aparte knop voor schiet functie

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
marc ketelaar
Contacteer:

aparte knop voor schiet functie

Bericht door marc ketelaar »

bij de laatste meeting in zetten zag ik willem reij met de zelfde zender als ik ,een graupner x-412,en hij had volgens mij voor het kanon en voor de mg aparte knoppen er op zitten ,nu ben ik benieuwd of dat bij mij ook mogelijk is
met deze knopjes Afbeelding
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Re: aparte knop voor schiet functie

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Marc,

Er zijn op het forum diverse draadjes over dit onderwerp.
Dit is er b.v. een : http://www.battletanksnederland.com/php ... .php?t=468" onclick="window.open(this.href);return false;
en deze http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... +op+zender" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Ad
marc ketelaar
Contacteer:

Bericht door marc ketelaar »

heb het even bekeken ,maar ik ben niet zo technisch onderlegt dat ik dat zo even bij mijn eigen zender ga doen ,ben bang dat ik hem
sloop,weet ook niet of ik er een weerstand tussen moet zetten ,en of ik een 2 polige of drie polige drukknop tussen moet zetten
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Ik heb ook dezelfde zender en heb ook de knopjes ingebouwd. Wat je moet hebben zij twee drukknopjes (Maak-kontakt) met maar twee aansluitkontakten, net zoals een beldrukker.
Om te schieten sluit je deze kontakten aan op de mechanische trim in je zender. Als je de zender openmaakt dan zie je op de trim drie kontakten zitten. Begin met de schiet funtie en sluit je twee draden van je drukschakelaar aan op de bovenste en de middelste soldeerpunt. Als je nu de knop indrukt zal een schot gelost worden.
Doe voor de mitrailleur hetzelfde en sluit deze aan ook op de middelste en op de onderste soldeerpunt van de trim.
Gebruik natuurlijk wel de trim-kanalen die je voor het schieten gebruikt.
succes
Rob Vandyck

Bericht door Rob Vandyck »

hoi tankers,

misschien een beetje off topic (maar misschien ook niet)
maar mijn vraag was of ik dit ook bij een zender van HL kon toepassen??? :wink:
ik vind dat de MG- en Kanonsschot knop heel vervelend zit als je aant rijden bent :lol:
daarme vroeg ik me af of ik deze kon overbruggen en knoppen aan de voorkant van de zender inbouwen? 8)

de kennis van elektronica heb ik maar inzicht is wat anders : Blink : :lol:

Greetz Robb : Thumbup :
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Ger Hanssen »

Kijk hier eens, Rob

http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... 152#p52152" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Ger
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast