Heng Long tanks - problemen met (aandrijf)wielen

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
King The

Heng Long tanks - problemen met (aandrijf)wielen

Bericht door King The »

Hallo,
Heb met net aangemeld nav aanschaf van een aantal Heng Long tanks, waarmee ik meteen problemen kreeg.
Afgelopen weekend met een aantal buiten gereden. :( Na een tijdje leek het wel de Slag om Koersk!

1. Jagdpanther - Onlangs heb ik een metalenaandrijving en metalen tracks op gemonteerd. Al snel bleek dat het linkerachterwiel zichzelf geheel los gedraaid had.
Hoe kan dit wiel het weer aangedraaid worden op de bak? Ik zie verder weinig mogelijkheden. Aantal verschillende schroevendraaiers geprobeerd zonder resultaat. Hoe kan dit losdraaien het best voorkomen worden?

2. Tiger Late Version(Asiamtam) - Rechts voor aandrijfwiel kwam geheel los. Imbusbout goed aandraaien hielp niet. Na een paar meter rijden was deze al weer los. Het betreft hier metalen tracks en wielen.

3. Stug 3 - Linker aandrijfwiel kwam geheel los. Boutje natuurlijk nergens meer te vinden op het terrein.
Wie weet waar deze boutjes te koop zijn?

Alles bijelkaar een hoop problemen van dezelfde aard.
Heeft iemand ook deze problemen ondervonden en wat kan hier het beste aan gedaan worden?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen/adviseren.
Alvast bedankt. Groeten, King (dit is mijn echte naam)
Sjirk van der Meer

Re: Heng Long tanks - problemen met (aandrijf)wielen

Bericht door Sjirk van der Meer »

ik gebruik treadlock op de boutjes, van dat blauwe spul waar van je een beetje op de bout/schroef smeert. en heb je ringetjes tussend de wielen, en de tank en tussen de wielen en de schoef (achterste wieltjes).
King The

Bericht door King The »

Bedankt voor je reactie.
Ja, dat treadlock was ik idd. al van plan.

Heb jij ervaring met de bevestiging van het achterste (geleide) wiel bij de Jagpanther?
Deze is dus ook los. Hoe kan ik deze weer in de bak vast draaien?

Voorwiel is makkelijk met de imbus, achterste wielen kan ik niet zien hoe dit aan te draaien.

Groeten,
King
Sjirk van der Meer

Bericht door Sjirk van der Meer »

er zit een klein gaatje in, daar past precies een kleine schroeven draaier in (kruis kop net als de rest van de schoefjes, zoals voor accudekseltje).
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast