la gleise

Hier kunnen alle niet gerelateerde (off topic) onderwerpen behandeld worden. De normale gedragsregels en moderatie gelden ook hier.
marc ketelaar
Contacteer:

la gleise

Bericht door marc ketelaar »

ik was op vakantie in schin op geul ,en dat is niet eens zover rijden van la gleise ,dus we zijn even wezen kijken .
wat een monster zeg als je hem in het echt ziet en het museum wat er bijzit is ook de moeite waard
Afbeelding
jan vd poel
BTN Site Admin
Contacteer:

Re: la gleise

Bericht door jan vd poel »

Daar zijn Randy en ik een paar jaar terug ook geweest.
Inderdaad een monster.
Maar ook de massiviteit van het staalwerk, niks geeft mee als je erop slaat/klopt.

Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
marc ketelaar
Contacteer:

ja dat ben ik met je eens ,heb ook even op de frontplaat staan kloppen,het is echt 1 brok staal
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Inderdaad echt en monster om hem zo in het echt te zien. Had maar wat laten weten dat je hier in de buurt op vakantie was dan hadden we samen een ardennen tour kunnen maken. Daar in de buurt staan ook nog 2 panthers en het museum in poteau natuurlijk
marc ketelaar
Contacteer:

ja dat is jammer ,ik had er eigenlijk niet bij stil gestaan dat er mischien ook nog medetankers die kant op gingen
Leo van der Meer

Bericht door Leo van der Meer »

Ik ben vorig jaar geweest.

Viel toen met mijn neus is de boter!! Er was een militariabeurs. :D
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

wat ik vooral indrukwekkend vond waren de granaat inslagen op de voorkant, volgens mij heeft de bemanning de broek wel vol gekakt toen dat gebeurde :lol: , of zou je dat in een King-Tiger niet eens merken?

zie ook;
http://www.battletanksnederland.nl/phpB ... =19&t=4211" onclick="window.open(this.href);return false;

Leonard
Dave Caenen
Contacteer:

Bericht door Dave Caenen »

Normaal gezien maak ik 2 a 3x per jaar een toertje door de ardennen. Van hier ben je heel snel in la gleize en omgeving. Ik ben van plan om met 2 vrienden nog een rondrit te gaan maken met de halftrack bij poteau. Zodra we een datum hebben post ik het ook op het forum. Mocht het zijn dat er dan mensen hier in de buurt zijn, dan kunnen ze mee
marc ketelaar
Contacteer:

hoi leonard ,
de inslagen aan de voorkant zijn veroorzaakt door schiet oefeningen van de amerikanen nadat hij was buitgemaakt, dat was te lezen in het museum
Rob van Montfoort
Contacteer:

Bericht door Rob van Montfoort »

Absoluut een must dit kleine,maar heel mooie museum als je in de buurt bent.
Afbeelding
Ik was er twee jaar geleden en had mijn KT mee. Zo is 1:16 weer klein als je hem op de 1:1 zet.
leonard van Teeffelen

Bericht door leonard van Teeffelen »

marc ketelaar schreef:hoi leonard ,
de inslagen aan de voorkant zijn veroorzaakt door schiet oefeningen van de amerikanen nadat hij was buitgemaakt, dat was te lezen in het museum
Ha ! weer wat geleerd, ik kon niet naar binnen gezien ik m,n iets wat prijzige fiets liever niet uit het oog verlies...

groeten Leonard
Wilco Bouwhuis

Bericht door Wilco Bouwhuis »

Inderdaad 'n flink brok staal, zijn afgelopen mei (op weg naar La Roche) er even langs geweest en hadden we het geluk dat het museum nog net open was en we nog even 'n rondje konden maken voor sluitingstijd.

De bewuste schade (indrukwekkend hoeveel wrijving er ontstaat bij zo'n inslag)
Afbeelding
Klein ventje, grote tank :lol:
Afbeelding
De dikte van 't plaatstaal.
Afbeelding
Hmmm volgende keer toch maar 'n BTN cap of beetje photoshoppen denk ik :lol:

Vertrek vandaag met de kleine (deze keer saampjes) wederom voor 'n weekje "Bivak" naar La Roche.
Moeders gaat niet mee (tsja iemand moet de vissen voeren :lol: ) dus deze keer kunnen we "op het gemak" gaan rondneuzen in de Ardennen :lol:
Willen deze keer ook langs Diekirch en wederom de omgeving van Bastonge gaan bekijken, hebben er zin in.
Hendri van Zuilekom

Bericht door Hendri van Zuilekom »

Ook wij zijn met een DPA vakantie 2002 in de Ardennen geweest en dus ook in La Gleise.

Afbeelding

Onder weg met onze YA328 ( Dikke Daf ) met de Nekaf in de triangel naar de Ardennen

Afbeelding

Bij de Tiger, op de achtergrond onze Jeep

In de Link de geschiedenis van de Tiger 213

http://battlefieldsww2.50megs.com/la_gl ... _tiger.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtn...........Hendri
Hendrik Prins

Bericht door Hendrik Prins »

dat zal wel aardig wat benzine hebben gekost. 8)
Hendri van Zuilekom

Bericht door Hendri van Zuilekom »

Hallo Hendrik,

De benzine viel wel mee, de Daf heb ik omgebouwd op LPG en de jeep heeft de heen en terug reis achter de daf in de triangel gehangen.Om een indicatie te krijgen van het verbruik, op de harde weg rijd de Daf 1 op 3 op benzine en 1 op 2 op LPG.

Die Foto die jij gebruikt van die 1 tonner is gemaakt op de open dagen van de Landmacht 2006 in Havelte en wel met het display rijden met historische voertuigen voor het publiek.
Die 1 tonner is van een club lid van mij, zelf heb ik toen met de dikke daf demonstratie gegeven met de lier met automatische trekhaak, aanhanger loskoppelen, je kunt dan +/_ 50meter weg rijden en dan de aanhanger weer aanlieren die dan vanzelf weer aankoppelt zonder dat de chauffeur achter het stuur weg hoeft.

Afbeelding

Afbeelding

Dit had ten doel door moeilijk terrein met geschut af aanhanger te kunnen komen.

Grtn...... Hendri
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast