Foto's van mijn progressie op mijn jagdpanterje zullen volgen.
H-L JagdPanter
-
Sjirk van der Meer
H-L JagdPanter
Ik heb net mijn heng-long jagdpanter binnen,
, En ik heb een vraag, hoe repareerden duitsers hun tanks, ik weet dat een deel van de tanks die uitgeschakeld waren weer gefixt werden er weer het veld in werden gestuurd, gaat dat ook om tanks waar van het panser was doorboord, en zo ja hoe deden ze dat en heeft iemand hier voorbeeld foto's van? ik zou graag een armor patchup op mijn tank willen maken, voor estetics.
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
Re: H-L JagdPanter
voor zo ver ik weet heb ik nog nooit een duitse tank gezien die is op gelapt van een direct hit
als hij door was gegaan wordt meestal de voledige binnenkant vernielt (inclusief bemaning)
maar laat ik het zo zeggen
als ikdat had moeten doen als metaal bewerker had ik een stuk plaat uitgebrand en er op/in gelast
aangezien ze toen geen haakse slijpers haddenzal hetdeel wel ruw gebleven zijn
als hij door was gegaan wordt meestal de voledige binnenkant vernielt (inclusief bemaning)
maar laat ik het zo zeggen
als ikdat had moeten doen als metaal bewerker had ik een stuk plaat uitgebrand en er op/in gelast
aangezien ze toen geen haakse slijpers haddenzal hetdeel wel ruw gebleven zijn
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Sjirk van der Meer
structuur aan gebracht, en las naden, alle gaten in de romp dicht gemaakt (bij ophanging en aan/uit knop ect). aan/uit en rook schakelaar verplaatst. tracklink houders sleep kabel houdes geplaats. antene verplaats naar boven bouw. afscherming geplaatst tussen motoren/gearbox en elektronica.
verder nog wachten tot nieuw gereedschap, lamp, mg binnen zijn.
verder nog wachten tot nieuw gereedschap, lamp, mg binnen zijn.
-
Sjirk van der Meer
aaah mijn jagdpantertje moet terug naar de fabriek, de uitlaatjes zijn verroest
bedankt voor de tips in de techniek sector. foto's volgen snel.
-
Sjirk van der Meer
tank-modelbau, spanners+ bakversteveging en drijf as ondersteuners besteld. wanneer dat allemaal gemonteerd is, komt er een foto reeksje, pre verve.
-
Sjirk van der Meer
voorkant, met oude las naden.
zijkant, oude lasnaden, met paar reserve tracks op hun plaats.
mijn werk plaatsje
nieuwe tandwiel bakken, had de oude gesloopt, en de afscheiding
andere kant van de afscheiding.
de stekkers zijn te zien tussen de aan/uit knop en de rx-18
mijn koeler, zitten gaatjes in het accu compartiment om ook daar warmte weg te halen
binnenkant van de tankmodellbau, kettingspanners met steunbalk.
mijn hand
de aan/uit knop +stekkers, en de aan/ uit knop voor de ventilator +stekker.
bedrading van nieuw lampje en mg
zelfgemaakte krik blok, en sumo tracklink houders.
sumo tracklink houders +tamiya kettinkjes.
nieuwe las naden, sumo sleepkabel houder, en een nieuwe mg.
nieuw lampje, eigenlijk bedoelt voor Tiger 1.
de andere kant, met sleep kabel houdertjes.
het achter dek.
achterdek andere kant, hier ook de antenne verplaatsing te zien.
achterdek van boven, paar metalen dingetjes op gemaakt.
boven kant, links onder de BU, rechts boven, aan en uit knop, en ventilator aan en uit knop.
overzicht
overzicht andere kant.
busniss end.verder alvast gaatjes gemaakt voor het monteren van gereedschapjes. metalen drijf wielen, tankmodelbau as ondersteuning.
k heb de BU addapter print besteld. en binnen kort maar is gaan verven.
-
Rob van Montfoort
- Contacteer:
En nu alleen nog de nieuwe BSU -1 van Tanktoko erin en je kunt battlen met alle tanks.
-
Sjirk van der Meer
is al besteld, k hoop hem voor de 21ste er in te hebben. dan kan ik mee doen in overloon.
-
Luc Van de Voorde
- Contacteer:
Hallo tankers,
Ook ik ben begonnen met de verbouwing van een HL Jagdpanther. Zou de vering willen verzwaren, want ik vind hem een beetje 'nose heavy'.
Heeft iemand van jullie ervaring met het losmaken van de loopwielen ?
Moeten de centrale kapjes eraf om bij de schroef te komen of moet ik het hele buitenwiel loswrikken ? Zou liefst zo weinig mogelijk schade willen aanrichten, zodat ik de loopwielen daarna nog effe kan blijven gebruiken.
Met dank.
Luc Van de Voorde
The Heavy Brigade
Ook ik ben begonnen met de verbouwing van een HL Jagdpanther. Zou de vering willen verzwaren, want ik vind hem een beetje 'nose heavy'.
Heeft iemand van jullie ervaring met het losmaken van de loopwielen ?
Moeten de centrale kapjes eraf om bij de schroef te komen of moet ik het hele buitenwiel loswrikken ? Zou liefst zo weinig mogelijk schade willen aanrichten, zodat ik de loopwielen daarna nog effe kan blijven gebruiken.
Met dank.
Luc Van de Voorde
The Heavy Brigade
"The one who forgets about history, is doomed to relive it"
-
Sjirk van der Meer
center kapje los wrikken met een stanley mesje(de botte kan) daar onder zit een kruis kop schroefje. alle wielen los schoeven, dan in een keer allemaal verwijderen(interleaved systeem dus wielen "grijpen" in elkaar). de draag armen zitten vast met een 2.5 imbus.
heb je vragen over de jagdpanther verder stuur mij een PM. ik ben er nu ruim een maand mee aan't kloie en ken de tank nu van binnen en buiten.
heb je vragen over de jagdpanther verder stuur mij een PM. ik ben er nu ruim een maand mee aan't kloie en ken de tank nu van binnen en buiten.
-
Sjirk van der Meer
nah nieuwe accu's besteld van 4600mAh, die van 1700 ging 5-6 min mee, die van 2000 15min ongeveer.
heb de BSU-IA ingebouwd in het veld. met de hulp van Rob van Montfoort (Super bedankt
).
ik had dus mijn tank, onthoofd uuh ont-antenned. dus maar ff een ander vast solderen.
nog wat haakjes er op voor camo netten en dergelijke vast te maken. maandag/dinsdag ff langs de radio boer om de onderdelen voor een BU indicator te halen.
en dan de spuitcabine (de tuin
) in.
heb de BSU-IA ingebouwd in het veld. met de hulp van Rob van Montfoort (Super bedankt
ik had dus mijn tank, onthoofd uuh ont-antenned. dus maar ff een ander vast solderen.
nog wat haakjes er op voor camo netten en dergelijke vast te maken. maandag/dinsdag ff langs de radio boer om de onderdelen voor een BU indicator te halen.
en dan de spuitcabine (de tuin
-
Sjirk van der Meer
nah, net de laag primer gespoten op mijn tank.... nu geen weg meer terug.
vanmiddag de basis kleur. "tamiya dark green"
morgen het geel er op....alles zonder airbrush. dus alles met stencils afplakken om de gewenste vormen te krijgen....
wish me luck.
vanmiddag de basis kleur. "tamiya dark green"
morgen het geel er op....alles zonder airbrush. dus alles met stencils afplakken om de gewenste vormen te krijgen....
wish me luck.
-
Tom Goossens
- Contacteer:
Dan zou ik je maar succes wensen. Ben benieuwt naar het resultaat. 
-
Luc Van de Voorde
- Contacteer:
Succes Sjirk, ben benieuwd naar het resultaat.
Luc Van de Voorde
THB
Luc Van de Voorde
THB
"The one who forgets about history, is doomed to relive it"