Vering Panther
-
Willem Vanden
Vering Panther
1
Laatst gewijzigd door Willem Vanden op 26 jul 2011, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wessel Witvoet
Re: Vering Panther
Hey Willem
De loop wielen en draag armen zijn gewoon te gebruiken voor deze vering (echter geven metalen loopwielen wel een betere weg ligging). Je moet de vering echter wel afstellen, bij die van Wecohe. Op gewicht, maar ook op gewichts verdeling. (als deze achter of voor zwaarder is, moeten de veringen 'daar' uiteraard iets meer aangespannen worden.) Dat is zo'n beetje de wetenschap die ik weet, practijk ervaring komt hopelijk binnenkort, als mijn eigen panther zo ver is.
Groet
Wessel
De loop wielen en draag armen zijn gewoon te gebruiken voor deze vering (echter geven metalen loopwielen wel een betere weg ligging). Je moet de vering echter wel afstellen, bij die van Wecohe. Op gewicht, maar ook op gewichts verdeling. (als deze achter of voor zwaarder is, moeten de veringen 'daar' uiteraard iets meer aangespannen worden.) Dat is zo'n beetje de wetenschap die ik weet, practijk ervaring komt hopelijk binnenkort, als mijn eigen panther zo ver is.
Groet
Wessel
-
Willem Vanden
2
Laatst gewijzigd door Willem Vanden op 26 jul 2011, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
erik arens
hey willem
Ik denk dat de wecohe vering niet zal passen op jou henglong!
Ik neem aan dat ulli die alleen specifiek voor de tamiya en zen eigen product heeft ontwikkeld!
De tam panther ophanging zit aan de zijkant vast!
Je moet een glade hull hebben om de vering erin te bouwen en ik meen dat dat bij een tam panther niet is!
Maar kijk is bij ulli op zijn site of stuur hem een mail!
Veel succes greetz erik
Ik denk dat de wecohe vering niet zal passen op jou henglong!
Ik neem aan dat ulli die alleen specifiek voor de tamiya en zen eigen product heeft ontwikkeld!
De tam panther ophanging zit aan de zijkant vast!
Je moet een glade hull hebben om de vering erin te bouwen en ik meen dat dat bij een tam panther niet is!
Maar kijk is bij ulli op zijn site of stuur hem een mail!
Veel succes greetz erik
-
Marcel Hambuckers
- Contacteer:
Ik weet zeker dat de wecohe vering NIET op een HL past.
Je kunt waarschijnlijk wel zwaardere veren kopen bij Tamtoys http://www.asiatam.de of bij Gert http://www.tanktoko-apeldoorn.nl
Je kunt waarschijnlijk wel zwaardere veren kopen bij Tamtoys http://www.asiatam.de of bij Gert http://www.tanktoko-apeldoorn.nl
-
Rene Pranger
Hij heeft het toch over zijn Tamiya Panther, althans ik zie nergens het woord HengLongWillem Vanden schreef:Hallo allemaal,
Vandaag hier eens aangeland.Ad Wouterse zal me zeker nog wel herinnerenMaar een vraag,********ik heb de 1op 16 Panther van Tam al enige jaren*******. Ben alleen niet zo tevreden over de vering.Kan ik die zonder problemen vervangen met die van Wecohe? En voor de rest de loopwielen van Tam daar op gebruiken? bedankt voor het antwoord alvast.
Mvg
Willem
-
Marcel Hambuckers
- Contacteer:
Allo,
Als het idd. een Tamiya is, past het zonder problemen.
Er moet wel wat aangpast worden, maar is makkelijk te doen.
De afkorting Tam wordt ook vaak gebruikt als afkorting voor Tamtoys/Asiatam.
Deze verkoopt dus HL tanks.
Als het idd. een Tamiya is, past het zonder problemen.
Er moet wel wat aangpast worden, maar is makkelijk te doen.
De afkorting Tam wordt ook vaak gebruikt als afkorting voor Tamtoys/Asiatam.
Deze verkoopt dus HL tanks.
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
als ik de foto bekijk is het een tamiya hoor jongens
kijk maar naar het sprocket en spanwiel
kijk maar naar het sprocket en spanwiel
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
erik arens
hey willem
niet goed opgelet!
Het is dus een tamiya panther en ja dan past dat en hoef je niks aan de loopwielen te veranderen!
maar ik zie dat het dan wel weer slopen wordt
als je het goed wil doen moet egt heel de pantherhull gedemonteert worden!
alles erin bouwen volgens beschrijving en het past als gegoten!
Greetz erik
Het is dus een tamiya panther en ja dan past dat en hoef je niks aan de loopwielen te veranderen!
maar ik zie dat het dan wel weer slopen wordt
als je het goed wil doen moet egt heel de pantherhull gedemonteert worden!
alles erin bouwen volgens beschrijving en het past als gegoten!
Greetz erik
-
Wessel Witvoet
Wat ik trouwens gister van Rene gehoord heb is dat het geen onderhouds vriendelijk setje is. Contineu afstellen, alles er uit en er weer in om er bij te kunnen etc. Zelf heb ik besloten de oude vering er maar in te stoppen. (kan altijd nog eens kijken)
PS: leuke camo op je panther! Vooral de loop die is mooi gedaan!
PS: leuke camo op je panther! Vooral de loop die is mooi gedaan!
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hi guys,
De hull leegslopen ?
Dat valt nog wel mee. Eerst denken dan pas sleutelen.
Niet onderhoudsvriendelijk ?
Gewoon goed monteren en instellen volgens de handleiding. Daarna geen omkijken meer naar. Tenzij je de tank als onderzeeer gebruikt natuurlijk.
De hull leegslopen ?
Dat valt nog wel mee. Eerst denken dan pas sleutelen.
Niet onderhoudsvriendelijk ?
Gewoon goed monteren en instellen volgens de handleiding. Daarna geen omkijken meer naar. Tenzij je de tank als onderzeeer gebruikt natuurlijk.
Groetjes,
Ad
Ad
-
Rene Pranger
Nadenken doen we zeker wel, en als je de wecohe vering wil platsen in een gebouwde tank zal je toch echt alles moeten verwijderen wil je hem kunnen plaatsen.
En der zijn genoeg leden die er of hun buik vol van hebben of hem al verwijdert hebben, als je nagaat dat zelfs verkopers er al over zeggen van ach je kan hem beter niet inbouwen want het brengt niet veel verbetering.
Plus dat je hem wle leuk kan inbouwen volgens de beschrijving, maarja als je er een andere gearbox inbouwt zoals ik bij al me tanks dan loop je wel af te stellen.
En elke kear dat inbusje vast en los vind ie ook niet lekker, inbusje stuk of het asje vol met deuken.
Dus hop weer iets zwaarder zetten en ff boutje vast en hop gaat het inbusboutje weer in het zelfde deukje in het asje als voorheen dus schiet je geen #### mee op.
Nee hou et maar bij de standaart vering die werkt stukken beter en dan geen omkijken meer naar, en als je zwaardere vering wil dan koop je dikkere torsiebars.
Zoals die van de KV
Ik heb de wecohe set nu in me tiger KT en de KV en de KVis de enige waar het nut heeft omdat ie minder wielen heeft dus meer druk per wiel.
Ik heb hier zelf nog een impact setje liggen ergens in een schroot bakje.
Nee ik hou het maar bij de standaart vering geen onderhoud of niks en werkt altijd
Noot: taal gekuist
En der zijn genoeg leden die er of hun buik vol van hebben of hem al verwijdert hebben, als je nagaat dat zelfs verkopers er al over zeggen van ach je kan hem beter niet inbouwen want het brengt niet veel verbetering.
Plus dat je hem wle leuk kan inbouwen volgens de beschrijving, maarja als je er een andere gearbox inbouwt zoals ik bij al me tanks dan loop je wel af te stellen.
En elke kear dat inbusje vast en los vind ie ook niet lekker, inbusje stuk of het asje vol met deuken.
Dus hop weer iets zwaarder zetten en ff boutje vast en hop gaat het inbusboutje weer in het zelfde deukje in het asje als voorheen dus schiet je geen #### mee op.
Nee hou et maar bij de standaart vering die werkt stukken beter en dan geen omkijken meer naar, en als je zwaardere vering wil dan koop je dikkere torsiebars.
Zoals die van de KV
Ik heb de wecohe set nu in me tiger KT en de KV en de KVis de enige waar het nut heeft omdat ie minder wielen heeft dus meer druk per wiel.
Ik heb hier zelf nog een impact setje liggen ergens in een schroot bakje.
Nee ik hou het maar bij de standaart vering geen onderhoud of niks en werkt altijd
Noot: taal gekuist
-
Willem Vanden
3
Laatst gewijzigd door Willem Vanden op 26 jul 2011, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Marcel Hambuckers
- Contacteer:
Hoi Willem,
OK, het is een Tamiya.
Maarrr, hoe kan het dat de tank doorzakt van voren, de originele vering (de metalen strippen) zijn toch vrij stijf?
Heb er zelf ook de wecohe vering erin liggen, evenals in mijn Tiger I en Löwe.
Nastellen heb ik alleen in het begin gedaan, om de juiste balans te vinden, sindsdien niet meer.
OK, het is een Tamiya.
Maarrr, hoe kan het dat de tank doorzakt van voren, de originele vering (de metalen strippen) zijn toch vrij stijf?
Heb er zelf ook de wecohe vering erin liggen, evenals in mijn Tiger I en Löwe.
Nastellen heb ik alleen in het begin gedaan, om de juiste balans te vinden, sindsdien niet meer.
-
Willem Vanden
4
Laatst gewijzigd door Willem Vanden op 26 jul 2011, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.