Aangeland bij het aansluiten van de toren en het geschut.
Het recoil deel werkt ,waarbij de terugslag in het loopwerk mij wat overdreven lijkt.
Alleen het op en neer bewegen van de loop blijft een vaag verhaal.
Een Tamiya elevation vraagt een stroompje om de loop te liften en een omgekeerd stroompje om de loop weer te laten dalen.
Nu blijk ik uit de rx18 alleen maar 1 soort beweging te krijgen, dus alleen maar liften , of draadjes omdraaien alleen maar dalen.
Waar zit hier het foefje?
Of is het systeem van Heng Long er een waarbij je gewoon een op en neer gaande beweging in de loop krijgt zolang je de stick omlaag houd.
Dus mijn vragen aan het technisch team: wat doe je aan de overdreven loopwerk reactie op een schot en hoe krijg ik mijn loop op en neer bewegend?
rx18 icm tamiya elevation
-
Dave Caenen
- Contacteer:
Re: rx18 icm tamiya elevation
Bij hl krijg je inderdaad maar 1 signaal. Deze laat de motor van het mechanisme draaien en een veer brengt hem in principe terug in de andere richting.
- Ger Hanssen
- BTN Clublid
- Contacteer:
Je bedoelt denkelijk het terugspringen van de tank bij een schotafgifte. Dit is te verhelpen met de BSU-IA II. Deze heeft nog meer voordelen, zoals het compatible maken van de HL BU met die van Tamiya, ElMod, enz. Voor het geval dat je dat later ook nog wilt doen.Het recoil deel werkt ,waarbij de terugslag in het loopwerk mij wat overdreven lijkt.
Zie topic http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... =15&t=4214" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk hier naar de BSU-IA II.
Wil je alleen dat terugspringen opheffen, dan is er ook een goedkopere oplossing. De ARM-02
Kijk hier http://www.tank-modellbau.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Klik op Zubehör-Elektronik.
Net zoals Dave al zei, de HL motor draait maar een kant op. Je moet de stick vasthouden dan gaat de loop omhoog en vanaf het hoogste punt weer naar beneden.Of is het systeem van Heng Long er een waarbij je gewoon een op en neer gaande beweging in de loop krijgt zolang je de stick omlaag houd.
Groet, Ger
-
Ronald de Bruin
Dan moet ik dus op zoek naar een kleine schakeling die ik (mbv een servo op een vrij kanaal ) kan omzetten om de looprichting van de motor te keren.
Dan maar een extra zender handeling om het geschut in de juiste hoogte te krijgen.
Ombouwen naar het Heng Long systeem word ,denk ik, te veel gedoe.
Om de reactie uit het loopwerk te verminderen zijn er dus twee opties.
Dan eerst maar eens nadanken of ik ooit aan een battle zou meedoen....
Wederom bedankt voor de reacties!
Dan maar een extra zender handeling om het geschut in de juiste hoogte te krijgen.
Ombouwen naar het Heng Long systeem word ,denk ik, te veel gedoe.
Om de reactie uit het loopwerk te verminderen zijn er dus twee opties.
Dan eerst maar eens nadanken of ik ooit aan een battle zou meedoen....
Wederom bedankt voor de reacties!
-
Dave Caenen
- Contacteer:
Ik weet niet hoeveel plaats je in de koepel hebt, want zo'n hl motor heb je zo aangesloten. Even een veer aan de bovenkant die het geheel op spanning houd en een pal aan de achterkant van de recoil die in de motor valt.