Aangezien ik afgelopen vakantie een HengLong Stug3 heb besteld en mijn collectie dus is gegroeid naar twee tanks, heb ik besloten een transportkist te gaan maken. Ik heb het een en ander aan munitiekisten staan en daar zat deze ook tussen.

Ik weet niet 100% zeker wat er in heeft gezeten, maar hij zat vol met deze bussen

Wat ik denk is dat er alleen de ontstekingen van draad geleide raketten in hebben gezeten.
Hij is in ieder geval behoorlijk ruim van binnen.

Als ik de binnenkant ontdoe van die schothouders aan de zijkant hoop ik dat hij ruim genoeg is voor beide tanks, ik denk dat het wel moet lukken. De Panzer 3 en de Stug3 staan op hetzelfde onderstel, en als ik de Panzer 3 erin zet ziet het er zo uit.

Zoals ik het bekijk moet er na het verwijderen van de stalen klemmen nog genoeg ruimte over zijn voor de Stug. Als de loop wat langer is kan ik eventueel de toren van de Panzer 3 zo draaien dat de lopen elkaar niet raken.
De planning is om er een mooie bodem in te gaan maken, voorzien van wat wiggen zodat de tanks tijdens transport niet aan de wandel gaan. Mocht er genoeg ruimte zijn maak ik een complete bekisting in de kist zelf, en als de hoogte het toelaat komt daar een soort inleg la in waar de zenders in komen te liggen.
Of het allemaal lukt moet ik nog even bekijken, ik ben ambachtelijk timmerman van beroep, dus het houtwerk moet geen probleem zijn. Hij zal misschien niet zo heel mobiel worden, maar het gaat er mij om dat de tanks een mooi en veilig onderkomen hebben als ze vervoerd worden in de kofferbak onderweg naar meetings ed.
Meer updates binnenkort, morgen gaan we weer aan het werk dus dan gaat de kist in zijn geheel die kant op, en kan ik er na werktijd op het gemak aan werken.