Dus Bas
Ik ben hem vandaag wezen ophalen (leuke zaak) en ben bij aankomst thuis meteen de doos ingedoken.
Mijn vorige project was een leo 2a6 en na het zien van het aantal onderdelen van de leo valt de doos van de panther een beetje magertes uit.
Ik heb het aantal onderdelen niet geteld, maar voor mijn gevoel zijn het er in ieder geval een stuk minder.
Maar dat maakt niet uit, het gaat tenslotte om hoe het model er uit ziet als hij af is.
Hoe ik hem ga maken weet ik nog niet daarvoor wil ik eerst wat meer info op zoeken, maar de middelste van deze drie heeft voor als nog mijn voorkeur.

Daarnaast moet ik nog even kijken wat ik allemaal nog nodig heb om hem in een keer goed in elkaar te zetten.
Ik heb al uitgevonden dat de bussen vrij makkelijk voor lagers te vervangen zijn maar ik zit nog met de volgende twee zaken:
- Ondersteuning voor de assen van de versnellingsbakken (voor als er ooit misschien eens metalen tracks onder komen)
- extra tandwiel vertraging voor een realistische snelheid.
Alle andere extra's die ik misschien wel of niet ga kopen zijn esthetisch en daarom toch erg op de persoon.
Tamiya heeft weer zo als gewoonlijk goed zijn best gedaan op de verpakking.
Het uiterlijk van de doos is erg aantrekkelijk en er staat weer mooie tekeningen op en de gebruikelijke raampjes voor de inhoud te bekijken ontbreken ook niet.

Ook de inhoud van de doos ziet er netjes uit.

Bij het uitpakken van de doos kom je onder de dmd en de aandrijfwielen een lege ruimte tegen.
Dit viel een beetje tegen want lege ruimtes in de doos was bij mijn weten bij de leo niet het geval.

En het eerste gebouwde onderdeel, de trackspanner.