ze hebben een mooie collectie vliegtuigen ik was hiet sinds 1996 niet meer geweest dus er was heel wat nieuw spul te zien.
toen lekker langs de baan van Ramstein gezeten Dit is het belangrijkste steunpunt vn de Americanen in Europa De Globemasters, Herculesen en Galaxy,s vliegen af en aan om de troepen in Irak en Afganistan te bevoraden.
de volgende dag in Frankrijk een museum bezocht. Hatten maakte deel uit van de Franse Maginot Linie

gaaf ding... M54 of zo Frans?

T-34

de enorme bunker, je kan er in erg leuk ingericht

in de museum hal is van alles te zien
er staan hier ook voertuigen en vloogtuigen van na de oorlog

een paar kilometer vederop vonden we deze bunker met Sherman We kwamen ook nog langs Hagenau uit band of brothers
Toen naar Baden-Sollingen een voormalig Canadees vliegveld waar nu o.a. een museum zit
In het museum vorkochten ze diverse modellen er stonden twee 1/18 21st century vliegtuigen bij de Spitfire en FW-190
De Spitfire doet op Ebay soms over de 200 euro dus heb ik hem maar geadopteerd voor €70,-

De doos was zoek (jammer want daar zit ook de piloot in) DE FW-190 paste er niet bij in de auto dus die haal ik volgendjaar op...
Maandag en dinsdag diverse vliegvelden in Zwitserland bezocht
Woendag..D-day om 5uur met de bus naar bergdorp axalp dan nog twee uur klauteren naar 2250 meter voor de jaarlijkse vliegshow van de Zwitserse luchtmacht

Eenmaal boven snel de bezwete shirts uit anders krijg je het te koud

tijdens zo, extreme wandeling kan er van alles fout gaan dus een trauma heli
op de terug weg brak er iemand z,n knie (auw !) en kon de heli in actie komen
ik denk dat er veel ongelukken gebeuren door de enorme hoeveelheid alcohol die de Zwitsers nuttigen
echt niet normaal gelukkig blijven ze wel gezellig!

twee F/A-18,s gooien flares om zo raketen te misleiden... gaaf!

stof trekt op na dat een F/A-18 een van de doelen met z,n kanon beschoten heeft.

De F/A-18 maakt dat-i-weg komt
http://www.youtube.com/user/leonardvanT?feature=mhum" onclick="window.open(this.href);return false;
ook wat filmpjes gemaakt
groeten Leonard