Vraag over antenne

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Leroy de Looff

Vraag over antenne

Bericht door Leroy de Looff »

Hallee,

Even een vraagje. Ik krijg binnenkort een huisje/transportkist met een hoogte van 35cm. Nu wil ik graag de Sherman inclusief zender daarin kwijt, wat ook wel moet lukken qua afmetingen, behalve dan de hoogte. De antenne van de Sherman is ontzettend stug dus buigen is geen optie want dan is ie krom en buigt hij niet meer terug.

Nu heb ik zitten kijken naar de antenne van TankModellbau, maar kan er nergens een hoogte vinden. Het gaat om deze.

Afbeelding

Nu is mijn vraag, weet iemand de hoogte van deze antenne, of weet iemand of ik de originele ook in kan korten. Het is momenteel maar een kleine 2cm dat hij te hoog is, en ik vraag me af of het kwaad kan als ik hem inkort. Aangezien wij nooit verder dan een meter of 30 rijden op het battlefield, denk ik zelf dat het niet zo veel kwaad kan, omdat storing met een 40Mhz zender op die afstand denk ik niet voor zal komen.

Kan iemand bevestigen of ik hem in kan korten of niet, of is er iemand die de hoogte van de antenne van TankModellbau weet??
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Re: Vraag over antenne

Bericht door Arthur Hermans »

De antenne van mijn Sherman ligt gewoon in de onderbak en ik heb voldoende bereik.
Maak anders de antenne demonteerbaar dan ben je meteen klaar.
Gr,
Tuur.
Leroy de Looff

Rijd je met 2.4 of met 40Mhz?? Want als jij met 40Mhz je antenne in je onderbak hebt kan ik hem dus ook zonder problemen inkorten, dan ben ik ook overal vanaf.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Ik zit op de 41 Mhz. bij de 24,4Ghz heb je het probleem van antenne draden niet, die zijn zo kort dat ze wel in de tank moeten blijven
De antenne draad zelf (van de ontvanger) moet je niet inkorten dan beperk je het bereik.
Het kan geen kwaad om de (dummy) antenne op de toren in te korten.
Gr,
Tuur.
Leroy de Looff

Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast