DMD

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Wilco Bouwhuis

DMD

Bericht door Wilco Bouwhuis »

Luitjes, vraagje.

Tsja Randy betrapte mij lang geleden in Zetten ooit is met 'n Jagdpanther in mijn handen : Chessygrin :
Afbeelding

Nu ging Wessel ELMOD in z'n Panther zetten, dus zijn DMD/MF unit overgenomen en maar 'n "lege" HL Jagdpanther gekocht.
(ach ja...hebben we weer iets te prullen : Chessygrin : )
Echter probeer ik de tank aan de praat te krijgen, maar..... hij zegt niks terug : Andry : .
De handleiding hier op de site er bijgepakt om de DMD in te stellen, echter knippert de DMD alleen de kleur oranje en gebeurt er verder niks.

Wat zou het probleem kunnen, hij zou na de set ingedrukt te hebben toch oranje/rood/groen behoren te knipperen ???.
Nu is alles waar stroom doorheen gaat niet "mijn ding" maar met alleen aangesloten op 'n accu kan hier volgens mij toch weinig fout zijn gegaan.

Iemand 'n idéé wat er aan de hand kan zijn ?.
Wessel Witvoet

Re: DMD

Bericht door Wessel Witvoet »

Dat is raar, toen ik hem teste deed deze het nog, al een andere accu geprobeert? kan zijn dat hij leeg/op is. Zou verder niet weten wat het zou kunnen zijn. (ben zelf ook geen techneut)
Martijn Deleij

Bericht door Martijn Deleij »

control-alt-delete :?:

hier ook geen idee, maar ben benieuwd naar het verloop van je projectje. Een JAgdpanther lijkt mij ook nog wel gaaf om erbij te hebben
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Volgens mij moet je minstens de motoren aangesloten hebben, anders doet ie sowieso niks.

Volgens de handleiding van de Pershing:
DMD, MF met elkaar verbinden.
Ontvanger aansluiten.
Speaker box aansluiten.
Accu aansluiten.
Zender aanzetten.
DMD aanzetten.
Dan zou je al geluid moeten krijgen.

Controleer je accu, de zender accu, de kristallen van zender en ontvanger.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Wilco Bouwhuis

Nou, e.e.a. aan het proberen geweest.

Alle accu's vol, maar de DMD knipperde alleen maar oranje en deed verder niks.
De ontvanger uit de KoTi gehaald en met die zender even kijken.

Spanning er op en lief praten en huuuu er kwam zowaar geluid uit.
Nog wel 'n hoop gebrom, dus praat ie nog niet echt terug, maar kon er al wel 'n stukkie mee rijden : Chessygrin : .

Wat nu het probleem was ???, had 'n nieuwe ontvanger gekocht, incl. idem kristal voor de zender van Tommy, zou dus goed moeten zijn ?.
(was idem freq en kristal als van de zender van Tommy)
Misschien iets met de ontvanger aan de hand kunnen zijn ??, een dezer dagen nog is e.e.a. uitproberen

Maar altijd nog liever 'n probleem met de nieuw gekochte ontvanger als met de DMD : Chessygrin :

Nu nog uitpluizen :roll: hoe wat en waar de DMD aan te sluiten aan het bovendek van HL, turret, loop, flash en MG en kunnen we voorzichtig 'n ander topic gaan starten.
Wilco Bouwhuis

: Andry : : Andry : en nog is : Andry :
't zat 'm dus in de bijbestelde ontvanger kristal.
Zat dus 'n leuk mooi stickertje op t.w. 35.030 RX 63, hmmm ja, ja, nou aan m'n hoela : Andry : : CoolGun : dus mooi geen 63 (of hij was kapot).
Tsja, ...... maar alé, zijn er uit, alleen even ander kristal (dus 'n goeie/echte 63) halen.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast