servo op RX18.

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
timvaneert

servo op RX18.

Bericht door timvaneert »

Hoi,
Is het mogelijk om een servo op de RX18, aan te sluiten? Dat het dan bijv. het op op en neer laten gaan van de koepel vervangt?
Groetjes,
Tim
Ronald de Bruin

Re: servo op RX18.

Bericht door Ronald de Bruin »

Hoi Tim.
Ik had een soortgelijk probleem voor de beweging van mijn Tamiya Pershing geschut.
Een RX18 met alleen een geschakelde stroom (maar niet de mogelijkheid om de polariteit om te schakelen met een stick beweging).
Nu heb ik op kanaal 5 van mijn ontvanger een mini servo aangesloten die een kleine schakelaar indrukt.
Deze schakelaar heeft twee standen en 6 aansluit lipjes.
Hiermee kun je een keer schakeling maken.

Tuimel schakelaar naar je toe en de loop gaat omlaag bij stick omlaag.
Tuimel schakelaar van je af en de loop gaat omhoog bij stick omlaag.
timvaneert

Dus als ik het goed begrijp, is het niet mogelijk om met alle Heng Long spullen (RX18, HL ontvanger) een servo op de RX18 aan te sluiten?
Tim
Ronald de Bruin

Bericht door Ronald de Bruin »

Op een set , alleen bestaand uit HL is het niet mogelijk.
Ik heb een "HL to RC" unit ( Tanktoko ) waarmee ik een normale ontvanger gebruik waarop de extra servo aangesloten is.
timvaneert

Oke, nu snap ik het!
Bedankt.
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Je zou de sp[anning die de rx18 afgeeft eens moeten meten. Bij koepel links rechts draaien. Deze hebben voor links en rechts een apart signaal. Loop op en neer is maar een signaal. Ik denk wel dat het mogelijk is om een servo direct met de rx18 aan te sturen. Nu weet ik alleen niet met welke spanning een servo werkt, maar het lijkt me niet onmogelijk.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast