leopard 2A6 project

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Ronald Klaui

leopard 2A6 project

Bericht door Ronald Klaui »

hallo Btn`s

het wordt een groot project de leopard dat had ik even niet voorzien.
eerst de tank toen de dieplader maar ja dan moet er ook een truck voor dnk ik zo.
maar die truck is wel kaal achter de cabine een kraan misschien zo mooie Palfinger .
dus zoeken op internet naar foto`s of tekeningen.
er is een firma die ze maakt dus 1/14 voor wedico truks
-

Afbeelding
-

Afbeelding

Afbeelding
-
Afbeelding

Afbeelding
-
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=PPlUJaWtB7g" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dus met foto`s en schetsen ben ik al een aardig eind op weg.
hiermee ben ik dus wl even bezig dus of hij gaat werken op oliedruk dat zien we wel.
truck is al verder af hoor compleet met zwaailichten oplegger is al verbreed naar 205mm de rupsen steken nu nog maar 3mm uit.
Laatst gewijzigd door Ronald Klaui op 12 okt 2009, 17:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Leo van der Meer

Re: leopard 2A6 project

Bericht door Leo van der Meer »

Lekker bezig man!! :D

Ziet er veelbelovend uit.
roelfvdveen

Bericht door roelfvdveen »

hoi
op zig een leuk idee om er een kraan op te zetten.
maaar.. is het niet realistischer om er kisten en 2 lieren achteop te zetten.
dat hebben de echte tanktranporteurs namelijk ook.
en de reguliere zwaartransport trucks hebben vaak helemaal niet van dit zoort uitrusting maar vaak de luchttanks en dieseltanks gereedschapskist en ketting bak achter de cabine .
eventueel aangevult met extra koelers voor de retarder of intercooler e.d.
aangezien je een scania bouwt zal je ook eens kunnen zoeken hoe de deense of zweedse legers er mee rijden.
en dit is ook gemakkelijker te realiseren lijkt me.

hoop je niet al te veel aan het twijfelen gebracht te hebben

groet roelf
Ronald Klaui

Bericht door Ronald Klaui »

nee hoor je hebt mij niet an het twijfelen gebracht

maar de lieren staan op de dieplader meestal dacht ik zo en de kisten met kettingen en stophout.

ik vindt dit gewoon een uit daging om te maken die kraan ik kan hem wel kant en klaar koper voor 1300 plus de hydroliek unit voor denk ik 500 .
plus de unit voor de poten.
nu ben ik even bezig en als het aanslaat die kran kan ik er medere misschien maken
kijk maar op utube by palfinger en scania. werkt echt mooi. werkt met 12bar olie druk
hydroliek unit in gebouwd in de de brandtof tanks cilinder draaien is niet zo prbleem mssr de leidingen zo klein dat is lastig, de uitschuif arm maak ik van messing hoeklijn en solderen mt zilver of met tin.
dit kost mij minder dan een vractwagen kopen of een tank .
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast