Track problemen

Voor technische vragen en handige tips
Plaats reactie
Arno Lommers

Track problemen

Bericht door Arno Lommers »

Tijdens de Twente Battle brak spontaan een track. Niet de verbindigspin, maar het oog waar de pinnetje inschuiven. Ik heb stalen tracks en had verwacht dat dit niet zou gebeuren. Verder had ik verwacht om het thuis even te herstellen met een reserveschakeltje, echter nu blijkt dat de track spontaan niet op 1 plaats, maar op 4 plaatsen gebroken is : Andry :
Heb ik nu gewoon pech, of is de kwaliteit van de tracks die ik heb bagger......

Afbeelding

Afbeelding
Johan van den Hoven

Re: Track problemen

Bericht door Johan van den Hoven »

Hallo Arno,

Heb je meer info zoals merk en type van zowel de tank als van de tracks.
Mijn KT tracks (Forces of Valor) lopen nog steeds zonder problemen maar ik moet wel zeggen dat ik er niet veel mee rij.
Arno Lommers

Hallo Johan

Ze kwamen toendertijd van Axell af. Merk weet ik zo niet. Ik baal er wel van moet ik zeggen.
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hé Arno,

Karen heeft hetzelfde probleem, tracklinks die je tussen de vingers kan breken.
Vandaag heb ik maar de originele Tamiya tracks weer erop gelegd.
Gr,
Tuur.
Arno Lommers

Hoi Arthur

Yep, dat heb ik ook. Ik ga maar een stel nieuwe kopen, in de hoop dat het nu goed gaat. Ik ben nu ff aan het uitzoeken welke ik zal nemen. Ik heb vandaag ook en originele er weer opgelegd, maar das een tijdelijke oplossing want die stalen rijden toch een stuk mooier vind ik.
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Ik heb voor mijn Tamiya Tigers en voor de Heng Long tanks de stalen tracks van Asiatam gebruikt. Lopen prima, zien er goed uit en hebbende grootste martelingen doorstaan, althans de Tiger tracks. Er zijn van Asiatam nu ook KT tracks (te koop bij Gert) en ik zou er zeker over nadenken om die aan te schaffen als ik jou was, zeker als je de prijs in ogenschouw neemt.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcel Hambuckers
Contacteer:

Bericht door Marcel Hambuckers »

De Asiatam KT tracks heb ik al een tijdje onder mijn Löwe liggen.. rijden prima.
Maar als ik de foto's zie gaat het hier dus om Tiger I tracks....
Tracks met open ogen breken idd. makkelijker dan tracks met gesloten ogen.
De krachten komen op de gesloten ogen en niet op de open ogen, deze doen helemaal niets.
Dat zo'n tracklink ook nog tussen de vingers gebroken kan worden ligt aan de legering.
Deze is dus slecht of wat je ook met zinklegeringen heb (en vroeger met Märklin loks) is zinkpest.
Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zinkpest" onclick="window.open(this.href);return false;

Als ik dit nu zo eens na ga....als ik mijn tracks bruneer gebeurt hetzelfde: een witte waas treed op.
Deze laat zich makkelijk wegborstelen, dat wel.
Maar nog nooit een tracklink gebroken met rijden, dan zal het wel niet echt zinkpest zijn denk ik.
Maak me er in iedergeval geen zorgen om.
Maar dit terzijde.
Jeffrey Damen

Bericht door Jeffrey Damen »

Marcel Hambuckers schreef: Als ik dit nu zo eens na ga....als ik mijn tracks bruneer gebeurt hetzelfde: een witte waas treed op.
Deze laat zich makkelijk wegborstelen, dat wel.
Maar nog nooit een tracklink gebroken met rijden, dan zal het wel niet echt zinkpest zijn denk ik.
Maak me er in iedergeval geen zorgen om.
Maar dit terzijde.
Als je je tracks bruneert laat je ze oxideren, er onstaat zinkoxide, zoals bij ijzer ijzer oxide onstaat.
Bij zink is dit wit inplaats van bruin zoals bij ijzer. Het is dus geen zinkpest.
Willem Reij
BTN Erelid
Contacteer:

Bericht door Willem Reij »

Mijn foutje, ik dacht dat hem om KT tracks ging maar had verkeerd gelezen. Blijft wel overeind wat ik over de Tiger I tracks van Asiatam heb geschreven, prima tracks. Er zijn ook nog vroege en late uitvoeringen van.
Groetjes,

Willem, CO rtd.

http://www.battletanksnederland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Arno Lommers

Nieuwe tracks zijn, als het goed is, onderweg, dus met een beetje mazzel kan ik komende zondag in Elst weer met stalen tracks meerijden :P
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast