BU sensor.
- Arjan Relker
- BTN Clublid
- Contacteer:
BU sensor.
Hallo, allemaal.
In de BU van HL zit 1 sensor, die de treffer(s) registreert.
Nu zou ik graag die sensor weg willen werken in mijn StuG, maar zou er dan minimaal 4 nodig hebben. (links, rechts, voor en achter)
Wie zou mij kunnen vertellen welke sensor's dit zijn, waar ze te koop zijn en of er andere sensor's te gebruiken zijn?
Heb wel een vroeger bericht over het wegwerken gevonden, maar dit is met een BU van Tamiya gedaan en die heeft er wel 4 sensor's in zitten.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Groet, Arjan.
In de BU van HL zit 1 sensor, die de treffer(s) registreert.
Nu zou ik graag die sensor weg willen werken in mijn StuG, maar zou er dan minimaal 4 nodig hebben. (links, rechts, voor en achter)
Wie zou mij kunnen vertellen welke sensor's dit zijn, waar ze te koop zijn en of er andere sensor's te gebruiken zijn?
Heb wel een vroeger bericht over het wegwerken gevonden, maar dit is met een BU van Tamiya gedaan en die heeft er wel 4 sensor's in zitten.
Alvast bedankt voor de reactie's.
Groet, Arjan.
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.
- Ger Hanssen
- BTN Clublid
- Contacteer:
Re: BU sensor.
Zag zojuist deze vraag nog open staan in het forum, is echter reeds beantwoord via PB aan Arjan.
Navraag gedaan bij de ontwerper van de BSU-IA over de gebruikte IR sensor(en) en de IR led.
Mochten er meerdere mensen zijn die dit willen toepassen, hier de gegevens van de IR sensor en de IR led
IR sensor: TSOP type 1838 (verkrijgbaar bij Conrad bestelnr 171115 euro 1.57)
IR led: TSAL type 6200 (verkrijgbaar bij Conrad bestelnr 171140 euro 0.67)
Navraag gedaan bij de ontwerper van de BSU-IA over de gebruikte IR sensor(en) en de IR led.
Mochten er meerdere mensen zijn die dit willen toepassen, hier de gegevens van de IR sensor en de IR led
IR sensor: TSOP type 1838 (verkrijgbaar bij Conrad bestelnr 171115 euro 1.57)
IR led: TSAL type 6200 (verkrijgbaar bij Conrad bestelnr 171140 euro 0.67)
Groet, Ger
- Arjan Relker
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hallo,
sorry dat de vraag nog openstond, maar hoe sluit ik zoiets?
Groet, Arjan.
sorry dat de vraag nog openstond, maar hoe sluit ik zoiets?
Groet, Arjan.
leef nu !!!!
- Ger Hanssen
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hallo Arjan,
Helemaal geen probleem. Zat door het forum te bladeren en zag het toevallig staan.
Dacht, misschien zijn er nog wel anderen die zoiets ook willen maken en dus even de gegevens van de sensor en led erop gezet
Is het gelukt met de inbouw in jouw Stug ?
Helemaal geen probleem. Zat door het forum te bladeren en zag het toevallig staan.
Dacht, misschien zijn er nog wel anderen die zoiets ook willen maken en dus even de gegevens van de sensor en led erop gezet
Is het gelukt met de inbouw in jouw Stug ?
Groet, Ger
- Arjan Relker
- BTN Clublid
- Contacteer:
Hallo, Ger. (en anderen natuurlijk ook)
Het is gelukt.
Vorig weekend aan het solderen geweest om de sensoren aan te sluiten, maar het werkte niet.
Mijn broertje er eens naar laten kijken en hij ontdekte dat er 2 draadjes verkeerd aangesloten waren.
Hij heeft het veranderd en gelijk de bedrading met de kabelboom verweven.
Het werkte.
Afgelopen donderdag bij Tanktoko de BSU-IA2 gehaalt en 's avonds er tussengezet.
Het werkte, maar het kanon deed het niet meer.
Kwamen er gisteravond achter dat we nu de K en de G-knop op de zender moesten gebruiken. (niet goed de duidelijke uitleg op 't forum gelezen)
Vanmiddag de boel getest met een 2e tank erbij, reageert hij niet op treffers.
Kijken, kijken en nog eens kijken naar de bedrading, kwamen we achter een fout van ons.
Mijn boer had de senzoren in de kabelboom van de RX-18 verweven, maar nu zat de aansluiting van de BU tussen de RX-18 en de BSU-IA2 en reageerde die niet op treffers.
Draden losgehaald en in de andere kabelboom aangesloten en nu werkt het.
Ik heb de sensoren aan de voor- en zijkanten op de tank geplakt en achter geprobeert in te bouwen, maar hier ben ik niet zo tevreden over.
Had graag foto's geplaatst, maar ik krijg ze niet in dit bericht geplaatst.
Ben een leek wat computers betreft.
8 November benik van plan om naar Zetten te komen en neem de StuG dan mee.
Benieuwd naar je reactie, tips en kritieken.
Groet, Arjan.
Het is gelukt.
Vorig weekend aan het solderen geweest om de sensoren aan te sluiten, maar het werkte niet.
Mijn broertje er eens naar laten kijken en hij ontdekte dat er 2 draadjes verkeerd aangesloten waren.
Hij heeft het veranderd en gelijk de bedrading met de kabelboom verweven.
Het werkte.
Afgelopen donderdag bij Tanktoko de BSU-IA2 gehaalt en 's avonds er tussengezet.
Het werkte, maar het kanon deed het niet meer.
Kwamen er gisteravond achter dat we nu de K en de G-knop op de zender moesten gebruiken. (niet goed de duidelijke uitleg op 't forum gelezen)
Vanmiddag de boel getest met een 2e tank erbij, reageert hij niet op treffers.
Kijken, kijken en nog eens kijken naar de bedrading, kwamen we achter een fout van ons.
Mijn boer had de senzoren in de kabelboom van de RX-18 verweven, maar nu zat de aansluiting van de BU tussen de RX-18 en de BSU-IA2 en reageerde die niet op treffers.
Draden losgehaald en in de andere kabelboom aangesloten en nu werkt het.
Ik heb de sensoren aan de voor- en zijkanten op de tank geplakt en achter geprobeert in te bouwen, maar hier ben ik niet zo tevreden over.
Had graag foto's geplaatst, maar ik krijg ze niet in dit bericht geplaatst.
Ben een leek wat computers betreft.
8 November benik van plan om naar Zetten te komen en neem de StuG dan mee.
Benieuwd naar je reactie, tips en kritieken.
Groet, Arjan.
leef nu !!!!
- Ger Hanssen
- BTN Clublid
- Contacteer:
Mooi dat alles nu werkt, Arjan.
Ben benieuwd naar je inbouw. Zie ik in Zetten dan wel.
Voor wat betreft het afvuren van een schot en MG zou je de kleine zender modificatie kunnen toepassen die ik in het inbouw topic van de BSU gezet heb.
Werkt een stuk handzamer.
Ben benieuwd naar je inbouw. Zie ik in Zetten dan wel.
Voor wat betreft het afvuren van een schot en MG zou je de kleine zender modificatie kunnen toepassen die ik in het inbouw topic van de BSU gezet heb.
Werkt een stuk handzamer.
Groet, Ger