Armortek Tiger 1/6
- chris quick
- Contacteer:
- Robert Winkelhuis
- Contacteer:
Dat schiet nog niet echt op Chris maar begint er al op te lijken.
Ik heb de Panther van Marcel gezien in zijn winkel en moet zeggen dat ziet er goed uit.
Alleen het verhaal dat alles perfect is minder waar.
Ook de panther heeft zo zijn problemen.
Ben benieuwd naar de berichten over de nieuwe late tiger.
Ik heb de Panther van Marcel gezien in zijn winkel en moet zeggen dat ziet er goed uit.
Alleen het verhaal dat alles perfect is minder waar.
Ook de panther heeft zo zijn problemen.
Ben benieuwd naar de berichten over de nieuwe late tiger.
Greetings van Robert
-------------------------------------------------------
- chris quick
- Contacteer:
-
Hugo Jong
- chris quick
- Contacteer:
-
Wilco van Loon
Re: Armortek Tiger 1/6
Graag zou ik meer willen weten van je bouw ik ben namelijk van plan om een tiger te bouwen.chris quick schreef:Binnekort ga ik met hulp van Ad met de Tiger 1/6 beginnen. Ik weet dat deze forum gericht is op schaal 1/15 en 1/16 maar ik hoop dat ik de vordering op dit forum mag laten zien. Eerst moet ik even uitzoeken hoe je foto's post. Groetjes Chris
heb je een bouw tekening?
mvg wilco
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Wilco,
Allereerst welkom op ons BTN forum.
Van big scale tanks (1:4, 1:6 etc.) zijn geen tekeningen vrij beschikbaar. De leveranciers van dit soort tanks (Armortek, Alex Shlakhter e.a.) stellen principieel geen tekeningen beschikbaar. De bouwhandleiding bevat alleen ongeschaalde instructietekeningen zonder maatvoering.
De scratch-builders die ik ken werken meestal vanaf een model in een kleinere schaal (1:35, 1:16). Op basis daarvan worden dan tekeningen/schetsen gemaakt, een zeer moeizaam en tijdrovend gebeuren. Je zult begrijpen dat je daarvan niet zomaar een paar copiën mag maken
.
Mijn advies, leg eerst wat contacten met big scale bouwers.
Onder het hoofdstuk "bijeenkomsten en andere clubzaken" vind je in Mei 2 meetings van de BTN waarbij ook big scale modellen aanwezig zullen zijn.
Op 18 Mei in het museum in Overloon (zeer aan te bevelen) en op 25 Mei in het museum in Schaesbergen/Arnhem ( idem ).
Als je meer info wilt, stuur me dan een PM.
Allereerst welkom op ons BTN forum.
Van big scale tanks (1:4, 1:6 etc.) zijn geen tekeningen vrij beschikbaar. De leveranciers van dit soort tanks (Armortek, Alex Shlakhter e.a.) stellen principieel geen tekeningen beschikbaar. De bouwhandleiding bevat alleen ongeschaalde instructietekeningen zonder maatvoering.
De scratch-builders die ik ken werken meestal vanaf een model in een kleinere schaal (1:35, 1:16). Op basis daarvan worden dan tekeningen/schetsen gemaakt, een zeer moeizaam en tijdrovend gebeuren. Je zult begrijpen dat je daarvan niet zomaar een paar copiën mag maken
Mijn advies, leg eerst wat contacten met big scale bouwers.
Onder het hoofdstuk "bijeenkomsten en andere clubzaken" vind je in Mei 2 meetings van de BTN waarbij ook big scale modellen aanwezig zullen zijn.
Op 18 Mei in het museum in Overloon (zeer aan te bevelen) en op 25 Mei in het museum in Schaesbergen/Arnhem ( idem ).
Als je meer info wilt, stuur me dan een PM.
Groetjes,
Ad
Ad
- chris quick
- Contacteer:
Ik kon de tiger niet verkopen dus ik heb besloten om hem zelf af tebouwen.
Zaterdag is een vriend van mij geweest (Darwin Manders) om de periscopen te verven.
Ik hoop dat jullie ze mooi vinden.
Groetjes,
Chris

Zaterdag is een vriend van mij geweest (Darwin Manders) om de periscopen te verven.
Ik hoop dat jullie ze mooi vinden.
Groetjes,
Chris

schwere Panzer Abteilung 1/6
- Ad Wouterse
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Hoi Michiel,
Bij een Armortek model wordt een uitgebreide manual geleverd. Niet helemaal zoals bij b.v.Tamiya maar toch een goede basis.
De modellen worden helemaal geschroefd met de meegeleverde boutjes/moertjes. De zichtbare bouten zijn allemaal op schaal.
Bij een Armortek model wordt een uitgebreide manual geleverd. Niet helemaal zoals bij b.v.Tamiya maar toch een goede basis.
De modellen worden helemaal geschroefd met de meegeleverde boutjes/moertjes. De zichtbare bouten zijn allemaal op schaal.
Groetjes,
Ad
Ad