SIG33

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Leroy de Looff

SIG33

Bericht door Leroy de Looff »

Het gaat dan toch gebeuren, nou ja, het is al begonnen :lol: De Stug3 word verbouwd naar de SIG33.

Klein voorbeeld van het eindresultaat wat ik voor ogen heb.
Afbeelding

De SIG is dus gebaseerd op het Panzer 3 onderstel. Qua upperhull ben ik verschillende uitvoeringen tegen gekomen, namelijk de upperhull van de ausf. L en van de ausf. M. Ik heb gekozen voor de ausf. L upperhull.

Het word geen SPG met battleunit, maar gewoon om mee te rijden, want ik vind het nu niet echt een tank om mee te gaan battlen.

Momenteel wacht ik nog op antwoord van Gert, die heb ik gemaild met de vraag of hij de conversie wil regelen voor mij. Dit is de complete conversie zoals ik hem hoop te krijgen.
Afbeelding

Mijn eerste optie is Gert, maar mocht dat niet lukken heb ik al een optie achter de hand, dus de SIG gaat zowieso door.

Even een korte opsomming van de plannen.

-SIG33 conversie
-Verlaagde tandwielbakken van Asiatam
-Asiatam recoil
-Metalen draagarmen, spanwiel en tandenkrans
-Metalen Ostkette, aangezien de SIG alleen in Rusland aan het front heeft gediend
-12 watt speaker van Tankmodellbau, heb momenteel de 8 watt versie maar die vervang ik door de 12 watt versie

De rest moet ik nog even bekijken, ik bulk van de ideeén, maar moet nog zien wat er daadwerkelijk op komt.

Ik ben dus uitgegaan van mijn Stug3. Daarvan de onderbak gepakt en eerst helemaal uit elkaar gehaald. Vervolgens heb ik de accubak er uit gedremeld en de gaten voor de diverse schakelaars dicht gemaakt met Valejo putty. De klep voor de accu zit dicht gelijmd en de naden heb ik ook dicht gesmeerd. Onderkant is niet helemaal vlak, maar dat vind ik niet zo een probleem, als het maar dicht is. De zijkant moet ik nog een keer opnieuw vullen en schuren zodat die helemaal vlak is.

De onderbak
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De metalen draagarmen en schokbrekers zijn er al op gezet, aangezien het hele gevaarte eerst helemaal in elkaar zet voor ik hem ga spuiten. Zo voorkom ik problemen na het spuiten en weet ik zeker dat alles goed in de verf staat.

Draagarmen en schokbrekers
Afbeelding

Metalen spanwielen en tandenkranzen liggen ook al klaar, die had ik al aangeschaft om onder de Stug te zetten.

Ik heb dus gekozen om voor de uitvoering te gaan met de upperhull van de Panzer 3 ausf. L.
Afbeelding

Heb inmiddels de nodige spullen er al afgehaald die ik niet ga gebruiken. Ik denk dat ik voor de conversie de hamer en schep ook weg moet dremelen, aangezien die in de weg zitten en in zijn geheel vast zitten aan de hull.

Dan de elektronica, alle spullen die in de Stug zaten worden gewoon overgezet, behalve de recoil. De conversie is behoorlijk vierkant, dus leek het mij makkelijker te gaan voor de recoil van Asiatam ipv de standaard HengLong. Dit heeft vooral te maken met de bevestiging er van, maar aangezien ik deze ook in de Panzer 3 heb weet ik zeker dat ik iets goeds heb.
Afbeelding

Tot mijn verassing zat er ook een nieuwe flitsmodule bij.Verder heb ik de verlaagde tandwielbakken, RX18 met fan en de 8watt speaker klaar liggen.
Afbeelding

Ik ben al diverse uitvoeringen tegen gekomen met een kist op het achterdek.
Afbeelding

Waar die precies voor dient weet ik niet, maar ik ben in elk geval van plan er 1 te maken en al mijn schakelaars daar in te gaan plaatsen.

Word vervolgd
Wilco Bouwhuis

Re: SIG33

Bericht door Wilco Bouwhuis »

Verbouwplannen, altijd leuk.

(alleen is Jup de Bob of is Bop aan de Jup :lol: )
Leroy de Looff

Tja, na een dag sjouwen op de werkplaats gaat een biertje er nu eenmaal lekker in :D Vond dat het tijd word voor een echt uniek en eigen project, heb tot nu toe alleen tanks gekocht en behoorlijk aangepast, op mijn KV2 na die ik op het gemak zelf heb gebouwd. Aangezien de Stug ook de enige tank is die ik nauwelijks gebruik, toch maar besloten die eens grondig aan te pakken. Ik verwacht ook niet dat ie zo snel klaar is, ga er echt mijn tijd voor nemen aangezien ik toch nog 3 tanks heb om mee te rijden en battlen.

Vooral vanwege het feit dat er maar 24 van gebouwd en gebruikt zijn in WW2 maakt hem zowieso uniek vind ik :P
Wessel Witvoet

Bericht door Wessel Witvoet »

Leuk projectje, leroy : Thumbup : Inderdaad een uniek tankje. Ben zeer benieuwd.
Leroy de Looff

Ondertussen al een stukje gevorderd. De onderbak staat al in de verf, ben nu bezig de elektronica een plekje te geven. De bovenbouw van de Sig staat inmiddels op de upper hull, de putty in de nadeb droogt terwijl ik typ. Camera is helaas geleend door vaders :roll: Zal zo snel mogelijk een updatetje met foto's plaatsen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast