Klein voorbeeld van het eindresultaat wat ik voor ogen heb.

De SIG is dus gebaseerd op het Panzer 3 onderstel. Qua upperhull ben ik verschillende uitvoeringen tegen gekomen, namelijk de upperhull van de ausf. L en van de ausf. M. Ik heb gekozen voor de ausf. L upperhull.
Het word geen SPG met battleunit, maar gewoon om mee te rijden, want ik vind het nu niet echt een tank om mee te gaan battlen.
Momenteel wacht ik nog op antwoord van Gert, die heb ik gemaild met de vraag of hij de conversie wil regelen voor mij. Dit is de complete conversie zoals ik hem hoop te krijgen.

Mijn eerste optie is Gert, maar mocht dat niet lukken heb ik al een optie achter de hand, dus de SIG gaat zowieso door.
Even een korte opsomming van de plannen.
-SIG33 conversie
-Verlaagde tandwielbakken van Asiatam
-Asiatam recoil
-Metalen draagarmen, spanwiel en tandenkrans
-Metalen Ostkette, aangezien de SIG alleen in Rusland aan het front heeft gediend
-12 watt speaker van Tankmodellbau, heb momenteel de 8 watt versie maar die vervang ik door de 12 watt versie
De rest moet ik nog even bekijken, ik bulk van de ideeén, maar moet nog zien wat er daadwerkelijk op komt.
Ik ben dus uitgegaan van mijn Stug3. Daarvan de onderbak gepakt en eerst helemaal uit elkaar gehaald. Vervolgens heb ik de accubak er uit gedremeld en de gaten voor de diverse schakelaars dicht gemaakt met Valejo putty. De klep voor de accu zit dicht gelijmd en de naden heb ik ook dicht gesmeerd. Onderkant is niet helemaal vlak, maar dat vind ik niet zo een probleem, als het maar dicht is. De zijkant moet ik nog een keer opnieuw vullen en schuren zodat die helemaal vlak is.
De onderbak

De metalen draagarmen en schokbrekers zijn er al op gezet, aangezien het hele gevaarte eerst helemaal in elkaar zet voor ik hem ga spuiten. Zo voorkom ik problemen na het spuiten en weet ik zeker dat alles goed in de verf staat.
Draagarmen en schokbrekers

Metalen spanwielen en tandenkranzen liggen ook al klaar, die had ik al aangeschaft om onder de Stug te zetten.
Ik heb dus gekozen om voor de uitvoering te gaan met de upperhull van de Panzer 3 ausf. L.

Heb inmiddels de nodige spullen er al afgehaald die ik niet ga gebruiken. Ik denk dat ik voor de conversie de hamer en schep ook weg moet dremelen, aangezien die in de weg zitten en in zijn geheel vast zitten aan de hull.
Dan de elektronica, alle spullen die in de Stug zaten worden gewoon overgezet, behalve de recoil. De conversie is behoorlijk vierkant, dus leek het mij makkelijker te gaan voor de recoil van Asiatam ipv de standaard HengLong. Dit heeft vooral te maken met de bevestiging er van, maar aangezien ik deze ook in de Panzer 3 heb weet ik zeker dat ik iets goeds heb.

Tot mijn verassing zat er ook een nieuwe flitsmodule bij.Verder heb ik de verlaagde tandwielbakken, RX18 met fan en de 8watt speaker klaar liggen.

Ik ben al diverse uitvoeringen tegen gekomen met een kist op het achterdek.

Waar die precies voor dient weet ik niet, maar ik ben in elk geval van plan er 1 te maken en al mijn schakelaars daar in te gaan plaatsen.
Word vervolgd