Ik merk regelmatig dat ik wat problemen heb met de draaikrans van mijn Tiger I. Hij draait wel met de klok mee, maar als ik dan terug wil gaat dat nauwelijks. Ik moet een paar keer met mijn stick op en neer net zo lang tot hij "pakt". Herkent iemand dit? Is dit een bekend probleem en zo ja, wat kan ik er aan doen??
Groeten
Arno
Draaikrans Tiger I
-
Mark de Kock
Re: Draaikrans Tiger I
Ik heb hetzelfde met mijn Tamyia Tiger maar dan andersom. Als de loop bijna vooruit staat, iets naar links, wil de koepel niet verder met de klok mee draaien. De aandrijving lijkt te slippen. Pas als ik de koepel iets help, pakt de aandrijving pas.
Linksom is meestal geen probleem.
Mijn vermoeden is dat de bekabeling (vooral voedingskabels van DMD en MF) in de weg zit. Zodra ik de schakelaar en laadplug definitief kan bevestigen en dus de romp niet meer open hoeft, ga ik de bekabeling "permanent" laag vastzetten.
Eigenlijk is dit wel redelijk echt; de echte Tiger had ook wel eens problemen. Wittmann draaide het kanon door de hele tank te draaien. Dat ging sneller dan alleen de koepel
Linksom is meestal geen probleem.
Mijn vermoeden is dat de bekabeling (vooral voedingskabels van DMD en MF) in de weg zit. Zodra ik de schakelaar en laadplug definitief kan bevestigen en dus de romp niet meer open hoeft, ga ik de bekabeling "permanent" laag vastzetten.
Eigenlijk is dit wel redelijk echt; de echte Tiger had ook wel eens problemen. Wittmann draaide het kanon door de hele tank te draaien. Dat ging sneller dan alleen de koepel