Tiger I van Tamiya met extra's

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Plaats reactie
Mark de Kock

Tiger I van Tamiya met extra's

Bericht door Mark de Kock »

Mijn huidige tankproject is de Tiger 1 van Tamiya. Ter voorbereiding hierop had ik al een 4-kanaals zenderset besteld. Krijg ik in plaats daarvan een zeskanaals opgestuurd! Voor dezelfde prijs.
Nou ja, dan maar extra functies inbouwen.
Als eerste de tank zelf gebouwd. De details op met name het achterdek zijn nog niet geplaatst. En er zitten hier en daar nog schoonheidsfoutjes in het schilderwerk (he, mijn allereerste keer met een airbrush :roll: ).
Afbeelding
Tjonge, wat een ruimte is er in de romp. Vollop plek voor extra electronica.
Voor de twee extra kanalen had ik er al 1 in gedachte: de verlichting op afstand aan en uit zetten.
Kanaal 5 op mijn zender is een 0/1 schakelaar. Hier heb ik een RC-schakelmodule aan gehangen (ja ik drink graag koffie tijdens het freubelen):
Afbeelding
Wel een grote, gele bak, maar hij doet het goed.
Door een constructiefout van mij (ik had ergens lijm op moeten doen, maar was dat vergeten), had ik ineens een mogelijkheid voor het zesde kanaal: de MG was beweegbaar! Hiervoor heb ik een microservo ingebouwd:
Afbeelding
waardoor ik de MG kan bewegen (kanaal zes op de zender is een draaiknop):
Afbeelding
en
Afbeelding

Een filmpje hiervan kun je binnenkort op youtube vinden (ik krijg op dit moment een foutmelding als ik hem wil uploaden).
Nu wil ik graag een schakelaar + oplaadplug inbouwen onder een van de luiken van de romp (voorin). Ik heb de luikjes niet ingelijmd, maar weet niet goed hoe ik zo'n klein scharniertje moet maken of waar ik die kan vinden. Heeft iemand hier tips voor?
Oh, en opbouwende kritiek mag natuurlijk altijd :D

<edit>nu werkt het weer: http://www.youtube.com/watch?v=gfmkAWtIcIo" onclick="window.open(this.href);return false;
Rene Pranger

Re: Tiger I van Tamiya met extra's

Bericht door Rene Pranger »

Hoi Mark

Dat met die MG is erg mooi gelukt, zat zelf ook al met dat idee en het ziet mooi uit in je filmpje.
Over het spuitwerk is nog weinig te zeggen denk ik, of je moet al een idee hebben van welke divisie of locatie je hem wilt bouwen.
Eventuele scharniertjes zijn te verkrijgen bij bijvoorbeeld John of gehele metalen luikjes bij Gert.
Veel succes

Greetz Rene
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Re: Tiger I van Tamiya met extra's

Bericht door Arthur Hermans »

Hoi Mark,

Je ben niet de enigste die een beweegbare MG heeft....
Afbeelding

Oja,
Ook nog een beweegbaar bestuurderspanzer : Chessygrin :
Gr,
Tuur.
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast