Hoi Hendri
Ben ik ff blij met de maat voor die antenne,s, omgeschaald kom ik uit op 181 mm.
En laten die van mij nu net maar een paar mm schelen.
Ik laat een setje kettenblende overkomen uit duitsland, die zijn dan als scharnierbaar.
Ik had de Darka bij hem besteld te samen met de positie lichten, en toen begon ie over die kettenblende.
Dus die laat ik ook maar komen, ik wil ze met der tijd toch ook bewegend maken voor de STRV 122.
De rookbussen heb ik omgeschaald van een 1/35 model, kwa hoogte komen ze goed uit op dezelfde hoogte als de manden.
Alleen kwa lengte klopt het niet helemaal, tussen de eerste en tweede zou veel ruimte moeten zitten.
Maar bij die van mijvalt het wel mee met die tussenruimte, de onderplaat zelf is ook de goede lengte dus ergens zit een rekenfoutje.
Maar ik laat het wel zo, nu alleen die bescherm beugeltjes nog maken.
Maar het belangrijkst zijn de positie lichten, dan kan ik de voorkant afmaken alleen nog ff kijken hoeveel volt de leds zijn die op de printplaat zitten.
Dan haal ik die voor de positie lichten eraf en soldeer er gewone 3mm lampjes op, of dat misschien iemand uit zijn hoofd weet hoeveel volt die leds zijn.
Mochten we naar Zetten komen, dan neem ik hem wel mee waarschijnlijk nog ongespoten.
Greets Rene
Leopard 2A6 NL ombouw
-
Rene Pranger
Re: Leopard 2A6 NL ombouw
Zoals al wat leden hebben kunnen zien, zit mijn Leo in zijn eindfase.
Maar bij deze nog een update over de gebouwde onderdelen.
Ok zo teneerste is de Darka binnen gekomen, dus natuurlijk gelijk geplaatst.

Hij is eventueel afneembaar op dezelfde manier als het origineel, eventuele kabeltjes komen nog.
De positie lichten zijn ook binnen, en je raad het al die zitten der al op.

Ik laat de fiber kabeltjes vervallen,en bouw er 3mm ledjes in.
Die soldeer ik op de plek waar de led zit op de printplaat, en als dat goed bevalt vervallen ook de fiber optic kabels voor de koplampen.
En dan nu de kettenblende, ik kreeg er mooi scharniertjes bij die gelijk zijn als het origineel dus des te beter.
Ze zijn op dit moment alleen ter plekker vast geschroeft, om ze der eventueel af te nemen om bijvoorbeeld na te gieten voor reserve ofzo.

Inplaats van de bestaande kettenblende af te zagen op het gedeelte wat onder het dek geschroeft zit, heb ik besloten 2 nieuwe strippen te maken die ook dikker zijn.
Te meer dikker om materiaal te hebben om de boutjes in te schroefen, de strip is in 1 geheel onder het dek geschroefd.

De strippen op de bestaande kettenblende gelegt en geklemt om de uitsparingen over te nemen.

En zoals te zien is nog genoeg ruimte voor de track,s

Eerst de kettenblende opgehangen aan 1 boutje om te kijken hoe alles hing.

En alles past en hangt mooi recht, en het belangrijkst natuurlijk ze kunnen omhoog.

Tijdelijk ff gekozen voor messing stripjes om de klap scharnieren te maken, der is een u-profieltje onderweg degene die ik had liggen was net ff te breed.
Daarna ben ik nog ff bezig geweest binnenin de koepel zelf, omdat de kabels nooit blijven liggen.
Heb ik een schuif gemaakt die ervoor zorgt dat de kabeltjes op zijn plaats blijven.

Simpel maar toch wel efectief
Greets Rene
Maar bij deze nog een update over de gebouwde onderdelen.
Ok zo teneerste is de Darka binnen gekomen, dus natuurlijk gelijk geplaatst.

Hij is eventueel afneembaar op dezelfde manier als het origineel, eventuele kabeltjes komen nog.
De positie lichten zijn ook binnen, en je raad het al die zitten der al op.

Ik laat de fiber kabeltjes vervallen,en bouw er 3mm ledjes in.
Die soldeer ik op de plek waar de led zit op de printplaat, en als dat goed bevalt vervallen ook de fiber optic kabels voor de koplampen.
En dan nu de kettenblende, ik kreeg er mooi scharniertjes bij die gelijk zijn als het origineel dus des te beter.
Ze zijn op dit moment alleen ter plekker vast geschroeft, om ze der eventueel af te nemen om bijvoorbeeld na te gieten voor reserve ofzo.

Inplaats van de bestaande kettenblende af te zagen op het gedeelte wat onder het dek geschroeft zit, heb ik besloten 2 nieuwe strippen te maken die ook dikker zijn.
Te meer dikker om materiaal te hebben om de boutjes in te schroefen, de strip is in 1 geheel onder het dek geschroefd.

De strippen op de bestaande kettenblende gelegt en geklemt om de uitsparingen over te nemen.

En zoals te zien is nog genoeg ruimte voor de track,s

Eerst de kettenblende opgehangen aan 1 boutje om te kijken hoe alles hing.

En alles past en hangt mooi recht, en het belangrijkst natuurlijk ze kunnen omhoog.

Tijdelijk ff gekozen voor messing stripjes om de klap scharnieren te maken, der is een u-profieltje onderweg degene die ik had liggen was net ff te breed.
Daarna ben ik nog ff bezig geweest binnenin de koepel zelf, omdat de kabels nooit blijven liggen.
Heb ik een schuif gemaakt die ervoor zorgt dat de kabeltjes op zijn plaats blijven.

Simpel maar toch wel efectief
Greets Rene