led's.

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arjan Relker
BTN Clublid
Contacteer:

led's.

Bericht door Arjan Relker »

Hallo, allemaal.

Ik ben geen techneut, dus daarom een paar vragen over LED's.
1) Wie weet op hoeveel volt de mitrailleur-led van de StuG werkt?
Dit omdat ik een heel klein ledje in een mitrailleur wil bouwen en ze niet steeds door wil branden.
2) Wie weet wat voor led's er bij de BSU-IA zitten, die de treffers laten zien? Op hoeveel volt werken die dingen?

Ik heb de led's van de BSU-IA helaas een klein beetje erg veel kapot gemaakt en wil ze vervangen, maar weet niet welke ik nodig heb.
Alvast bedankt voor de hulp.

Groet, Arjan.
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Re: led's.

Bericht door Ger Hanssen »

Hallo Arjan,
1) Wie weet op hoeveel volt de mitrailleur-led van de StuG werkt?
Dit omdat ik een heel klein ledje in een mitrailleur wil bouwen en ze niet steeds door wil branden.
Even gemeten. Bij afvuren van MG komt bij mijn JP 0.5volt op de led aansluiting te staan. Neem aan dat dat bij de Stug hetzelfde is.
2) Wie weet wat voor led's er bij de BSU-IA zitten, die de treffers laten zien? Op hoeveel volt werken die dingen?
Heb in de HL BU toren 4 fel rode (3mm) leds ingebouwd die prima werken met de BSU-IA II.
Zijn hier te verkrijgen. Geen minimum order bedrag bij deze zaak. Kijk onder leds & lampen.

Leds die ik gebruikt heb:
3mm Super Bright rood 2000mcd 1,8volt (euro 0,25 p/st). Voor zo'n kapitaal kun je er wel een paar bestellen :)

Heb zo'n zelfde led ook even op de MG van mijn JP aangesloten en werkt goed. Felle flitsen bij schieten.
Groet, Ger
Arjan Relker
BTN Clublid
Contacteer:

Re: led's.

Bericht door Arjan Relker »

Ger,

Mijn dank is wederom zeer groot.
Tot zondag.

Groet, Arjan.
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.