jan vd poel schreef:Hebben we al lang geprobeerd.
Maar er worden verschillende dingen uit het oog verloren:
- Shermans gingen nooit rechtstreeks een gevecht aan met duitse tanks
- er was een veelvoud aan Shermans tegenover duitse panzers
- zoveel KingTigers als er bij BTN rondkachelen was er toen niet (verhoudingsgewijs)
- de meeste duitse panzers kampten met onderhouds problemen (motorpech e.d.)
- bijna niemand houdt zich aan de schaal snelheid (stapvoets rijden tijdens gevechten)
Idee is goed maar moet nog wat uitkristaliseren.
Groet,
Jan
Het idee zoals Robert het deed was zeker goed er ontstaan dan op een bepaald gedeelten van het slag veld gewoon een gevecht, ben je af ga je terug en je mengt je weer in dat gevecht das mooi.
bij mij weten heb "ik " dat nog niet eerder mee gemaakt.
en we hoeven natuurlijk niet na te doen wat er in de jaren is gebeurt dus als de aantallen kingtiger's en sherman's niet kloppen, vind ik niet erg.
volgen s mij was het met de battle in haaksbergen ook van, wat hebben we en wie doet er mee, daar is volgens mij niet echt gekeken naar de verhouding zoveel shermans op een tiger ofzo.
Maar misschien weet Robert dat nog?
en scale snelheid daar ben ik voor, ik kan immers niet veel sneller
punten en score's daar ben ik ook nie zo voor dan kun je beter bij de tafeltennis gaan.
gewoon leuk battlen met een aantal (makelijk te onthouden basis) regels.
en wat ik denk de opbouw van het slagveld daar ook veel aan bij draagt en dat was in haaksbergen ook zeer doordacht.
Jan, misschien intersant voor de leden een sneak priview van de reeds bekende/bedachte regeltjes ?
misschien in een topic'je
En misschien de volgende keer in arnhem, is een idee testen zoals werd voorgedragen gewoon een battle zo opzetten op die manier en testen.
gr marcel