HL Jagdpanther - onderdelen
-
King The
HL Jagdpanther - onderdelen
Hallo,
Ik heb een aantal vragen over (upgrade) onderdelen voor de HL Jagdpanther.
1. Zijn er al metalen wielsets voor dit HL model te koop? (metalen tracks heb ik al)
2. Plastic Kettingspanners wil ik vervangen door metalen versie. Echter wordt er gevraagd op te geven of het om een "vroeg of "laat" geleide wiel gaat.
Weet iemand dit mbt de HL JP?
3. Hetzelfde wil ik doen met metalenaandrijfassen.
Hierin schijnen 2 maten te zijn:
Typ A: Für Achsen bis 7,98mm
Typ B: Für Achsen bis 8,06mm
Ik heb nu metalenaandrijving ingebouwd(plasticversie vervangen), welke maat zou ik moeten nemen?
Alle HL JP assen zijn toch hetzelfde?!
Alvast bedankt.
Groeten,
King
Ik heb een aantal vragen over (upgrade) onderdelen voor de HL Jagdpanther.
1. Zijn er al metalen wielsets voor dit HL model te koop? (metalen tracks heb ik al)
2. Plastic Kettingspanners wil ik vervangen door metalen versie. Echter wordt er gevraagd op te geven of het om een "vroeg of "laat" geleide wiel gaat.
Weet iemand dit mbt de HL JP?
3. Hetzelfde wil ik doen met metalenaandrijfassen.
Hierin schijnen 2 maten te zijn:
Typ A: Für Achsen bis 7,98mm
Typ B: Für Achsen bis 8,06mm
Ik heb nu metalenaandrijving ingebouwd(plasticversie vervangen), welke maat zou ik moeten nemen?
Alle HL JP assen zijn toch hetzelfde?!
Alvast bedankt.
Groeten,
King
-
Sjirk van der Meer
Re: HL Jagdpanther - onderdelen
1- metalen wiel sets zijn er nog niet, alleen aandrijf en span wielen.
2-Ik weet niet waar je kijkt, maar er is geen vroeg of late versie van de JP ketting spanners. http://tank-modellbau.de/
3-Welke versnellingsbakken heb je, die van Asiatam, of van Heng-long zelf. als je asiatam hebt, zou ik voor type B gaan 8.06mm
de standaard heng-long metalen versnellingsbakken dan type A 7.98mm. ook van tank-modelbau. en bij de kettingspanners zou ik ook de verstevigingsbalk er bij nemen, en bij elektronica toebehoren, de ARM-02(die stop de tank van terugstoten bij het schieten).
2-Ik weet niet waar je kijkt, maar er is geen vroeg of late versie van de JP ketting spanners. http://tank-modellbau.de/
3-Welke versnellingsbakken heb je, die van Asiatam, of van Heng-long zelf. als je asiatam hebt, zou ik voor type B gaan 8.06mm
de standaard heng-long metalen versnellingsbakken dan type A 7.98mm. ook van tank-modelbau. en bij de kettingspanners zou ik ook de verstevigingsbalk er bij nemen, en bij elektronica toebehoren, de ARM-02(die stop de tank van terugstoten bij het schieten).
-
Jeffrey Damen
er zijn wel metalen wielen te koop,
http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... T-PANTH-LW" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zijn voor de TAMIYA panther, ik weet niet of deze te gebruiken zijn voor heng long, vast iemand die dat kan bevestigen
http://www.tanktoko-apeldoorn.nl/view_p ... T-PANTH-LW" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zijn voor de TAMIYA panther, ik weet niet of deze te gebruiken zijn voor heng long, vast iemand die dat kan bevestigen
- Willem Reij
- BTN Erelid
- Contacteer:
Hoi King,
Je kunt jouw vragen gewoon in het Nederlands stellen bij Tank-Modellbau. De eigenaar is net zo Nederlands als wij. Ik vroeg mij al af hoe Duits een Duitser is met de achternaam de Vries.
Hij zal je twee foto's sturen met de verschillen tussen een vroege idler en een late. Ook kan hij jouw vragen beantwoorden over de maten.
Je kunt jouw vragen gewoon in het Nederlands stellen bij Tank-Modellbau. De eigenaar is net zo Nederlands als wij. Ik vroeg mij al af hoe Duits een Duitser is met de achternaam de Vries.
Hij zal je twee foto's sturen met de verschillen tussen een vroege idler en een late. Ook kan hij jouw vragen beantwoorden over de maten.
Groetjes,
Willem, CO rtd.
http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Willem, CO rtd.
http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
King The
Heren,
Bedankt voor jullie reactie.
ja, ik heb de onderdelen idd. bij Tank- Modellbau gezien.
Zal dus een mailtje naar ze sturen.
Betreft de metalen (aandrijf)wielset: Ik heb ergens gelezen dat deze toch echt alleen voor de Tamiya modellen zijn.
Maar goed, wellicht dat Gert/Tanktoko hierover uitsluitsel kan geven.
Vraag aan Sjirk: Waar kan ik tercht voor de metalen aandrijf en spanwielen?
Groeten,
King
Bedankt voor jullie reactie.
ja, ik heb de onderdelen idd. bij Tank- Modellbau gezien.
Zal dus een mailtje naar ze sturen.
Betreft de metalen (aandrijf)wielset: Ik heb ergens gelezen dat deze toch echt alleen voor de Tamiya modellen zijn.
Maar goed, wellicht dat Gert/Tanktoko hierover uitsluitsel kan geven.
Vraag aan Sjirk: Waar kan ik tercht voor de metalen aandrijf en spanwielen?
Groeten,
King
-
King The
Hallo,
Nog even terugkomend op de JP kettingspanners:
Tank- Modellbau vraagt niet om vroege of late kettingspanners, maar of het om een vroeg of laat geleidewiel gaat.
"Der Kettenspanner ist für die Leiträder von Asiatam optimiert. Bitte beachten Sie das es ein frühes Leitrad und ein spätes Leitrad gibt. Geben Sie das bei Ihrer Bestellung an!!!
Dus op basis hiervan, heb ik de vraag welke versie van deze (plastic)wielen standaard op de JP zitten?!
Volgens mij is dit alleen van toepassing op de Tiger.
Groeten,
King
Nog even terugkomend op de JP kettingspanners:
Tank- Modellbau vraagt niet om vroege of late kettingspanners, maar of het om een vroeg of laat geleidewiel gaat.
"Der Kettenspanner ist für die Leiträder von Asiatam optimiert. Bitte beachten Sie das es ein frühes Leitrad und ein spätes Leitrad gibt. Geben Sie das bei Ihrer Bestellung an!!!
Dus op basis hiervan, heb ik de vraag welke versie van deze (plastic)wielen standaard op de JP zitten?!
Volgens mij is dit alleen van toepassing op de Tiger.
Groeten,
King
-
Sjirk van der Meer
ik heb de tankmodelbau kettingspanners en kan me niet herinneren dat ik die vraag kreeg of iets heb ingevuld...
ik heb gewoon de kettingspanners voor de jagdpanther besteld...
De leid en span wielen kan je krijgen bij asiatam.
ik heb gewoon de kettingspanners voor de jagdpanther besteld...
De leid en span wielen kan je krijgen bij asiatam.
-
Sjirk van der Meer
en je moet kettingspanners hebben voor die spanwielen. asiatam leverd er vaste assen bij. (er zitten lagers in de spanwielen.) en die assen moet je in je tank lijmen.
de kettingspanners zitten schroefjes aan het eind van de assen. en denk er aan dat je voor het monteren van de kettingspanners, de plastieken moet je van de tank afzagen/vijlen. dan moet je het bovenste van de 2 gaten uitboren. waar komt de bout van de ketting spanner door heen, met een plaatje aan de binnen kant.
de kettingspanners zitten schroefjes aan het eind van de assen. en denk er aan dat je voor het monteren van de kettingspanners, de plastieken moet je van de tank afzagen/vijlen. dan moet je het bovenste van de 2 gaten uitboren. waar komt de bout van de ketting spanner door heen, met een plaatje aan de binnen kant.
-
King The
Hallo ,
Ik heb het toch maar even nagevraagd bij Tank-Modellbau over type kettingspanners.
Blijkbaar is er voor hun een verschil in type spanner, als het gaat om een plastic (origineel HL) of metalen geleidewiel.
Groeten,
King
Ik heb het toch maar even nagevraagd bij Tank-Modellbau over type kettingspanners.
Blijkbaar is er voor hun een verschil in type spanner, als het gaat om een plastic (origineel HL) of metalen geleidewiel.
Groeten,
King
-
King The
Hallo,
Heeft iemand ervaring met de bevestiging van de metalen trackspanners icm de metalen geleide wielen voor de JP.
Het gaat hier om de combinatie van trackspanners van Tankmodellbau en geleidewielen van RCtank.de.
In deze wielen zitten 2 lagers, waar de as van de trackspanners niet doorheen kan of het zou met grof geweld moeten, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Indien beide assen eruit gehaald worden, dan heb je natuurlijk ook weer teveel speling, wat zeker niet gaat functioneren.
Aan het uiteinde van deze trackspanner zit een klein schoefje wat in de as vastgedraaid dient te worden, die zou dan ook nog eens op z'n beurt niks uithalen.
(dus het wiel kan dan niet vastgezet worden)
Er zijn in ieder geval 2 soorten trackspanners voor de JP te koop.
De andere versie heeft nl. aan het uiteinde een schroefdraad met moer te bevestiging van het wiel. Dit lijkt me eerlijk gezegd een betere benadering.
Ik hoop dat er tankers zijn die wat licht op de zaak kunnen werpen.
alvast bedankt.
Groeten,
King
Groeten,
King
Heeft iemand ervaring met de bevestiging van de metalen trackspanners icm de metalen geleide wielen voor de JP.
Het gaat hier om de combinatie van trackspanners van Tankmodellbau en geleidewielen van RCtank.de.
In deze wielen zitten 2 lagers, waar de as van de trackspanners niet doorheen kan of het zou met grof geweld moeten, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Indien beide assen eruit gehaald worden, dan heb je natuurlijk ook weer teveel speling, wat zeker niet gaat functioneren.
Aan het uiteinde van deze trackspanner zit een klein schoefje wat in de as vastgedraaid dient te worden, die zou dan ook nog eens op z'n beurt niks uithalen.
(dus het wiel kan dan niet vastgezet worden)
Er zijn in ieder geval 2 soorten trackspanners voor de JP te koop.
De andere versie heeft nl. aan het uiteinde een schroefdraad met moer te bevestiging van het wiel. Dit lijkt me eerlijk gezegd een betere benadering.
Ik hoop dat er tankers zijn die wat licht op de zaak kunnen werpen.
alvast bedankt.
Groeten,
King
Groeten,
King
-
Sjirk van der Meer
ik heb de asiatam metalen span wielen, met dubbele lagers, en de tank modelbau track spanners, bij mij kon 1 er wel gewoon op maar de ander niet. ik heb toen de as gevijlt net zo lang tot hij er wel om heen kon. ik heb de gene met het schroefje aan het einde.
-
King The
Hallo Sjirk,
Bedankt voor je aanwijzing.
Nu weet ik in ieder geval dat het bij deze onderdelen om een of andere rede, geen maatwerk betreft.
Vijlen is dus de oplossing hiervoor.
Ik had het probleem ook bij RCtank voorgelegd en die had het er over om 1 lager te verwijderen en de as te monteren op de andere?!
Ik heb bij Tankmodellbau overigens 2 verschillende trackspanners voor de JP gekocht. (wordt specifiek gevraagd bij het bestellen)
Op de andere versie zit nog eens een losse as over de vaste as.
Deze versie zou dan voor montage moeten zijn voor plastic geleide wielen??
Hier ben ik verder nog niet aan toe gekomen.
Groeten,
King
Bedankt voor je aanwijzing.
Nu weet ik in ieder geval dat het bij deze onderdelen om een of andere rede, geen maatwerk betreft.
Vijlen is dus de oplossing hiervoor.
Ik had het probleem ook bij RCtank voorgelegd en die had het er over om 1 lager te verwijderen en de as te monteren op de andere?!
Ik heb bij Tankmodellbau overigens 2 verschillende trackspanners voor de JP gekocht. (wordt specifiek gevraagd bij het bestellen)
Op de andere versie zit nog eens een losse as over de vaste as.
Deze versie zou dan voor montage moeten zijn voor plastic geleide wielen??
Hier ben ik verder nog niet aan toe gekomen.
Groeten,
King
-
Sjirk van der Meer
jah die met de losse as erbij is voor het plastic geleiden wiel.