Flexibele buis

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arno Lommers

Flexibele buis

Bericht door Arno Lommers »

Ik ben op zoek naar een flexibele buis die niet samendrukbaar is. Zoiets als een buitenremkabel van een fiets, maar dan in een zo klein mogelijke diameter.
Wat kan ik daarvoor het beste gebruiken?

Groeten

Arno
Jeffrey Damen

Re: Flexibele buis

Bericht door Jeffrey Damen »

die van een fiets is een soort veer, mischien dat je een dunne veer kunt gebruike?

En bij modelvliegen gebruiken ze toch ook van die dunne buisjes ?
Arno Lommers

Een dunne veer is een heel goed idee, alleen ken ik die niet. Bestaan die? Wat ze in de vliegtuigmodelbouw gebruiken zou ik niet weten eigenlijk, hebben die wel hele dunnen flexibele buisjes dan?
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

bij modelvliegen gebruiken ze (zo ver ik weet) gewoon kunstof buisjes, waar dan een dunner stukje kunstof inzit wat dan op en neer kan bewegen, voor hun roeren te bewegen, hiermee kun je wel wat buigen dacht ik zo
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Arno,

Voor dunnere spiraalbuis zou je eens kunnen kijken bij een woningstoffeerder. Voor het ophangen/spannen van vitrage wordt nog wel eens spiraalbuis gebruikt. Hetzelfde spul als de buitenkabel voor de rem van een fiets, alleen een stukje dunner.
Laatst gewijzigd door Ad Wouterse op 18 jun 2009, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Ad
Arno Lommers

Is een goede tip. Ik ben ook bezig met iemand die misschien iets had wat in de chirurgie gebruikt werd. Van die camerabuisjes e.d............. : Chessygrin :
Hendri van Zuilekom

Bericht door Hendri van Zuilekom »

Hallo Arno,

Ik weet niet hoe lang die geleiding moet zijn, maar je zou een olie keerring kunnen nemen,die hebben een dunne spiraalveer om de olie lip aan te drukken, of anders een zelfontspanner van een fototoestel, dit is een binnen en buitenspiraal.
Dit is dunner dan de mapro veer uit de gordijnen.

Succes ........Hendri
Ad Wouterse
BTN Site Admin
Contacteer:

Bericht door Ad Wouterse »

Hoi Hendri,

Ik had begrepen dat Arno eigenlijk een soort buis met wapening tegen het knikken zoekt.
Maar misschien heb ik het mis : Blink :
Groetjes,
Ad
Arno Lommers

Hoi Ad

Daar heb je gelijk in, maar de optie van Hendrie klopt toch? Ik bedoel, die buizen die hij noemt zijn flexibele buisjes die niet knikken en waardoor ik een draad kan leiden toch?? Of vergis ik me..........??
Hendri van Zuilekom

Bericht door Hendri van Zuilekom »

Hallo Ad en Arno,

De zelfontspanner waar ik het over heb heet eigenlijk draadontspanner en is een binnen en buiten kabel waarmee je de ontspanknop van het fototoestel kunt indrukken.
Deze knikt niet.

Het is te vergelijken met de fietsremkabel maar veel dunner.

Grtn.......Hendri
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast