grote beurt Panther

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
leonard van Teeffelen

grote beurt Panther

Bericht door leonard van Teeffelen »

Na meer dan drie jaar aan vele fronten te hebben gestreden heeft het OKW bevel gegeven de Panther terug te halen naar "der heimat"
voor reparaties, modificaties en brood nodig onderhoud.

Direct na de laatste slag om Zetten zijn de werkzaamheden begonnen.
Afbeelding
en nu ziet m,n Panther er dus zo uit. De wielen had ik destijds eerst gespoten en vervolgens gelijmd wat geen succes was
en ze vielen zo nu en dan uit elkaar. Dankzij Arjan heb ik nu mooie verse wielen : Thumbup : . De camo is zelf verzonnen.

Afbeelding
de loop is in het veld vervangen, de bemanning heeft nog niet de mooite genomen om hem in camo te spuiten er staan nog texten uit de fabriek op. Er zijn reserve road-wielen aan de toren bevestigt.

Afbeelding
De achterkant is behoorlijk verbouwd, nieuwe uitlaten zijn zelf gemaakt. Er is nu een plateautje waarop de krik staat
het colonne-licht heb ik blauw geschildert. de sleep haak-dinges heb ik werkend gemaakt, de as en borg-pen hangen aan kettingen.
Het balkenkruis heb ik er in het wit opgespoten en het zwart er in geschildert ook het divisie embleem (7e panzer div.) is er op gespoten.

Afbeelding
De spare-tracks zijn gewoon mee gespoten de bemanning (stel luie donders) vond ze te zwaar om ze er af te tillen,ook de BU is in kleur mee gespoten en gechiped. Als je goed kijkt zie je dat de missende spare-tracklinks in de tracks gezet zijn na een aanvaring met een mijn.
(eerste foto) De huoders vooe de spare-tracks zijn ook nieuw zelf gemaakt uit messing.

Afbeelding
close-up van de toren, de toren heb ik eerst rood gespoten, toen plak nummer erop (merk "pick-up") daarna de camo erover heen gespoten en de stickers er weer af getrokken.De witte omlijning heb ik gemaakt met een correctie pen van de HEMA. het chippen gaat me steeds beter af. De commandant heeft z,n helm, MP-40, mes en kijker op de toren laten liggen.

Van binnen is de bedrading weer gefatsoenneerd, de tamiya Y-stekker is verdwenen De draden van MF en DMD heb ik samen in een stekker gestopt, scheelt weer ruimte! rond de gearboxen heb ik schuim geplaatst als geluids isolatie dit omdat de IMPACT gears enorm veel herrie maken (meer dan de speaker). ik hoop dat het echter niet te warm word. Onder de toren heb ik een dunne styreen ring gelijmd om de toren iet op te tillen zodat er geen krassen op het dek komen.

nog een paar kleine dingentjes en ik ben weer klaar voor de strijd!

Leonard (who needs decals :?: :lol: )
Leo van der Meer

Re: grote beurt Panther

Bericht door Leo van der Meer »

Ziet er weer mooi uit man!! : Thumbup :
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Afbeelding
vandaag wat modder aangebracht, ik heb een mengsel van revell verf en kalk gebruikt.
ik vind dat het er mooi uit ziet, maar het zit niet erg vast ik ben bang dat je het er zo weer af veegt, niet handig voor een rc model.
Heb ik misschien te veel kalk gebruikt?? of moet ik er gewoon een laagje lak over heen spuiten?

Leonard
dave koene

Bericht door dave koene »

Hoi Leonard,

ik zou de modder fixeren met een beetje blanke lak dan blijft het wel zitten.

gr Dave
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

mijn idee dave
ik zag dat ze bij de knutseldag
purety seal gebruikte van games workshop
is goed spul al ruikt het raar
heb het ook vaak gebruikt en werkt nu nog steeds perfect
Coming Up:
* RSO restore project