Soviet Panther G

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Martin Noorloos

Soviet Panther G

Bericht door Martin Noorloos »

Hallo allemaal,

Ik ben inmiddels begonnen aan mijn Tamiya FO Panther ausf. G. Het moet een ausf. G in Soviet dienst worden:

Afbeelding

Afbeelding

bron: http://www.armchairgeneral.com/rkkaww2/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Eén van de eerste stappen is het in elkaar zetten van de trackspanners. Meteen een vraagje over: ik hou nogal wat speling over, het geheel rammelt een beetje nu. Lijkt allemaal te kloppen met de tekening, maar vraag me toch af of ik niet een foutje maak? Op de foto hou ik de trackspanner omhoog om zo de speling duidelijk te laten zien.

Afbeelding

Updates volgen.

Groeten,
Martin
Wessel Witvoet

Re: Soviet Panther G

Bericht door Wessel Witvoet »

Ah, een soviet panther G, vroeg of laat?

Bij de mijne zitten ze ook nie 100% zonder speling. Heb er in het begin toen ik hem net had een test ridje mee gemaakt en opzich heb ik er geen problemen mee gekregen. Alleen het bevestiggen... :lol:

ben benieuwd : Thumbup :
Martin Noorloos

Nou ben ik geen Panther expert maar de mantle heeft de bekende 'kin' dus minimaal september 1944 productie / in ieder geval geen early. Zie geen 'flammvernichters' op de uitlaat dus hij is waarschijnlijk van voor december 1944.

Dat is tenminste wat ik haal uit de boeken "PzKfw V Panther vol.1" van Tankpower en "Panther in Action" van Squadron.

Ik hou het dus op een late 1944!

Dat betekend nog wat extra werk aan de uitlaat :)

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

Inmiddels aardig op gang met de achterkant van de Panther.

Aan de foto's die ik beschikbaar heb van de Soviet Panther is te zijn dat deze geen flammvernichter had. Of de tank wel of geen hitteschilden had is niet goed te zien, maar het leek mij wel leuk ze toe te voegen. Dus afgelopen tijd gewerkt aan nieuwe uitlaten, houders voor de uitlaten (liggen los op de foto) en hitteschilden. Het hele handeltje is makkelijk te demonteren voor het spuiten straks. Ook heb ik besloten de Tamiya staukasten te verwijderen en een eigen exemplaar van messing te maken. Ik heb eerst de staukast op papier uitgetekend en daarvan een proefversie in elkaar gevouwen. Met een paar kleine aanpassingen uitgetekend op messing en in elkaar gevouwen.

De staukast, uitlaten en hitteschilden moeten nog verder worden afgewerkt maar foto geeft in ieder geval al een idee.

Afbeelding

Als dit af is ga ik me richten op de houder voor de krik en de trekhaak.

Groeten,
Martin
erik arens

Bericht door erik arens »

hoi martin

Het kan zijn dat de hull een early hull is en de toren een late,want ik zie dat er geen crew heather opzit!

Op de bovenste niet en ook de ondere niet!
De panther naast de andere heeft wel de ronde kin!

Dus mischien hebben ze de toren gewisselt door kapote tank of zo.
wat betreft de spelling op je trackspanner dat is normaal het is juist de bedoeling dat er wat spelling opzit m.b.t het rijden door bochten omdat anders het iddlerwiel te strak staat!
Het hele spansysteem kan dan beter functioneren!
Anders zit de stelbout vast en kan dan breken!

Veel bouw plezier!

Greetz erik : CoolGun :
Ronald Klaui

Bericht door Ronald Klaui »

hallo Mark

wat ik gedaan heb bij de ketting spanner tussen het chassis en de arm omde stelbout cq schroefM3 een veer gedaan dan loopt hij ook niet terug uitzichzelf.
leonard heeft het ook gedaan met zijn panter en toch kan je makkelijk verstellen .

groeten Ronald Klaui
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast