tandwielen invetten
- marc ketelaar
- Contacteer:
tandwielen invetten
is het trouwens verstandig om de tandwielen van de aandrijving in te vetten? ivm met het blijven kleven van zand en stof
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
Re: tandwielen invetten
De tandwielen moeten ingevet worden ingevet worden om slijtage te verminderen.
Het vervelende is dat het vet ook weer stof en vuil aantrekt wat de slijtage weer bevorderd.
Het belangrijkste is daarom er voor te zorgen dat er zo min mogenlijk vuil in de tank komt.
Om de zoveel tijd moet je dus de tank openschroeven en schoonmaken.
Ik heb van mijn Sherman afgelopen jaar de vertragingen schoon gemaakt en opnieuw ingevet.
Ik kon bijna geen slijtage ontdekken.
Letwel de lagers had ik destijds in de tandwielen gelijmd om speling te verminderen.
Dit heeft blijkbaar ook een vermindere slijtage tot gevolg.
Bij mijn Tiger had ik dat dus niet gedaan en bij die kan je bij sommige tandwielen duidelijk slijtage zien.
Het vervelende is dat het vet ook weer stof en vuil aantrekt wat de slijtage weer bevorderd.
Het belangrijkste is daarom er voor te zorgen dat er zo min mogenlijk vuil in de tank komt.
Om de zoveel tijd moet je dus de tank openschroeven en schoonmaken.
Ik heb van mijn Sherman afgelopen jaar de vertragingen schoon gemaakt en opnieuw ingevet.
Ik kon bijna geen slijtage ontdekken.
Letwel de lagers had ik destijds in de tandwielen gelijmd om speling te verminderen.
Dit heeft blijkbaar ook een vermindere slijtage tot gevolg.
Bij mijn Tiger had ik dat dus niet gedaan en bij die kan je bij sommige tandwielen duidelijk slijtage zien.
Gr,
Tuur.
Tuur.
- marc ketelaar
- Contacteer:
Re: tandwielen invetten
arthur,bedankt voor de informatie