Cromwell Mk. IV

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
leonard van Teeffelen

Cromwell Mk. IV

Bericht door leonard van Teeffelen »

Nou, daar gaat-i-dan!

het ene project is nog niet klaar of het volgende dient zich al aan;

Afbeelding
De kit is gemaakt door Christian Ludwig. Hij heeft alles netjes verpakt en snel verzonden.
Op de data-stick staat de handleiding met zeer veel foto,s.

Afbeelding
even wat onderdelen tegen elkaar aangezet om een idee te krijgen hoe het word
de Gearboxen zijn van AsiaTam. De constructie van de Cromwell is vrij bijzonder,
de dempers en swing-armen zitten tussen twee platen wat een extra uitdaging is.

Afbeelding
1/48 kitje als voorbeeld.

Christian bied nog meer onderdelen voor z,n Cromwell maar ik ga eerst eens kijken wat ik zelf kan maken.
Ik wil t.z.t. een donor-Pershing aanschaffen voor de MF, DMD en de motortjes.
Dit project word waarschijnlijk een meerjaren plan. Eerst maar eens veel informatie vergaren over de Cromwell.

Leonard
Reinier Zwanink
Contacteer:

Re: Cromwell Mk. IV

Bericht door Reinier Zwanink »

na je mooie half track ben ik heel benieuwd hoe dit gaat worden
is dat een beetje goed te bouwen trouwens?

maareh meerjaren :shock:
kom op man dat is toch zo gepiept : Chessygrin :
neem hem anders mee naar d knutsel dag
kan ik helpen : Sig :
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Wessel Witvoet

Bericht door Wessel Witvoet »

Ey das wel gaaf joh, een cromwell, ben erg benieuwd naar hoe hij gaat worden! onderbak van plastic platen? Ben wat dat betreft wel erg benieuwd naar de uiteindelijke stevigheid.
leonard van Teeffelen

Ik was een paar dagen geveld door de griep, vanmorgen maar eens naar overloon gereden en daar 234 foto,s van de Cromwell genomen
Het achterdek is nep (was verbrand) de spatborden lijken me ook namaak gezien de onderkant traanplaat is ?! en deze tank staat niet op z,n origineele tracks denk ik.

Afbeelding

Afbeelding
Oeff, het was wel een hele klus om even de wielen er af te trekken om foto,s van de track spanner te maken :lol:

http://s236.photobucket.com/albums/ff23 ... IV%20A27M/" onclick="window.open(this.href);return false;

@ Wessel, maak je geen zorgen, assen en gearboxen aan plastic bevestigen lijkt me niet ideaal dus ben ik al druk aan het tekenen.

Leonard
Rene Pranger

Bericht door Rene Pranger »

Helemaal geen probleem als je bijvoorbeeld 4mm evergreen gebruikt en dan aluminium hoeklijnen voor de bevestigingen, dan heb je een mooi bakkie wat ook erg sterk is.
Denk maar na over de Leopard 2a6 complete kunstof onderbak, mijn elephant ook de bodemplaat van 2mm alu plaat en de zijpanelen van de onderbak van 4mm evergreen.
En zo stevig als een huis, en door de hoeklijnen als je hoeklijn 15x15 gebruikt daar komen de swingarmen in dus helemaal geen probleem.
Dus het is echt niet nodig om een onderbak van alu te maken, het is wat anders als je alu plaat makkelijk kan bewerken.
Maar voor de gewone huis tuin en keuken hobbyiest, werkt kunstof plaat perfekt en eigenlijk nog wel steviger dan alu plaat en makkelijker te bewerken
Wessel Witvoet

Bericht door Wessel Witvoet »

dat werkt inderdaad wel iets makkelijker dan, die evergreen platen valt heel goed mee te werken. En als t stevig genoeg is...
leonard van Teeffelen

Afbeelding
de eerste stap. Onder de gearboxen licht een plaat aluminium om de gears op de juiste hoogte te brengen
deze plaat verbind tevens de beiden hoek-profielen. Aan de voorzijde worden de profielen ook nog verbonden.
alle componeten van de aandrijving en vering worden straks aan de hoekprofielen bevestigd.

leonard
leonard van Teeffelen

het gaat wat sneller dan verwacht; de draagarmen en assen zijn klaar.
Afbeelding
De slag word beperkt door de sleuf in de plaat. Er zitten drie gaatjes in zodat de vering iets te verstellen is
of dit werkt moet ik nog testen.

Afbeelding
het veertje zit vast aan een veerhouder die in de hoekprofielen geschroefd zitten.
Er komen nog andere veerjes op die ik met M2 boutjes op de draagarmen ga vast zetten.

Afbeelding
Volledig ingeveerd.

Afbeelding
van de onderkant gezien. de boutjes zijn tijdelijk ik zoek nog naar boutjes met een bolle kop.

Leonard
Laatst gewijzigd door leonard van Teeffelen op 07 feb 2011, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
rob nat

Bericht door rob nat »

Hoi Leonard,

Ziet er goed uit en ik begreep dat je hier goede schroeven enz kan bestellen, http://www.knupfershop.de" onclick="window.open(this.href);return false;

gr Rob
tim biersma

Bericht door tim biersma »

hoi

leuk project hoor ben zelf ook wat aan het kloten gegaan met wat plastic om een cromwel te bouwen dus ik spiek wat me
de platen die ik gebruik komen bij modelbouwcentrum hilversum vandaan 1m bij 50cm 1.5mm dik kosten maar 5 euro

nu is mijn vraag ga je de stormram om me door muren te rijden erop zetten Afbeelding

de anderen woon je in huizen in het gooi dan konden we wel een heel dicht bij mekaar wonen

groet tim
leonard van Teeffelen

Hallo Tim,

Die "stormram" is een Culin hedgerow cutter, bedacht door de Americaanse sergeant Culin.
om door de hagen in normandie te breken. Ze zaten voornamelijk op Stuart,s en soms ook op Sherman,s en Cromwell,s.

Ja ik woon in Huizen t,Gooi

Modelbouw centrum Hilversum... dat is toch met de treinen op de Lagelaarderweg? (of zo)
daar ben ik al heel lang niet meer geweest, was wel altijd leuk, heerlijk rommeltje daar!

groeten Leonard
Sjirk van der Meer

Bericht door Sjirk van der Meer »

Huizen de beste hahaha, mooi project man, de commet staat nogsteeds om mijn to do list.
tim biersma

Bericht door tim biersma »

leonard van Teeffelen schreef: Modelbouw centrum Hilversum... dat is toch met de treinen op de Lagelaarderweg? (of zo)
daar ben ik al heel lang niet meer geweest, was wel altijd leuk, heerlijk rommeltje daar!
ja en ja het is nochsteeds een rommeltje : Sig :

groet tim
Christian Ludwig (chris3)

Bericht door Christian Ludwig (chris3) »

moin

nice to see the first build report of my cromwell kit.
i love your swingingarms, thay lookr realy nice : WohoW :

how is your build status now?

cu christian
leonard van Teeffelen

Hello Christian,

welcom on the BTN forum!

I am verry busy with sports at the momend, I picked up running besides mountain- and road biking.
I will start building again...... on a rainy day.

groeten Leonard
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast