H-L JagdPanter

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Sjirk van der Meer

Re: H-L JagdPanter

Bericht door Sjirk van der Meer »

Ik had een schade gevalletje, en dacht laat ik het ook behandelen als schade geval wat ze in het veld deden, verf kaal maken, het deel vervangen, en beetje primer er weer overheen, en weer terug het gevecht in. zie hier mijn "gerepareerde" sleepkabel houder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
het deel is primer rood geverfd, daarna gechipt en geweatherd, dus modder, roest, verf weg gesleten.
Tom Goossens
Contacteer:

Bericht door Tom Goossens »

Leuk gedaan, het ziet er heel realisties uit. Schade: ow even een snelle reparatie en terug.
Arjan Relker
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arjan Relker »

Als je naar een meeting komt(moet je ff door geven welke). dan heb ik een tamiya megazine, waar alleen maar verf en wash tips in staan. die waren bij mijn hobby winkel 2 euro in de aanbieding, dus heb er een paar gehaald voor mensen zoals mij die geen verf ervaring hebben.[/quote]

Hallo, Sjirk.
Heb je nog zo'n magazine over? Heb geen schilderservaring en wil in de toekomst wel wat leuks van mijn Stug gaan maken.

Groet, Arjan.
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.
Sjirk van der Meer

helaas niet meer, ik had er 5 en allemaal al verkocht/gereserveerd. maar ik kan je wel tips geven.als je wilt, die ik geleerd heb uit dat blad.
Arjan Relker
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arjan Relker »

Alle tips zijn welkom.
Als het goed is, ben ik zondag in Arnhem, misschien zien we elkaar daar?

groet, Arjan.
leef nu !!!!
het is later dan je denkt.
Sjirk van der Meer

zeker
Sjirk van der Meer

Ik heb nu een 4cm ventilator op mijn rx-18 gemaakt, de voorkant vol met gaatjes geboord en daar de koeler op gelijmd. Ook een nieuwe speaker er in gezet. 8 ohm 10watt maten zijn 80x80x37mm, nu hoor je tenminste iets, ik heb erg luide metalen gearboxen, dus hoor je het als nog niet helder, maar je hoort het kanon schot en motor nu wel tenminste. ben er wel tevreden mee. alleen de prijs 18€ ofzo.

Volgende stap, is 3 steelwheel set-ups aan brengen links voor. ik heb daar voor nog 7'mm buisjes voor nodig als spacers. het zijn metalen, KT wielen die ik er voor gebruik. (tamiya).

foto's komen morgen denk ik wanneer iets in elkaar heb(hubo is dicht dus kan vanavond verder niks doen)
Sjirk van der Meer

Bezig met Cammo net van een hooiberg.
Afbeelding
Afbeelding
En bezig met steelwheel setup, lopen nog niet helemaal goed, maar het werkt dus moet nog afgewerkt worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sjirk van der Meer

vandaag begonnen aan groot onderhoud/verbouwing, ik ga een tamiya onderbak onder mijn jagdpoes zetten. in principe vrij simpel, maar vergt veel kleine aanpassingen. dus er gaat wel wat tijd in zitten, eerste stap achter wand er op pas maken. foto's volgen na enige vorderingen.
aan de achterwand moeten een aantal dingen pas gevijld worden, om hem op de metal bak te passen, en de algehele dikte van de achterwand is ook dikker van tamiya (zou je niet verwachten) dus op de houders voor de sleep ogen pas te maken moet ik de wand dunner maken aan de randen.

daarnaast start ik morgen bij het museum in schaarsbergen als gids, dus daar zal ik de komende tijd ook wel wat tijd in steken.

to do list,
gearbox montage maken,
achterwand monteren.
electronica pas maken
accuhouder maken
speakerbox bouwen.
kingtiger wielen pas maken op panther tracks.
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

Sjirk,

Succes!

Ik ben vooral benieuwd hoe je het achterdek gaat aanpassen!
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjirk van der Meer

even een tegenslag, heb nu binnen werk er in geplaatst, waar accu en electronica komen. heb gearboxen geplaatst. denk doe even een test loopje, mooi niet dus, komt rook en stank uit mijn rx-18.... : Hurted : : Hurted :. brand alarm en pissige huis genoten als gevolg...
wachten op een nieuwe dus en dan hopen dat niks anders is door gebrand als gevolg. heb alles nog na gelopen, geen kabels verkeerd aangesloten, of iets dat ergens contact maakt waar het niet moet.
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

electronica blijft lastig
vertel mij wat :lol:

he maar een tip voor je "hooiberg'
snij een DUNNE pendaalemmerzak open en leg deze over je model
LET OP VOOR EEN EVT LEKJE
dan doop je je gaas in een verdunt houtlijm/water mengsel
even uitlekken en over je model draperen
je kan het nu aardig goed in vorm zetten
dagje laten drogen en dan voorzichtig de zak weghalen
nu heb je een demontabel netje :idea:
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Sjirk van der Meer

bedankt voor de tip, heb nu ook nieuw "hooi" binnen dus wou daar ook mee verder gaan.
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Hoi Sjirk, Alweer een RX-18 waar rook uit komt, heb ik net ook gehad. :oops: Bij mij was de BSU ook meegegaan met de kortsluiting, zodat die ook kapot was. Het leek erop dat hij nog goed was, rode en groene led werkten nog wel, maar het IR-ontvang en het IR-zend gedeelte deed het niet meer. Het paddestoeltje deed het gelukkig nog wel. Controleer je BSU dus goed.
Eventueel met een afstandbediening van een TV
Inmiddels heb ik alles weer gerepareerd met medewerking van Ger. :) Bedankt Ger.
Ger Hanssen
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Ger Hanssen »

Graag gedaan, Rob :)
Groet, Ger
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast