeer neutraal en DAT hebben we geweten.
Je zou toch moeten leren van de FOUTEN uit het verleden.
Wat "GaatDaffi" betreft nu die Lynx "gevechthelikopter" : Nar : die had nog maar 500 vlieguren te gaan en dat was dan nog de beste van allemaal en nu staat hij op het strand als cocktailbar en of ijsalon.
Ik geloof dat Marktplaats het weer druk krijgt.

Der Alte.
Hans Röther
Contacteer:

Bericht door Hans Röther »

De Shelters op Volkel zijn toch al aan vervanging toe, bovendien hebben we op Gilze nog een aantal ongebruikte US shelters waar hij wel in past.(twee zelfs)
Maar voor mij hoeft die hele JSF ook niet hoor.
Er zijn kisten genoeg zoals de Eurofighter,Grippen of Rafale of nog beter de Block 52 F-16.
Afbeelding
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast