Tiger 1 opknappertje

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Theo Andriessen

Tiger 1 opknappertje

Bericht door Theo Andriessen »

Wel, toevallig tegen een goedkoop Tigertje aan gelopen
In eerste instantie gekocht voor de apparatuur, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om dit prachtige machientje te slopen
Dus ben ik het iets aan 't opknappen :roll: tenminste dat denk ik :lol:

Het model was met de hand geschilderd en er waren duidelijke penseel strepen te zien en ook de kleur vond ik niet mooi, dus heb ik alvast een gedeelte lichtjes geschuurd en over gespoten.
En de tracks onderhanden genomen, nu nog Decals (waar zijn ze gebleven :evil: ) erop en dan modder zand stof roest en wat allemaal nog meer :lol:

Beide achterste spatschermen zijn verdwenen, en 1 koplampje is waarschijnlijk gesneuveld in de strijd :wink:

Wat wel vreemd is dat de koepel helemaal rond kan draaien, mijn andere Tiger kan dat niet, daar stopt de koepel als de loop bijna de antenne raakt. :shock:

Heb vandaag nog even tussen de buien door gereden, maar de instellingen kloppen niet, ik moet de Tiger maar even opnieuw resetten.

Maar toch nog een paar foto's gemaakt :lol:

Hier is duidelijk 't kleurverschil te zien, de loopwielen zijn nog in de oude kleur :wink:
Afbeelding
Ook moeten er Decals op en dan ga ik de tank besmeuren met modder en stof :twisted:
En de tandjes van de tracks glimmen teveel door mijn flits lamp, ik denk dat daar nog een licht roest neveltje overheen moet
Afbeelding

Duidelijk zijn de donkere wolken te zien, maar wat wil je ook, 't is bijna October :? :lol:
Afbeelding
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Goeie kalender heb je Theo. :D :D
't is bijna October
Nou ja, als je naar het weer kijkt heb je gelijk.

Groet,
Jan
Theo Andriessen

Het was koud en nat, dus October :lol: 15 graden vind ik dus koud :wink:

Zal 't nog een keer mooi weer worden :?:
Johan van den Hoven

Bericht door Johan van den Hoven »

Wauw, jij loopt ook altijd tegen de leuke tankjes aan Theo! :D
Rob Wernars
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Rob Wernars »

Hiep Hoi theo,

De tanden van de tracks glimmen altijd door slijtage van de verf en het metaal! Ik zou het zo laten, maar smaken verschillen. Laat me FF weten of je de decals nog kan vinden, ik heb er een stel over!

Groet'n,
Rob
Theo Andriessen

Hoi Rob,

Bedankt voor 't decals aanbod, maar ik weet zeker dat ik ze ergens heb liggen :lol:

Je ziet wel eens dat de binnenste loopwielen ook een glimmende rand hebben, kan dit ook bij mij Tigertje of is dit een soort over kill :?:

Ja Johan, aan deze Tiger zit een heel raar verhaal :lol: en heeft 2 X op marktplaats gestaan :lol:
Mijn eerste bod was dan ook ca. 125,- hoger :P bij dezelfde verkoper :!:
O ja, dit Tigertje rijdt op kanaal 54 (sorry Rob) :wink:
Theo Andriessen

Vraagje :?:
De achterste spat schermen zijn verdwenen, nu is er een soort driehoekje zichtbaar, hoort dit zo of is 't een soort van versteviging van Tamiya :?:

Zie foto :lol:
Afbeelding
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Theo,

Volgens foto's die ik heb, zit dit driehoekje er in het echt ook.
Afbeelding
Groetjes,
Ad
Theo Andriessen

Ad Afbeelding,

Bedankt voor de foto, kan ik gewoon weer lekker verder bouwen :lol:
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Ik denk dat dat alleen voor versteviging is Ad.
Lijkt me ook vrij logisch, die 'spatbordjes' zijn ook niet massief.

Dus, als je de 'spatlap' eraf laat, moet je dat gedeelte ook weghalen.

Groet,
Jan
Theo Andriessen

Jan schreef:Dus, als je de 'spatlap' eraf laat, moet je dat gedeelte ook weghalen
Hoi Jan, dat eraf laten is meer iets van wat je niet hebt kan je er ook niet opdoen :wink:
Maar volgens die foto van Ad Afbeelding zitten die 3 hoekjes er gewoon op :?
Laatst gewijzigd door Theo Andriessen op 06 aug 2005, 06:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Jan,

Die schotjes zitten er inderdaad voor de stevigheid. Op elk paneel van de zijspatborden zit er een aan beide kanten.
Dit "Dus, als je de 'spatlap' eraf laat, moet je dat gedeelte ook weghalen"snap ik niet helemaal.
De versteviging heeft niets met de "spatlap" (die Theo dus kwijt is) te maken.
Groetjes,
Ad
Barry Mikkes

Bericht door Barry Mikkes »

3 hoek hoort er idd op. het valt me wel op dat de trackspanning erg hoog is.

grt,
Barry
Theo Andriessen

Hoi Barry,

Trackspanning, ooit heb ik daar eens een vraag over gesteld op dit forum.
Er werd toen gezegd dat de track moet rusten op 't 3de loopwiel :!:
Die van mij rust ca. 1 cm verder naar achteren, op de foto echter staat hij op 't punt om weg te rijden waardoor de tracks dus worden aangespannen. :lol:
Maar ze staan nog niet allebei even strak, wat vooral opvalt als ik rechtdoor wil rijden :oops: moet ik dus nog aanpassen :wink:

Wel heb ik gemerkt dat je een metalen track losser kan zetten dan éen kunststof track :roll:

Nieuwe vraag, hoe verbuigen jullie die spatschermen :?:
Als die 2 schermpjes zijn verdwenen, dan mag je aan nemen dat er nog meer schade is gereden :twisted:
Hugo Jong

Bericht door Hugo Jong »

Voorzichtig warm maken en dan verbuigen, als je ze op de tank laat zitten is dat lastiger dan dat ze er af zijn natuurlijk.
Heb de spatborden na verwarmen (heel voorzichtig met een aansteker overigens, met een föhn kan natuurlijk ook en is iets veiliger maar duurt langer :wink:) op tafel in vorm geduwd en daarna nog met een potlood met botte punt hier en daar tegenaan geduwd op het achterste spatbord.
Afbeelding
Om er 1 tussenuit te laten moet je hem uiteraard afzagen, heb ik met een scheermes zaagje gedaan.

Heb trouwens gelezen dat ze voor granaatinslagen in het pantser een soldeerbout gebruiken, schijnt erg goed te werken......alleen niet te hard duwen natuurlijk anders ben je er echt doorheen.

Groeten,
Hugo
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast