Zimmerit maken

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
FaridR

Zimmerit maken

Bericht door FaridR »

Ik zou voor op mijn king tiger een laagje zimmerit op willen maken maar hoe meer ik lees hoe meer ik begin te twijfelen wat ik moet gebruiken...

Bij de een lees ik dat putty weer heel goed is maar dat het heel snel droogt en de ander zegt weer dat plamuur op je tank smeren werkt... Mijn vraag dus welk spul is goed genoeg en blijft plakken voor zimmerit?

Kevin : Builder :
rob nat

Re: Zimmerit maken

Bericht door rob nat »

Hoi Kevin.

Ik gebruik vaak Magic Sculp. Het is een twee componenten pasta en het werk perfect ! Je kan het eingenlijk voor alles gebruiken ook voor het maken van figuren.
Ik haal het altijd bij Rob de Jong van Lancier in Gouda. Hij heeft het meestal op voorraad. En anders kan hij het ook voor je bestellen.

Veel succes : Thumbup :
Luc Van de Voorde
Contacteer:

Bericht door Luc Van de Voorde »

Hoi Kevin,

Ik gebruik PLASTO van Revell. Blauwe tube met witte dop.

Bevat een lichtgrijze pasta die, als je ze mengt met enkele druppels thinner, minstens een 20-tal minuten goed bewerkbaar is.
Gelijkmatig opstrijken, effe wachten, spatelen maar. Als het goedje aan je spatel begint te kleven, effe je spatel (licht !) bevochtigen met thinner

Let wel op ! Het mengsel lost lichtjes de buitenlaag van je plastic op waardoor het geheel in elkaar versmelt. Gevolg : zeer goede hechting en nadien nog moeilijk te verwijderen.
Geeft prima resultaten. Iedereen bij ons hier in de club gebruikt deze methode nu.

Hopelijk heb je er iets aan.
Veel succes. : Thumbup :

Luc Van de Voorde
The Heavy Brigade Wachtebeke (THB) /
Scale Modelling Association Zelzate (SMAZ)
"The one who forgets about history, is doomed to relive it"
Robert Winkelhuis
Contacteer:

Bericht door Robert Winkelhuis »

Gewoon een ms polymeer (polymax) van Bison.
Supersterk en het blijft flexibel.
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast