hallo allemaal.
ik heb een vraagje wat betreft mijn oude tamiya king tiger.
deze heeft nog de oude snelheids regelaar erin zitten en nu ben ik aan het denken om er of misschien een nieuwe electronische snelheids regelaar in te bouwen waardoor hij dan veel beter zou moet kunnen rijden of er 2 aandrijvingen in te bouwen.
ik heb hier in een andere tiger 1 twee metalen aandrijvingen zitten met een 3-1 overbrenging,en zouden deze in te bouwen zijn in mijn oude king?
als dit zou kunnen dan zou ik er meteen het hele heng long pakket kunnen inbouwen met de rx 18 printplaat die ik hier splinternieuw heb liggen.
mijn vraag aan jullie is wat is de beste optie?
mvg henrie van der velden.
oude king tiger.
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Re: oude king tiger.
Hoi Henrie,
De nieuwe vertraging is goed in te bouwen .
Je moet alleen een paar montage gaten in de bodemplaat boren.
Je kan ook een elektronische snelheidregelaar op de oude motor/vertraging aansluiten.
Je krijgt hiermee ook al een aardige verbetering in het rijden.
De nieuwe vertraging is goed in te bouwen .
Je moet alleen een paar montage gaten in de bodemplaat boren.
Je kan ook een elektronische snelheidregelaar op de oude motor/vertraging aansluiten.
Je krijgt hiermee ook al een aardige verbetering in het rijden.
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
henrie van der velden
hallo arthur.
dank je voor je vlugge antwoord
dus volgens jou passen de metalen aandrijvingen van de tiger 1 erin als ik een paar gaten boor in de grondplaat.
ik heb helaas geen zender en ontvanger bij de tank,dus als ik een nieuwe regelaar zou inbouwen dan moet ik ook een zender en ontvanger kopen,maar dat is geen probleem.
ik zat alleen te denken dat ik hier het complete set van heng long heb liggen met de rx 18 print met zender en die zou ik dus ook kunnen gebruiken als ik meteen ombouw naar de 2 aandrijvingen en dan zou ik nog wat extra dingen kunnen aansluiten door de printplaat.
dank je voor je vlugge antwoord
dus volgens jou passen de metalen aandrijvingen van de tiger 1 erin als ik een paar gaten boor in de grondplaat.
ik heb helaas geen zender en ontvanger bij de tank,dus als ik een nieuwe regelaar zou inbouwen dan moet ik ook een zender en ontvanger kopen,maar dat is geen probleem.
ik zat alleen te denken dat ik hier het complete set van heng long heb liggen met de rx 18 print met zender en die zou ik dus ook kunnen gebruiken als ik meteen ombouw naar de 2 aandrijvingen en dan zou ik nog wat extra dingen kunnen aansluiten door de printplaat.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Dag, of de Tiger 1 aandrijvingen in een Tiger 2 (king tiger) passen ? Lijkt me sterk.
Voorzichtig passen en meten en pas als je zeker weet dat alles op de juiste plaats zit e.e.a. ombouwen, anders zit je straks met 2 halve tanks, ook niks.
Groet,
Jan
p.s.
bericht geplaatst en meet zie ik bij vraag en aanbod 2 King Tiger aandrijvingen staan, en niet duur.
http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... f=8&t=4814" onclick="window.open(this.href);return false;
Doe je voordeel ermee.
Voorzichtig passen en meten en pas als je zeker weet dat alles op de juiste plaats zit e.e.a. ombouwen, anders zit je straks met 2 halve tanks, ook niks.
Groet,
Jan
p.s.
bericht geplaatst en meet zie ik bij vraag en aanbod 2 King Tiger aandrijvingen staan, en niet duur.
http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... f=8&t=4814" onclick="window.open(this.href);return false;
Doe je voordeel ermee.
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
-
henrie van der velden
hallo jan.
ik heb die oude gearboxen van de tiger 1 gepast en ze passen wel op de gaten in de bodem maar om ze goed passend te krijgen daar gaat veel werk in zitten en ook omdat de aandrijfas volgens mij te kort is om het aandrijfwiel erop te zetten.
ik heb al een pb gestuurd ivm die vertragingen voor de king wat er te koop staan bij vraag en aanbod.
ik heb die oude gearboxen van de tiger 1 gepast en ze passen wel op de gaten in de bodem maar om ze goed passend te krijgen daar gaat veel werk in zitten en ook omdat de aandrijfas volgens mij te kort is om het aandrijfwiel erop te zetten.
ik heb al een pb gestuurd ivm die vertragingen voor de king wat er te koop staan bij vraag en aanbod.