Nu had ik het span syteem al verbeterd, na ideen opgedaan te hebben bij Marcels Hambuckers zijn Lowe.
Maar nu ook gelijk de speling onder handen genomen, der is niks ergers dan een scheef staand spanwiel.
Ik heb gaander weg wat foto,s gemaakt, hopelijk brengt dat wat duidelijkheid.
Eerst de boel gedemonteerd, daarna in de beide aluminium bussen van het spansysteem 2 gaatjes geboord en getapt die uitkomen in de 2 gleufen waarin de swingarm komt te zitten

Lange draadeind is om de track,s makkelijker te kunnen spannen
Daarna de bestaande tussenas aanpassen door op het eind van de verstelbare bus, schroefdraad te snijden M5.
Of als je geen schroefdraad kunt snijden, een draadeind nemen van 5 mm maar dan we lde bus die op de bestaande as zit geperst eraf halen en op het draadeind plaatsen

Daarna 2 moertjes M5 plaatsen en eventueel een grote ring gevolgd door de verstelbaren bus.
Als alles uitgevoerd is, alles weer monteren zoals normaal, dan de swingarmen plaatsen en vastzetten met de 2 inbus boutjes die je in het spanstysteem gemaakt hebt,
zodat je daar geen speling meer in hebt.
Daarna simpel de moertjes M5 aan draaien, zodat ie op spaning staat tegen het vierkante aluminiumraamwerk

En als alles goed gegaan is, zal je merken dat er geen speling meer in het idler wiel hebt zitten en dus ook geen scheef staand wiel meer.
Ik weet niet of iemand anders ook al zoiets heeft bedacht, maar ik wou dit toch wel ff delen ivm de vele KT,s in de club
Greetz Rene