Gat in bodem

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arno Lommers

Gat in bodem

Bericht door Arno Lommers »

In de lower hull van de Leopard zit standaard een rechthoekig gat. Men wordt geacht om hier een plaatje (C13) in te lijmen. Dit gat zit in de bodem en is strkas niet zichtbaar of bruikbaar ergens voor. Waarom heeft Tamiya dit gat erin gemaakt? Waarom maken ze die bodem niet gewoon standaard helemaal dicht??

Afbeelding
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Re: Gat in bodem

Bericht door jan vd poel »

Waarom zijn de bananen krom??
Sinasappels oranje en een citroen geel??

Ook de Pershing heeft zo'n gat en dat is een nieuw model.
Misschien produktie technisch of dat er ergens een modelserie is waar in dat gat een accu moet of een schakelaar zit.
Wie weet.

Gewoon dichtmaken.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
Arno Lommers

Hmz, als je in zuid-europa zit zijn sinaasappels eigenlijk stiekem geel, maar dat terzijde :lol:
Tuurlijk maak ik het gat gewoon dicht, ik vroeg het me zomaar af, that's all
Ronald Klaui

Bericht door Ronald Klaui »

hallo Arno

dat gat zit erin ,omdat van daaruit de aanspuiting van het produkt zat die heb je als het goed is er uit geknipt de centrale aanspuiting van de spuitmatrijs

de martrijs holte wordt normaal vanuit het midden aangespoten zo dat de matrijs zich van uit het midden vult als je goed kijkt zie je ook een aantal deel naden lopen her en der en afdrukken van uitstoot pennen zien zitten aan de binnen zijde

daar zat waarschijnlijk ook nog een hotrunner neus in die matrijs om de plastic nog even op te warmen voordat het in de matrijs werd gespoten word met een paarhonderd Bar (druk ) in een paar seconden
daarna blijft de marrijs nog even dicht en paar seconden (om af te koelen ) alvorens open te gaan en dan word het produkt uitgestoten door middel van uitstootpennen van de achtermatrijs .
zal wel een kijken of een paar foto`s kan vinden van een spuitmatrijs ik heb ze zelf jaren gemaakt .
en nu nog wel .
deze ronde prop met die 3 half ronde kanalen zijn de runnerkanalen

Afbeelding

hier is de complete matrijs gefreesd uit een stuk kompleet plus ook alle schuine afsluitvlakken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ronald Klaui op 16 aug 2009, 21:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Arno Lommers

eeuuhhh............. indrukwekkend! :shock:
Dus het is een noodzakelijk gat begrijp ik. Weer wat geleerd. Dank je wel!
Robert Voogt
Contacteer:

Bericht door Robert Voogt »

sterker nog, zelfs henglong heeft het:

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast