Mijn Panzer III

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Hans Kraaijeveld

Re: Mijn Panzer III

Bericht door Hans Kraaijeveld »

Hoi Leroy,

Een leuke en overtuigend ogende tank, kan mij goed voorstellen dat je er trots op bent! Vraagje: ga je nog die HL-schijnwerpers vervangen door metalen geblindeerde
koplampen? Zal een leuke finishing touch zijn aan de voorkant van jouw tank denk ik. Op mijn Stug III heb ik ze er ook vrij snel afgehaald, na klachten van de buren.... : WohoW :
Veel succes toegewenst met het spuiten van je wielen. : Thumbup :

Groetjes,

Hans.
Leroy de Looff

Bericht door Leroy de Looff »

Thanks voor de reacties.

Ben idd al aan het kijken geweest voor wat minder opvallende verlichting, met een beetje schemer word je al bijna stekeblind van die leds die er origineel in zitten.

Plastic tracks doe ik op het moment niks mee, weet alleen zo snel niet meer waar ik ze gelaten heb, ergens op de RC kamer, maar die is aan een schoonmaak beurt toe.

De wielen worden eerst allemaal lichtjes geschuurd, ontvet en geprimerd voor ik ze ga spuiten. Heb hier de Tamiya metal primer voor gehaald. Nu nog even een mooi passend kleurtje vinden voor de toplaag.
Leroy de Looff

De onderdelen stroom is begonnen. Vandaag de Asiatam vertragingen en de recoil unit binnen gekregen.

Vertragingen
Afbeelding

Recoil unit
Afbeelding

Na het verwijderen van de vertragingen even vergeleken, HL vs Asiatam
Afbeelding

Afbeelding

Geen foto's van het bouwproces, was te druk bezig en vergat foto's te maken :lol:

Maar hier zitten ze er in
Afbeelding

Alles zoals het hoort op de printplaat gesoldeerd
Afbeelding

Flink ingevet en goed getest voor ik alles gemonteerd heb.Alles werkt naar behoren, hij remt niet meer zo abrupt als ik mijn throttle stick los laat, minder tandwiel geknars, betere reactie van de motoren. Snelheid is een behoorlijk stuk verminderd, dus het racetank tijdperk is voorbij. Qua koppel nog niet echt kunnen proberen, maar Asiatam geeft aan dat deze motoren bijna 2x zo veel koppel produceren als de originele van HL.

Ergens deze week ga ik aan de slag met de recoil unit.
Hendri van Zuilekom

Bericht door Hendri van Zuilekom »

Hallo Leroy,

Om de koplampleds minder hel te laten branden even experimiteren met wat zwaardere weerstanden die voor de leds zijn gesoldeerd, dit was bij de HL met oude printplaaten het geval.
Als de weerstanden in nieuwe RX18 geïntegreerd zitten kun je in de draad naar de led toe een exstra weerstand solderen probeer eens 360 Ohm kun je zien of hij zwaarder of minder moet.

Succes.......Hendri
Leroy de Looff

Thanks voor de tip, zal eens kijken wat ik er aan kan doen.

Vandaag de zandzakjes ontvangen van Robert Winkelhuis, nog bedankt daar voor : Thumbup :

Even bezig geweest met het plaatsen er van op de tank, ik weet dat dit vroeger veel gedaan werd om een soort extra ''pantser'' te krijgen. Hij staat er nu zo bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er tevreden mee, wilde er nog 1 op de toren leggen maar dat werd net wat te veel.
Leroy de Looff

Aangezien de tank in de woonkamer bovenop een klein vitrine kastje staat en het daar boven op om de tank heen nogal leeg was, heb ik op mijn wek een stukje Ocumé multiplex op maat gezaagd en er een nette profilering omheen gefreesd.

Afbeelding

Had nog een rol Berka modelbouwgras voor diorama's liggen, uit mijn 1/35 diorama periode :P

Afbeelding

Na wat knip plak en snij werk.

Afbeelding

Zo staat het er nu bij

Afbeelding

Ben nog op zoek naar wat bomen op schaal, dus als iemand nog een adresje weet, liefst online shop. Verder zullen mijn Tamiya 1/16 figuren hier ook bij komen te staan, net als het restant zandzakjes wat ik nog heb liggen. Misschien komt er nog wel meer, even kijken hoeveel ruimte ik nog over heb na de figuren en de bomen.
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

echt goede bomen zijn er niet in die schaal
wel te maken
kijk maar bij mijn morser
home made en niet zo moeilijk ook : Chessygrin :
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Leroy de Looff

Ik zit dus met een zwaar probleem, na het demonteren van de toren ben ik begonnen met de inbouw van de recoil unit. En wat kom ik tegen met het demonteren : Andry :

Afbeelding

Afbeelding

Dit is dus iets waar ik me mateloos aan kan irriteren, dit gedeelte is dus nog nooit uit elkaar geweest en zat gewoon kapot in de tank. Ik kan dit onderdeel ook nergens vinden op geen enkele website.

Aangezien dit onderdeel dus essentieel is voor het terug in elkaar zetten en het werkend krijgen van de recoil zit ik dus met een probleem.

Is er iemand die dit deel nog heeft liggen, of weet iemand waar ik dit in godsnaam los kan kopen????
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

Of koop anders een panzer 3 koepel los... dan maak je van wat over blijft een bunker en heb je toch je onderdeel.

http://www.asiatam.de/product_info.php? ... leben.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik had dit ook, alleen was het een schone breuk, dus ik kon het lijmen.
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Leroy de Looff

Heb het gelukkig al op kunnen lossen, heb het geheel in de pantserplaat van de loop gelijmd, het is het gedeelte wat zorgt dat de loop op en neer kan, heb het getest, en het werkt allemaal prima.

Zal eens een filmpje maken van de recoil.Gelijk tijdens het solderen alles netjes weg gewerkt met krimpkous, dus het zit allemaal degelijk in elkaar.
Leroy de Looff

Dubbelpost :oops:

Hier is dan het filmpje van de recoil.

http://www.vimeo.com/8002199" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben tevreden, had eerst wat vrees om alles los te trekken en te demonteren, maar ben er gewoon maar aan begonnen. Probleem was dat de MG bij mij in de toren zit, en op de panzer 3 in de instructies zat hij in het onderstel. Ik had dus wat extra draden die niet in de instructies stonden en moest even wat klooien voor ik het allemaal gevonden had.

Het kapotte onderdeel is puur voor het vasthouden van de pantserplaat van de loop die mee op en neer beweegt, en zit nu gewoon vastgelijmd ipv geschroefd. Gelijk geen speling meer en alles werkt naar behoren. Weer een avondje goed besteed : WohoW :

Volgende stap is de BU, die moet ergens volgende week binnen komen.
tim biersma

Bericht door tim biersma »

hoi

weet je ook al hoe je de CSI op je printplaat gaat bevestigen
ben het zelf ook van plan maar weet niet hoe :?: :?: :?: : Hurted :

groet tim
Leroy de Looff

Ik heb uiteindelijk gekozen om de Panzer 3 lekker voor het rijden te houden, aangezien mijn Tiger nu de EGS heeft en ik een KV2 van Tamiya aan het bouwen ben. Ben ook nog bezig met nog een Tamiya tank met BU, dus heb dadelijk genoeg keuze om te battlen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast