Poteau

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
Plaats reactie
Wilco Bouwhuis

Poteau

Bericht door Wilco Bouwhuis »

De zon scheen, dus hup daar gingen we weer voor 'n weekendje La Roche.
Afbeelding
En voilá Camp Bouwhuis :lol:
Afbeelding
Vorig keren waren we samen op pad, echter dit weekend ging moeders ook mee, dus waren we wat betreft 't "leger" groen wat beperkt : Chessygrin : dus deze keer gingen (uuuh mochten) we alleen even bij het museum in Poteau kijken.
Afbeelding
't rondje met de halftrack lukt net niet (of we moesten tijd wachten, die ging net weg ) dus dat halen we deze zomer (als we samen gaan) nog wel 'n keertje in : Chessygrin : .
Vlug 'n filmpje.
http://s412.photobucket.com/albums/pp20 ... -05055.flv
Afbeelding
Gelukkig was er nog meer te zien, met veel gedetailleerde info.
Hier wat foto's wat er te zien was.
http://s412.photobucket.com/albums/pp20 ... =slideshow

En wie spotten we bij 'n Camping tegen de Franse grens.... juist, Arjan die er met z'n LaRo er op uit was getrokken om er 4x4 te gaan rijden, dus stiekum foto maken en deze mailen (wat moest jij daar :lol: )
Afbeelding
Wessel Witvoet

Re: Poteau

Bericht door Wessel Witvoet »

Ah Poteau!

Jammer dat je net nie meer mee kon joh, maar volgende keer beter. Mischien (ik hoop) dat hij zijn sd.kfz.251 binnenkort weer rijdent krijgt.
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Hey wilco laat de volgende keer even weten als je weer die kant op gaat. Dat is voor mij een klein uurtje rijden dan kom ik ook.... : Chessygrin : En een mooi plekje zo aan het water. Daar heb ik ook al eens op de camping gestaan : Thumbup :
Wilco Bouwhuis

Hey wilco laat de volgende keer even weten als je weer die kant op gaat.
: Thumbup :
Maar msschien geen gek idéé joh Dave, 'n BTN Ardennen weekendje :?: tentjes en BBQ mee en gaan : Chessygrin :
Met elkaar 'n site seeing Tour door de Ardennen, La Gleize, Malmedy, Bastonge, La Roche etc, etc, met als afsluiting voor de liefhebbers 'n kanotochtje : Chessygrin : .

Of bv tankje mee, in overleg met het museum in Poteau is daar 'n meeting/battle dagje/middag vast te regelen is immers leuke promotie voor 't museum.
(Als tegenprestatie natuurlijk 'n rondrit en uitgebreide "guided Tour" met de halftrack ? : Chessygrin : ).

Zou best gezellig zijn er zo met wat BTN'rs er is 'n weekendje op uit te trekken.

Als er liefhebbers zijn ???
Dennis Verhaaf

Bericht door Dennis Verhaaf »

De ardenne zijn natuurlijk nooit verkeerd.

Ik heb zelf een gmc waar best wel een groot aantal btn-ers achterin passen.
Ook ken ik iemand in Houten met een een mooie dodge waar ook wel een paar man in passen.

Zouden we best wel een leuk weekendje van kunnen maken.

Dennis Verhaaf
Dave Caenen
Contacteer:

Zou inderdaad wel mooi zijn een battle in de ardennen.... Als je nu de volgende keer gaat moet je eens langsgaan bij het museum baugnez '44. Dit museum staat op de plek waar bij het ardennenoffensief die amerikaanse krijgsgevangenen zijn geexecuteerd.
Wilco Bouwhuis

: Thumbup : gaan we zeker doen Dave.

@ Dennis, zou inderdaad 'n leuk plan voor in de zomervakantie zijn (misschien moeten we toch is kijken of er meer zijn die dat vinden).
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door jan vd poel »

Paar jaar geleden ben ik samen met Randy daar wezen toeren, ook het museum in Camp Elsenborn gezien.
Daar ook het idee opgevat om tijdens zo'n open dag daar een demo te geven echter, helaas maar waar, gezien de bezuinigingen gaan voorlopig de open dagen niet door.
<<Mijnheer van de Poel,

Wij hebben vorig jaar Uw aanvraag binnen gekregen, om in 2010 met RC-modeltanks naar ons open deur te mogen komen.
Met de herstructureringen in het Belgisch leger is er beslist, dat wij in 2010 GEEN open deur mogen organiseren.
Wat er 2011 nog voor de boeg komt weten wij nog niet. In ieder geval bedankt voor Uw aanbod.
Uw aanvraag is laat beantwoord. Sorry. Zij is blijven liggen, dan bevelsovergave, dan afwachten wat de politieke beslissingen meebrengen.

Met beste groeten.

Axel LÖFGEN
Adjudant-major
Diesnt Public Relations
Tel : BELGACOM 0032(0)8044.21.05
Tel : BEMILCOM 9.2362.2105
Fax : 2199
Elsenborn-Camp-S5@mil.be
http://www.mil.be/elsenborn" onclick="window.open(this.href);return false;
>>

Misschien een volgende keer. Museum is best de moeite waard hoor.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Wilco Bouwhuis

Da's jammer Jan.
(hier in ons kikkerlandje dit jaar ook geen vlootdagen i.v.m. bezuinigingen :cry: )

Maar eventueel iets bij bv. Poteau of La Gleize ?, in overleg met deze musea (mits belangstelling van onze kant natuurlijk) zou misschien best levenskansen kunnen hebben ??? (voor hun ook beetje promotie, toch).

Mits er enige ambitie vanuit onze zijde is, wil ik best is uitpluizen of en wat voor mogelijkheden er zouden "kunnen" zijn.
(ongeacht data, gewoon of er ambitie zou zijn om in de zomerperiode eventueel iets in die richting te ondernemen)

"stel" mocht er iets uitkomen, 'n data prikken en kijken wie zin heeft en in de gelegenheid is om mee te gaan.
Als we 'n paar man zouden hebben, dan zou dat toch 'n leuk weekendje moeten kunnen worden met bezoek aan enkele historische plaatsen, BTN on Battle Tour :lol:

Zou indien hier wat leden voor te porren zijn, best m'n schouders is onder willen zetten.
Peter Dierckx
Contacteer:

Bericht door Peter Dierckx »

Volgens mij moet dit perfect haalbaar zijn aan het museum van La Gleize. Er is daar een pleintje dat gerust kan ingepalmd worden. Met als kers op de taart een grote broer die toekijkt naar zijn 16 keer kleinere broertjes :P
Afbeelding
"There are no atheists in foxholes" isn't an argument against atheism, it's an argument against foxholes
Königstiger (vintage), Panther, Pz Kpfw IV (WIP)
moderator BTB
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

Leuk plan !

Ik kom regelmatig in de Ardenne maar heb dan haast geen tijd om musea te bezoeken.
Je kan er ook prachtige huizen huren voor redelijke prijzen, kortom mij lijkt het wel wat of ik er dit jaar nog dagen voor heb betwijfel ik...
Ik zit meestal in de buurt van Houffalize, dat licht lekker centraal en je kan dan zaterdag avond naar Achouffe.....
voor de life-rock-muziek... en heerlijk Chouffe-bier natuurlijk :lol:

Zondag a.s. ga ik een wedstrijd rijden in Orscholz (Duitsland) misschien pak ik zaterdag wel een museum in Belgie of Luxenburg mee?

groeten Leonard
Dave Caenen
Contacteer:

Ik ga zo nog even langs la gleize.... Het is wat als je je verveeld....
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast