Knutseltje

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Wilco Bouwhuis

Knutseltje

Bericht door Wilco Bouwhuis »

Tommy wilde 'n ei ? :roll: ?? gaan knutselen, dus alé wij naar de winkel voor 'n groot ei van piepschuim.
Kom ik daar ook blokken tegen, nu ben ik er inmiddels achter (huiskamer zag er uit als SkiDome) dat dit niet het beste materiaal is om iets van te maken, maar vooruit we zijn eigenwijs dus gewoon iets proberen hé.

Daar ik geen pak, 'n kanon of wat dan ook heb, dacht ik hé 'n observatiebunker misschien wel iets.
Met m'n eerste diorama poging liever eerst wat pootje baden alvorens in het diepe te springen natuurlijk.

Heb 2 blokken op elkaar gelijmd en de bovenste uitgehold als zgn. binnenzijde (leuk al die sneeuw binnen : Chessygrin : ).
Was dus bla, bla, bla, thuis (flauw hoor, mocht al niet meer airbrushen of kliederen met pigmenten en duurtesten met rookmodules ook al niet meer binnen).
Daarna het piepschuim besmeerd met soort hobby/speelgoed cement van Tommy voor 'n betonlook en met de airbrush overheen.
Het koffiekopje binnenin is/wordt vervangen voor in blokje : Chessygrin : maar is even voor 't idéé (foto)
Afbeelding
Ook hadden we Purschuim, hier 'n landschap van gemaakt (lekker plakken : Chessygrin : )
Afbeelding
Daarna met dun ijzerdraad prikkeldraad gemaakt (komt aan beide zijden van de bunker) met wat paaltjes.
Afbeelding
En 'n oude kwast gemold.... stukjes afgeknipt, 'n druppel houtlijm, de haartjes er in even wachten en druppel met haartjes op het purschuim geplakt voor wat graspoleffect.

Wil ook nog wat mijn bordjes plaatsen alsmede moet het pur nog worden voorzien van 'n laagje zand etc, alsmede nog de nodige graspollen worden gemaakt, maar is al beetje 'n indicatie hoe het er 'n beetje uit zou moeten gaan zien.
Afbeelding

Gr. Wilco
Laatst gewijzigd door Wilco Bouwhuis op 04 mar 2010, 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reinier Zwanink
Contacteer:

Re: Knutseltje

Bericht door Reinier Zwanink »

he netjes

dan moet jij ook zeker een pak40 loop hebben hiervoor
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

: Thumbup :

Mooie bunkert !

Hoe heb je dat prikkel draad gemaakt? ziet er fraai uit.

Leonard
Wessel Witvoet

Bericht door Wessel Witvoet »

Ah de observatie bunker waar je het gister over had :lol: ziet er idd leuk uit!

Gaat zeker binnenkort ook mee naar Zetten?
Wilco Bouwhuis

@ Reinier
Misschien voor de volgende Renier (mocht ik de smaak te pakken krijgen :lol: ).

@ Wessel
Wel de bedoeling, ach hebben nog even de tijd : Chessygrin :

@ Leonard
Zo http://www.nproject.org/nl/modelspoor-s ... draad.html : Thumbup :
Staan nog meer leuke tips en ideën op deze site Leonard.

Ben inmiddels bezig met Chinchilla zand..... (ook ergens gelezen) echter beetje uitgeschoten met het duingras, had dit beter als laatste kunnen doen, lastig insmeren met verdunde houtlijm al die pollen.

Zal vandaag nog even update foto posten : Builder :
Martijn Deleij

Bericht door Martijn Deleij »

ziet er leuk uit wilco!
Je kan je nog genoeg vermaken met het verder aankleden van je dio en voor je het weet heb je de smaak te pakken ;) haha
ga zo door!
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

Ook al is van piepschuim, het ziet er echt uit als beton, goed gedaan!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilco Bouwhuis

@ Martijn.
Denk dat ik maar is op zoek ga naar 'n bolderkar (om alles straks de Heide op te krijgen :lol: ).

Maar weer wat verder, hebben het zand er op gedaan (hier en daar misschien nog iets nat of bijwerken).
Afbeelding

Afbeelding
En wat dioramaspul toegevoegd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ook heeft Major Werner Pluskat :lol: z'n stekkie al gevonden :lol:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Moet zeggen dat werkt goed dat Chinchilla "bad" zand.
Te behandelen oppervlakte insmeren met verdunde houtlijm, zand er op en klaar, wordt netjes hard en ziet er leuk uit.
De komende week hier en daar wat aankleden, mijn bordjes maken en bunker beetje stoffig en zo.
Ook wilde Tommy nog 'n bandenspoor alsmede voetstappen aan de achterzijde, dus dat gaan we ook nog proberen.
Misschien ook nog 'n beetje 'n idéé van 'n paadje vanaf de ingang naar het prikkeldraad of zo, kijken hoever we komen.

Iedergeval kan ie de 14e het battlefield op Wessel : Chessygrin :.
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Afbeelding

Die is mooi...... "Die invasion....!!!!" Mooi stukje film.... hahahaha : Thumbup : : Chessygrin :
Martijn Deleij

Bericht door Martijn Deleij »

hehe, slechts 1 bolderkar? Zou je ze ook hebben met meerdere verdiepingen? haha

Maar prikkeldraad ook erg goed gelukt zie ik. Dat moet ik ook nog oppakken, maar druk bezig met KT en een andere dio. Hoewel het misschien handiger is om eerst wat af te maken voordat ik aan wat anders begin, maar goed :p
Wilco Bouwhuis

Weer wat gedaan : Chessygrin :

Sorry, roken mag niet meer.
Afbeelding

En hadden we 'n mijn bordje over.....dus maar bij de voorraad gezet.
Bord was plots overcompleet omdat ergens ... uuuh geen mijn meer lag : Chessygrin : .
Tsja, had deze onfortuinlijke bunkerbewoner toch maar beter naar Pearl i.p.v. "der Hans" moeten gaan.
Afbeelding
Stond toch duidelijk Achtung Minen :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Gr. Wilco
Wilco Bouwhuis

Uuuh ....de schep dus niet voor niets gemaakt : Chessygrin :
Afbeelding
Bjorn Luijten

Bericht door Bjorn Luijten »

Ziet er goed uit! Mooi!
adhoek

Bericht door adhoek »

Mooie diorama.

Ik ben zelf ook bezig met een diorama en ik heb dus een vraagje: hoe heb je die zakken met het Wehrmacht logo gemaakt?

Groeten Ad.
Wilco Bouwhuis

Hoi Ad,

Die heb ik toendertijd is voor 'n habekrats gekocht bij Robert Winkelhuis, stuur 'm even 'n pb komt het vast wel goed.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/resinenco/ is ook 'n optie, echter geeft site momenteel aan gesloten te zijn (vakantie ???).

Gr. Wilco
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast