Als je nu bijvoorbeeld het tandwiel ook wiel vervangen, degene achter je aandrijfwiel bedoel ik dan waar dat meeneem pennetje in zit.
Dan moet je aan de kant waar het witte kunstof tandwiel zit dat bronsje busje verwijderen, gewoon met een tang en dan een beetje wrikken.
Hij kan best wel wat hebben en dat bronze busjezit er namelijk op geperst om te zorgen dat het tandwiel er niet afloopt.
Daarna las busje eraf is kan je via de voorkant de as eruit nemen, dan hoe je dat kleine pennetje niet te verwijderen.
En dat busje moet je toch verwijderen om het aandrijf wiel te kunnen verwijderen.
Dus ik zo me vooral richten op dat bronze busje achter het witte kunstof tandwiel, mocht je het tandwiel vervangne hebben of iets dergelijks.
Dan kan je daarna het bronze busje weer terug plaatsen door het erop te persen
dit is het bewuste asje,aande linker kant zie je het gaat voor dat pennetje,en zoals je ziet kan je als je dat pennetje verwijdert nooit het aandrijfwiel eraf krijgen.
Daarom moet je dat bronze busje verwijderen wat achter dat tandwiel zit, en zodra je die verwijdert hebt trek je zo dat asje deruit.
En om het metalen tandwieltje op de as van motor te krijgen, moet je hem of heetstoken.
Maar dan niet met een soldeer bout, moet wel wat heter worden dus met een brander of anders bij het gasfornuis.
Of als je een bankschroef tot je beschikking hebt, dan zet je de motor tezamen met het tandwieltje inde bankschroef en persje hem der zo op.
wel zorgen dat de bekken van de bankschroef druk uitoefend op het asje aan de achterkant van de motor, dan pers je inieder geval niet het anker uit de behuizing.
Greets Rene