HL Tiger 1 (Asiatam mod)

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Kevin Corsius

HL Tiger 1 (Asiatam mod)

Bericht door Kevin Corsius »

Goeienavond allemaal.
Ik zal me eerst eens voorstellen.
Ik ben Kevin, ben 18 jaar en woon in het Limburge België. Ik volg momenteel een "leercontract" (dwz: 4 dagen werken en 1 dag naar school gedurende 3 jaar en daarna kan je vast beginnen) als pc-technicus.
Ik ben al even actief in het RC wereldje. Ik heb een onroad 1:10 chassis waar ik mee drift samen met een vaste kliek (Leroy de looff zit hier ook bij). Oorlogsvoertuigen hebben me altijd al geboeid, zowel allied als axis en na aangestoken worden door dezelfde mijnheer waar ik samen mee drift was het toch tijd voor mijn eigen tank : WohoW : .
Ik ben dus sinds vandaag de trotse eigenaar van een Heng Long Tiger 1 late model, gekocht bij asiatam die door hun gemod is.
Helaas ben ik al meteen op een eerste probleem gestuit (buiten onderdeeltjes die afgebroken waren : Frown : ), de tank doet alles. Rijden, geluid, schieten met recoil, toren draait, MG schiet met licht en geluid. MAAR als ik schiet met m'n kanon dan komt er geen flash van de LED en daarbij gaat de loop niet naar boven en/of beneden.
Wat zijn jullie suggesties? Alle stekkertjes heb'k nagekeken met Leroy, alle on/off switches nagekeken, geen kabeltjes los ..... Ik hoor het graag :)

Hier zijn alvast al wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen of in het weekend maak ik er betere in het daglicht ;)

Groetjes,
Kevin
Leroy de Looff

Re: HL Tiger 1 (Asiatam mod)

Bericht door Leroy de Looff »

Hij ziet er goed uit Kev : Thumbup : Binnenkort toch echt eens van dichtbij bekijken dat monster.

Snap het probleem echt niet, het lijkt wel of de motor gewoon is overleden of dat er ergens iets toch niet goed zit aangesloten. In ieder geval zit je hier wel goed voor tips en tricks.
Rob Vandyck

Bericht door Rob Vandyck »

hoi Kevin,

mooie tiger heb je daar.
vanwaar ben je precies??
ik woon namelijk ook in Belgisch Limburg :wink:

Greetz Robb : Thumbup :
Kevin Corsius

Bedankt :)
Ik woon in Houthalen-Oost (tussen de Echo en Hengelhoef)
Rob Vandyck

Bericht door Rob Vandyck »

Houthalen-Oost weet k wel liggen jha :lol:
mn Vader werkt in een bedrijf op het europark te Houthalen.

back on topic
wat ligt er al in de tiger en wat ben je van plan nog te veranderen???

Greetz Robb : Thumbup :
Kevin Corsius

Heel veel metalen onderdelen wat normaal plastic is :P
Hier zit ook geen BB functie meer op, heb nu ook een battle unit liggen maar moet enkel nog een printplaat bestellen om mee te kunnen battlen met andere merken dan HL.
Uhm... 3:1 vertraging, RX18 platinum, flash unit met recoil
Rest moet ik nog opzoeken, ben een totale leek op dit gebied van RC :D
Leroy de Looff

Aldoende leert men zullen we maar zeggen : Thumbup : Heb nu de Panzer en de Stug 3 al zo vaak open gehad en heb al genoeg geinstalleerd. Dus voor vragen weet je me wel te vinden. Eerst dat elevatie probleem maar eens oplossen.
Stefan Bosma

Bericht door Stefan Bosma »

mooie tank : WohoW : ,
jammer dat sommige dingen stuk zijn.
heb je het al weten te repareren?
Kevin Corsius

Dankje :D

Ja, enkele dingen heb ik al terug gelijmd met Revell modelbouw lijm, zit goed vast dus kan weer gebruikt worden :)
Ben nu aan't mailen met Asiatam wat het zou kunnen zijn. Voor dat geld verwacht ik wel dat alles werkt!
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

probeer de elevatie motor eens aan te sluiten op de aansluiting van de rookunit. Dan kun je kijken of het aan de aansluiting op de print ligt of aan de elevatie motor zelf. Ik heb er hier nog een los liggen mocht die van jouw kapot zijn. ik woon niet te ver van jouw vandaan(aan de andere kant van de grens in nl limburg)
Kevin Corsius

Bedankt voor de tip.
Ik ben asiatam nu aan't contacteren maar het loopt nogal stroef van hun uit... Als er iets stuk is wil ik ook via hun een nieuw onderdeel krijgen... tank is nog maar 2 dagen hier : Hurted :
Nick Jansen

Bericht door Nick Jansen »

hallo

vergeet niet om op de rx-18 een klein fan aan te brengen.
raakt nogal snel oververhit
http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... =15&t=4685" onclick="window.open(this.href);return false;
hier staat in hoe

nick jansen
Kevin Corsius

Hallo!
Tijdje geleden.... Wil eerst even m'n frustratie kwijt over asiatam die mij geen support biedde na aankoop van een door hun gemodde tank :o . Enkele mailtjes heb ik beantwoord gekregen maar toen stopte het. :evil: : Andry :
Dus, ik had het gehad met die tank, terug in de doos gestopen en mooi weggestopt..klaar.. : Fuck You : Wou hem op het eerste gezicht verkopen om er vanaf te zijn maar dan alsnog alle moed bijeengeraapt en hem opengegooid, vervolgens alle stekkertjes van de RX18 printplaat losgemaakt en 1 voor 1 terug aangesloten om te bekijken wat werkt/niet werkt. Momenteel rijd te tank, draait de koepel, schiet MG, en het zogezegd schieten van het kanon vanaf de zender werkt ook, enkel vanaf de linker knuppeltjes doet de kanon niets (schieten/bewegen). Dus recoil-unit kapot.
Net dit ook gemerkt, dat ik dit niet eerder heb gezien?! :D
Afbeelding

Ga dit dadelijk terug vast solderen en zoeken naar eventuele verder mankementen :)

Groetjes,
Kevin
Kevin Corsius

Joepie!
Heb net die 2 vastgesoldeer en alles werkt!!!
Recoil + loop die op en neer gaat. : Chessygrin : : Chessygrin : : Chessygrin :
Nu proberen de BU erin te bouwen en volgende maand wat dingetjes bestellen!
Leroy de Looff

En heel rap deze kant op komen voor een Tiger VS Tiger battle winter stijl :lol:

Mooi dat ie weer werkt maat : Thumbup : Toch goed dat je de hoop niet hebt opgegeven en hem uit elkaar hebt getrokken.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast