Scania truck

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Ronald Klaui

Scania truck

Bericht door Ronald Klaui »

hallo btn`s

hier een paar foto`s van het leopard project met dieplader en truck +palfingercrane.
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
Ronald Klaui

Re: Scania truck+palfinger crane

hallo BTN`s

de palfinger telescoop kraan begint te vorderen na een hoop tekenwerk.

Afbeelding
-
Afbeelding
-
--
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald Klaui op 10 dec 2009, 17:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ronald Klaui

Re: Scania truck

hallo Btn`s
de kraan begint al lekker te vorderen
de messing uitschuif giek (veel te zwaar dus ) wordt vervangen door een aluminium gebogen stukken plaatwerk en dan een stel die in elkaar passen dus dat was spannend. had zelf all wat buigproefjes gedaan met een kniepers maar die haalde de lengte niet wat ik moest buigen.
maar er staan gelukkig wat kantbanken dus daar het laten maken bij de buig kampioen die zag ook wel de problemen .maar het is toch gelukt binnen een paar minuten.
Afbeelding

Afbeelding

daarna in de arm nog even het logo van de merk erin gefreesd van palfinger
staat wel leuk om het geheel af te maken.
Afbeelding

en een kunstof tussen lager gemaakt tussen kraan en grondplaat.

Afbeelding

Het geheel laat ik rood of oranje anodiseren is even kijken wat er allmaal verstuurd wordt
rood zijn transport onderdelen voor een aantal firma`s waar wij voor werken.
wordt naderhand weggegooid. is alleen voor transpoort omgeleidingen te vixceren.

Afbeelding

Afbeelding

film solid edge
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald Klaui op 22 nov 2009, 22:09, 4 keer totaal gewijzigd.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Het ziet er goed uit Ronald,

Ik zou alleen de kraan legergroen spuiten.
Het steekt anders zo af tegen de cabine.
Gr,
Tuur.
Ronald Klaui

denk dat ik de truck knal rood spuit zoals hij er hoort uit te zien.

dan weet de vijand temminsten waar ze op moeten schieten

het anodiseren is voor het niet vreten van het alumium als de aluminium delen over elkaar schuiven of draaien.

Afbeelding
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

geweldig :!:

was de lazer-koning ook maar zo snel als de buig-koning : Chessygrin :

als je dit op een r/c truck forum laat zien maak je waarschijnlijk snel een hoop nieuwe vrienden :lol:

als je een rooie truck wilt koop je er toch gewoon nog een, deze is veel te gaaf om rood te spuiten!

groeten leonard
Ronald Klaui

hallo leonard

kan ik wel doen om bij het truck forum hem te plaatsen
maar op dat soort vrienden zit ik ook niet te wachten kan wel tekeningen maken en vekopen misschien. maar ik moet hem eerst eens helemaal afmaken en werkend maken maar ik vindt hem zelf ook wel erg mooi worden, ziet er well stoer uit
is wel een mooie opvulling daar achter de cabine.

tot morgen
Ronald Klaui

hallo Btn `s
hier een kleine update van de kraan op de Scania truck
hij begint al al aardig the vormen het geheel.
de rode delen zijn ook terug van het anodiseren de zwarte delen komen er ook aan

Afbeelding

Afbeelding
-
Afbeelding
-
Afbeelding
Ronald Klaui

hallo Btn`s

hier nog wat nieuwe foto`s van de scania truck .
Helaas de truck is niet meer in camoflage kleuren dus dit zal wel het laatse stukje zijn
het is geen legertruck meer
wel bloedrood (antiek-rood) zie je de bloed spetters niet zo op net zo als vroegen was de binnenkant van de houten oorlogschepen waren ook rood geverft zag je ook de bloed spetters niet op de scheeps wand

Afbeelding
-
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het uiteinde van de derde deel is nog niet zwart geanodiseerd maar dat gebeurt ook nog
dan alle leidingen aan leggen en alle olie keerringen .
dus ik ben nog wel even bezig met dit project.
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

ben echt benieuwd hoe sterk dat ding wordt
maar alleen de details al zijn super
: Thumbup :
ik wou dat ik al dat soort gereedschap had
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Patrick Kooijman

Bericht door Patrick Kooijman »

super netjes, had je topic al vaker bekeken maar dit verdient respectos!!!!muchos respectos!!!!

ben benieuwd hoe veel die kan liften straks? wel jammer dat die niet camo is gebleven. maarja, je ziet tegenwoordig wel meer bedrijven/eigenrijders met een 2A6 achterop.

mooi man, maar dat wist je al zeker :D

wilikookwilikook :roll:
roelfvdveen

Bericht door roelfvdveen »

super auto word dit
echt een aanwinst denk ik
en inderdaad wij zien hier in het noorden ook regelmatig burger bedrijven zwaar spul naar lauwersoog slepen.
voor de schietoefeningen in de marnewaard.
we hebben het geluk dat we vlakbij de aanvoerweg vanaf de snelweg wonen dus is er een oefening gaan we wel eens kijken,
mooi man.

dit past er zo tussen

maar dan op het fietspad!!!!!!

groet roelf
Ronald Klaui

hallo Btn`s

of hij echt zal gaan werken is de vraag .

het probleem is echter of ik alles kan in bouwen de olie pomp in een brandstof tank dat past die is te koop tegen een vette prijs. maar het vertielen blok inclus alle servo`s een stuk of 6 dat wordt erg lastig.
ik heb de kraan tot nu toe alleen werkend gezien met een vrachtwagen met een platte bak die veel langer is en dus meer ruimte heeft tussen de voorwielen en de achterwielen heeft, daar werken ze dat ventielenblok weg.

maar ik heb wel een voedings pomp van een stoom ketel om het geheel te testen met vloeistof of hij wel werkt zoniet om te kijken hoeveel hij kan tillen.
Moet dan wel een paar extra boutjes in de kraanvoet op het draaipateau bij zetten anders knapt het boutje door het moment.

de firma leimbach heeft alle spullen te koop voor dit soort spul

http://www.leimbach-modellbau.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dit pompje kost zo`n 430 euro. is wel ecact het goede model wat ik nodig heb.

en een groot ventielen blok 350 dus dat laten we even zitten denk ik zo.

http://www.youtube.com/watch?v=PPlUJaWtB7g" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=uIPLSzZh ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrick Kooijman

Bericht door Patrick Kooijman »

na wat je allemaal hebt laten zien wat je kan maken, moet een pomp ook lukken. je hebt nog een cabine waar je het 1 en ander in kwijt moet kunnen als je het een beetje her-inricht.

1 :idea: wat net naar boven komt borrelen, het chassis ietsje strekken, en dan een opberg kist achter de cabine waar je dan alles in frot.

indd, dat spul wat je laat zien is mooi, maar dat kost ook veel.
Ronald Klaui

hallo Btn`s

hier bij de eerste test van de palfinger hydroliek crane

het was een heel gknutsel en rekenen en passen en meten maar nu is het dan zo ver
dat er wat getest kan worden
en op vragen van de forum lezers hoeveel kan hij tillen

ik heb wat flimpjes gemaakt dus veel plezier

de stoom afsluiter(beetje groot voor een model stoom machine) die ik had staan heb ik
maar aan de kraan gehangen zo te zien is hij 0.5 kg zwaar.

ik heb nu maar even water gebruikt omdat ik niet zo van het geklieder van olie houdt

kenners zullen wel zeggen dat gaat roesten .
maar alle cilinders zijn van Messing zuigerstangen zijn van RVS en rubber O-ringen
en de plunjer pomp is van brons en rvs kogels (stoom voedings pomp.(Stuart) ).
ik zag wel dat de manometer boven de 6 bar ging zal er nog even een grotere aan hangen om te kijken hoeveel Bar ik er mee pers.

het gaat nog allemaal schokkerig maaar dat komt omdat er allemaal nog lucht in de leiding zit en in de cilinder .Omdat het een enkele slag is gaat hij met stoten omhoog ,
en het zakken komt door de lekkage van de perspomp en nog een verloop nippel .
maar de cilinder op de kraan geen druppel tot nu toe valt me erg mee. dus er is hoop

Afbeelding
--

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald Klaui op 21 jan 2010, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast