Tiger 1 opknappertje
-
Barry Mikkes
-
Hugo Jong
-
Theo Andriessen
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
-
Hugo Jong
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Originele decals van Tamiya?
Sticker zo nauwkeurig mogelijk uitknippen, even in warm water leggen, dan vanaf het velletje op z'n plaats schuiven.
Nu met een vochtig doekje precies plaatsen en droogdeppen.
Dan strak aandrukken (rollend van binnen naar buiten).
Na het drogen nog behandelen met lak, klaar.
Isse simpel.
Groet,
Jan
Sticker zo nauwkeurig mogelijk uitknippen, even in warm water leggen, dan vanaf het velletje op z'n plaats schuiven.
Nu met een vochtig doekje precies plaatsen en droogdeppen.
Dan strak aandrukken (rollend van binnen naar buiten).
Na het drogen nog behandelen met lak, klaar.
Isse simpel.
Groet,
Jan
-
Theo Andriessen
-
Rob Wernars
- BTN Erelid
- Contacteer:
@ Theo:
Ik gebruik matte lak no 2 van Revell, maar Humbroll kan ook!
Uiteraard de Decal goed laten drogen, en de verf mengen. Uberigens kan je bij de betere modelbouwzaken ook speciale vloeistoffen kopen die zorgen voor een betere hechting van de Decal. Dat spul heet Micro Sol en Micro Set, en het merk is Microscale!
@ Barry:
Wat voor rode grondverf gebruik jij bij je Tiger 1? Ikzelf gebruikte grijze grondverf van de Halfords, maar dat rode is orgineler en dus ideaal bij eventuele krassen!
Groet'n,
Rob
Ik gebruik matte lak no 2 van Revell, maar Humbroll kan ook!
Uiteraard de Decal goed laten drogen, en de verf mengen. Uberigens kan je bij de betere modelbouwzaken ook speciale vloeistoffen kopen die zorgen voor een betere hechting van de Decal. Dat spul heet Micro Sol en Micro Set, en het merk is Microscale!
@ Barry:
Wat voor rode grondverf gebruik jij bij je Tiger 1? Ikzelf gebruikte grijze grondverf van de Halfords, maar dat rode is orgineler en dus ideaal bij eventuele krassen!
Groet'n,
Rob
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
Wel Decals poging nummer 3
en weer niet tevreden
Zal hem zondag wel meenemen naar Zetten, kunnen jullie hem live aanschouwen, helaas nog zonder Battle Unit
Moest ook ff wennen aan mijn nieuwe spuitje, deze spuit fijner maar doet nog niet alles zoals ik 't in gedachten had
Er zijn dus nog een aantal dingen waarover ik dus niet tevreden ben, hier alvast een voor proefje

Zal hem zondag wel meenemen naar Zetten, kunnen jullie hem live aanschouwen, helaas nog zonder Battle Unit
Moest ook ff wennen aan mijn nieuwe spuitje, deze spuit fijner maar doet nog niet alles zoals ik 't in gedachten had
Er zijn dus nog een aantal dingen waarover ik dus niet tevreden ben, hier alvast een voor proefje

- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
-
Theo Andriessen
Hoi Hoi Jan
,
De wielen zitten goed vast denk ik
Hoe kan je 't beste roest produceren op plastic onderdelen
o ja, 1 klein schoonheids foutje, gelukkig was Arthur die 't in de gaten had
rookpotten zijn verwisseld 
edit, toch weer met foutmelding, voel mij gelijk weer thuis op het oude vertrouwde forum
De wielen zitten goed vast denk ik
Hoe kan je 't beste roest produceren op plastic onderdelen
o ja, 1 klein schoonheids foutje, gelukkig was Arthur die 't in de gaten had
edit, toch weer met foutmelding, voel mij gelijk weer thuis op het oude vertrouwde forum
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Roest op plastic, is eigenlijk gemaakt om niet te roesten
toch?
Gein.
Ik heb er verschillende manieren voor.
Als je een oppervlakte roest wilt (vaag doorschijnende roest ergens midden op) gebruik ik van dat gekleurd krijt spul (hoe heet die rommel nu ook al weer), beetje op een tandenborstel en poetsen maar.
Voor roestsporen kun je hetzelfde gebruiken maar dan met een nat kwastje opbrengen.
Soms gebruik ik ook twee kleuren bruin en wat zwart bij/door elkaar.
Eerst lichtbruin, dan donker bruin (voorzichtig afvegen), dan wat zwart (voorzichtig afvegen).
Levert bijzondere effecten op.
Pfff, wat een tikwerk.
Groet,
Jan
Gein.
Ik heb er verschillende manieren voor.
Als je een oppervlakte roest wilt (vaag doorschijnende roest ergens midden op) gebruik ik van dat gekleurd krijt spul (hoe heet die rommel nu ook al weer), beetje op een tandenborstel en poetsen maar.
Voor roestsporen kun je hetzelfde gebruiken maar dan met een nat kwastje opbrengen.
Soms gebruik ik ook twee kleuren bruin en wat zwart bij/door elkaar.
Eerst lichtbruin, dan donker bruin (voorzichtig afvegen), dan wat zwart (voorzichtig afvegen).
Levert bijzondere effecten op.
Pfff, wat een tikwerk.
Groet,
Jan
-
Theo Andriessen

Hier is het stof iets beter verdeeld, nu nog iets van roest, ga weer wat proberen
Ik heb al wel Geëxperimenteerd met iets roestig, maar dat was iets van overkill
En ook helemaal geen tank, maar een Bruder bulldozertje
Maar een klein beetje roest op de spatschermen kan volgens mij geen kwaad