Mijn Panzer III

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Leroy de Looff

Mijn Panzer III

Bericht door Leroy de Looff »

Hallo mede tankers :D

Ik ben de laatste tijd druk bezig in mijn vrije uurtjes om mijn Panzer 3 helemaal klaar te maken voor het zwaardere werk. Ik heb eerst de buitenkant aangepakt en naar mijn zin gemaakt, en heb vervolgens de speaker vervangen. Hier nog een klein filmpje daarvan.

http://www.vimeo.com/7398184" onclick="window.open(this.href);return false;

Nou heb ik vandaag eindelijk mijn Asiatam metalen loopwielenset en metalen tracks binnen gekregen.Op onderstaande foto zijn de spanwielen en tandenkranzen er trouwens al uit geplukt :P
Afbeelding

Omdat ik de tank toch veel gebruik en ik mijn airbrush set pas volgende maand ga halen heb ik besloten de spanwielen en de tandenkranzen samen met de tracks vast te monteren.
Afbeelding

Nu loop ik met het monteren van de tracks even tegen het volgende aan. Zoals ze uit de doos komen zijn de metalen tracks even lang als de standaard plastic tracks. Echter staan ze als ik ze monteer toch iets te strak naar mijn zin. Is het verstandig hier een extra reserve track tussen te monteren?? Ik denk dat het komt omdat de speling die de standaard spanwielen hebben nu verdwenen is.

Bij het demonteren viel me op dat het spanwiel toch iets naar binnen word getrokken door de track. Bij het monteren van de stalen spanwielen is dit niet meer zo, waardooor de track onder veel meer spanning staat.

Als iemand me hier meer over kan vertellen graag. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen van mijn Panzertje.

Even berichtje editen.

Heb de tracks er op gekregen, er moest geen schakel tussen ben ik achter gekomen.

Afbeelding

Nog even een totaal foto, en een foto van de accesoires die ik er op heb gezet.
Afbeelding

Afbeelding

Rijd wel wat realistischer zo, hij duikt nu echt in de vering bij het optrekken en remmen, ook is de topsnelheid wat minder als met de plastic delen.
Reinier Zwanink
Contacteer:

Re: Mijn Panzer III

Bericht door Reinier Zwanink »

nu alleen nog even bij werken met verf he
of ga je hem ook een nieuwe kleur geven?

heb je al veel bochten gemaakt hiermee?
soms moet de track namelijk net wat strakker staan omdat hij eraf loopt
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Leroy de Looff

De hele set gaat volgende maand in de verf als ik mijn airbrush set binnen heb. Maar ik rijd er nogal veel mee en wil hem ook buiten gebruiken, vandaar dat ik dit gedeelte al gemonteerd heb. Voor het verven ontvet ik de tandenkranzen en spanwielen gewoon even extra goed.

Heb er al mee gereden, na het monteren stonden ze behoorlijk strak, en nu hangen ze idd een klein beetje door. Heb het even gecontroleerd door even flink te wenden, en heb ook even gekeken of ik de track zelf over de tandenkrans heen kon tillen, maar hij staat goed strak zo.

Het is in ieder geval een behoorlijke vooruitgang.
Leroy de Looff

Oké, vraagje.

Ik wil de rook generator eruit hebben, want ik gebruik hem niet en kan de ruimte in de hull goed gebruiken voor andere dingen. Nu heeft mijn tank de RX14 chip, dus die draden zitten allemaal op de printplaat gesoldeerd geloof ik.

Kan ik dit allemaal gewoon loshalen zonder andere dingen in de soep te laten lopen??
Leroy de Looff

Niemand die weet of ik die rook generator er zo uit kan trekken????
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

De rookgenerator kan je gewoon losmaken.
Je moet alleen er voor zorgen dat de draden geen kortsluiting kan maken.
Gr,
Tuur.
Leroy de Looff

Dus als ik alles loshaal op de printplaat en verder niks laat zitten aan losse draden kan het verder geen kwaad voor andere functies van de tank??? Dan gaan we hem er maar eens uithalen.
Leroy de Looff

Sorry voor mijn dubbelpost :oops: Heb net de rook generator verwijderd, en ben nu aan het rondkijken voor een battle unit.

Nu kom ik tot de ontdekking dat ik voor al de verkrijgbare battle units de hele bende om moet gaan bouwen naar de RX18. Bij Tankzone ben ik nu deze battle unit tegen gekomen:

Afbeelding

Hier staat echter nergens in de beschrijving welke chip ik hier voor moet hebben. Mijn Panzer is uitgerust met de RX14. Is er iemand die weet of deze BU wel op de RX14 kan.
Olaf Pepping

Bericht door Olaf Pepping »

Leroy,

Ik heb zelf 2 tanks die een RX14 hebben waar de EGS op gemonteerd is, dus ja het kan
Leroy de Looff

EGS battle unit, nieuwe Asiatam vertragingen en de terugtrek unit voor de toren besteld. Binnenkort weer volop aan de knutsel.
Leroy de Looff

Weer even bezig geweest aan de Panzer III. Dit keer wat bebossing AKA camouflage aan gebracht :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Volgende stap aan het uiterlijk zullen de zandzakken op een paar plaatsen zijn.

Ik weet dat het niet het gebruikelijke realisme van hier is als ik zo kijk naar de andere projecten, maar het hoeft van mij niet zo precies dat de nummers, camo, assecoires e.d. er net zo uit zien als een specifieke tank die rond heeft gereden in een bepaald wereld deel in een bepaalde eenheid. Het gaat er mij om dat ik er tevreden mee ben en dat ik hem gaaf vind.

Zal misschien niet zo goed overkomen, maar valt me op dat er hier niet zo veel gereageerd word. Ik persoonlijk vind het heel gaaf dat er zo veel mensen ook met RC pantser bezig zijn, ongeacht de vorm of look er van.

Dit is niet verkeerd bedoeld hé mede tankers :wink: Is gewoon iets wat me opvalt, het is hier rustig qua reacties maar alle topics worden wel heel veel bekeken.

Moet zeggen dat ik het wel prachtig vind wat de ''diehards'' hier van hun tanks maken, is ook iets waar veel van geleerd kan worden.
freek kombrink

Bericht door freek kombrink »

hier nog zo eentje die wel alles bekijkt maar niet constand reageert
vindt de tank wel heel mooi aan het worden ben je van plan nog meer opties er op te zetten?
ik heb op mijn stug 3 een trackspansyst. gezet en ben dar zeer tevreden mee(werkt goed en ziet er veel mooier uit dan het plastic ideetje van henglong)

gr freek
Leroy de Looff

Poe plannen zat :P Heb al het een en ander besteld wat een dezer dagen aan moet komen. Ik moet zowieso maar eens gaan kijken voor verf voor mijn airbrush, heb hem binnen maar nog niet gebruikt, kan ik de metalen loopwielen en de spanrollen en tandenkranzen eens spuiten.
freek kombrink

Bericht door freek kombrink »

niet vergeten om je wielen eerst iets op te ruwen en ontvetten(anders dondert je verf eraf)(ja spreek uit ervaring :mrgreen: )

gr freek
Robbert Bolt

Bericht door Robbert Bolt »

zeker een mooie tank

vraagje: doet u nog wat met de plastic tracks?
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast