Bemensing bij Mark

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Mark de Kock

Bemensing bij Mark

Bericht door Mark de Kock »

Nu de temperatuur weer wat gezakt is en de verf weer te gebruiken is, heb ik besloten om de twee figuren die ik klaar had liggen eens te gaan beschilderen.
Als eerste Herr Otto von Rumpfenstultjen, de commandant van mijn Tiger:
Afbeelding
Ik heb nog niet besloten welke kleur ik de binnenkant van zijn jas ga geven. Vandaar dat de grote omslagen nog zwart zijn. Ook ben ik een beetje huiverig om zijn gezicht te voorzien van ogen. Ik ben bang dat het witte ballen met een zwarte vlek worden :shock:
Maar gelukkig had ik nog Soldat Richters:
Afbeelding
Hij is al wat verder "af"; hij heeft dezelfde klei/modder aan zijn laarzen als de wielen van de pak hebben.
Iets wat hier beter te zien is:
Afbeelding
Helaas lijkt de groene kleur op de fotos totaal niet op de werkelijkheid. Ik ga proberen om eens een foto te maken bij dachtlicht, in de achtertuin.
De kleuren van o.a. de insignes zullen vast niet goed zijn. Ik heb gewoon gekozen wat ik (nou ja, mijn dochter) mooi vind. : Chessygrin :
Robert Voogt
Contacteer:

Re: Bemensing bij Mark

Bericht door Robert Voogt »

ik raad ogen schilderen eigenlijk af. Je moet het zo zien: kan jij de ogen van iemand goed zien als ie een flink stuk verder weg staat? nee, je ziet alleen 2 donkere vlekken/streepjes.
AfbeeldingAfbeelding

Mijn foto's:
http://predatorda.deviantart.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans Kraaijeveld

Re: Bemensing bij Mark

Bericht door Hans Kraaijeveld »

Hoi Mark,

Ja, die pupillen blijft moeilijk om te doen. Maar het is meer durf dan vakmanschap. Wat ik zelf heb gedaan is met een naald in de verf dopen en dan een niet te dikke druppel in het oog "prikken". :oops:
In Leerdam kreeg ik van Mike nog een gouden tip: sateprikkers! Hij gaf mij het advies als je rechtshandig bent, eerst het linker oog en dan pas het rechtse. Anders kijkt je tankcommandant scheel, kan niet de bedoeling zijn.... :lol:
Is dit gelukt kan je nog een stap verder gaan en met een speld o.i.d. de epouletten op de schouder (de randen) accentueren met "rosarot" zoals onze oosterburen zeggen, een soort rose kleur. Tevens rand van zijn pet bijvoorbeeld.
Hopelijk bezorg ik je niet het nachtzweet van bovenstaande! : WohoW :

Groetjes,

Hans.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast