Instellen DMD unit lukt niet
-
Dennis Teller
Instellen DMD unit lukt niet
Ik ben bezig met een Tiger 1/16 van Tamiya en heb een 4 ch Acoms zender. nu volg ik de bouwbeschrijving voor het instellen van de dmd unit en alles reageerd zoals zou moeten enkel de linker stick reageerd niet op vooruit en achteruit rijden ook hoor ik het bijbehorende geluid niet. bij het instellen zie ik ook geen duidelijk verschil in het knipperen van de lichten zoals beschreven wordt. verdere functies reageren prima op de zender.
mij is verteld dat er een zgn drivers lock op zou kunnen zitten. kan iemand mij helpen om dit probleem te verhelpen aangezien ik nu niet verder bouw totdat de besturing werkt zoals zou moeten.
mij is verteld dat er een zgn drivers lock op zou kunnen zitten. kan iemand mij helpen om dit probleem te verhelpen aangezien ik nu niet verder bouw totdat de besturing werkt zoals zou moeten.
-
eric hulstaert
Re: Instellen DMD unit lukt niet
Is de tiger 1 geen dual channel ?????????????????????????????????
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Probeer of je zender wel servo's aanstuurt op alle kanalen.
Controleer dan alle aansluitingen in je tank, weet zeker dat je alles in de goede volgorde hebt aangesloten.
Controleer of alle trims op 0 staan.
Zet dan de zender aan, dan pas de tank.
Calibreren (rustig aan).
Nu moet alles werken, zoniet probeer een stekker in de ontvanger om te wisselen (ander kanaal op zender).
Herhaal calibreren.
enz.
Eventueel een collega lid vragen en die zender uitproberen (uitsluiten dat DMD/MF defect is).
Groet,
Jan
Controleer dan alle aansluitingen in je tank, weet zeker dat je alles in de goede volgorde hebt aangesloten.
Controleer of alle trims op 0 staan.
Zet dan de zender aan, dan pas de tank.
Calibreren (rustig aan).
Nu moet alles werken, zoniet probeer een stekker in de ontvanger om te wisselen (ander kanaal op zender).
Herhaal calibreren.
enz.
Eventueel een collega lid vragen en die zender uitproberen (uitsluiten dat DMD/MF defect is).
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
-
Dennis Teller
Beste Jan,
ik denk dat de servo's wel worden aangestuurd aangezien links of rechts draaien gewoon geluid en reactie van de motoren geeft.
de tank reageerd ook uit zichzelf na het resetten en zonder dat de zender aanstaat. de motoren gaan dan ineens even kort draaien.
mijn probleem is eigenlijk dat ik geen verschil in het knipperen van de licht ziet komen enkel aan het einde van het instellen dat beide lampjes groen knipperen.
met een andere zender proberen is lastig aangezien niemand in mijn omgeving ook met zoiets bezig is en een dergelijke zender heeft.
ik begrijp echt niet wat ik verkeerd doe. het geluid van de koepel en de loop reageerd het draaien van de tank reageerd, het kanonschot en de mitrailleur reageren precies zoals het moet enkel het vooruit en achteruit niet geen geluid en geen actie.
ik denk dat de servo's wel worden aangestuurd aangezien links of rechts draaien gewoon geluid en reactie van de motoren geeft.
de tank reageerd ook uit zichzelf na het resetten en zonder dat de zender aanstaat. de motoren gaan dan ineens even kort draaien.
mijn probleem is eigenlijk dat ik geen verschil in het knipperen van de licht ziet komen enkel aan het einde van het instellen dat beide lampjes groen knipperen.
met een andere zender proberen is lastig aangezien niemand in mijn omgeving ook met zoiets bezig is en een dergelijke zender heeft.
ik begrijp echt niet wat ik verkeerd doe. het geluid van de koepel en de loop reageerd het draaien van de tank reageerd, het kanonschot en de mitrailleur reageren precies zoals het moet enkel het vooruit en achteruit niet geen geluid en geen actie.
- Erik de Haas
- Contacteer:
Misschien helpt het als je woonplaats erbij vermeld en is er toch iemand bij je in de buurt die even kan helpen.Dennis Teller schreef:aangezien niemand in mijn omgeving ook met zoiets bezig is
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
Als je begint met het calibreren branden dan je lampje wel oranje?
en kijk ook even door het verwisselen van je ontvanger stekkers of je bijvoorbeeld je kanon schot op linker kanaal krijg ,werkt dit ook niet kan het in je zender zitten.
en kijk ook even door het verwisselen van je ontvanger stekkers of je bijvoorbeeld je kanon schot op linker kanaal krijg ,werkt dit ook niet kan het in je zender zitten.
luttenmountain
-
Dennis Teller
Ik woon in Pijnacker en ik bedoelde met die zin dat er voor mij geen bekende mee bezig is.
ook de plaatselijke modelbouw zaak wilde mij niet helpen aangezien ik deze kit niet bij hun had gekocht.
Deze kit heb ik namelijk in Haarlem gekocht en ik wilde hier graag zelf uitkomen met hulp van het forum in plaats om direct naar hun terug te gaan voor assistentie.
Verder krijg ik de "stekkertjes" niet zo gemakkelijk uit de ontvanger. ze zitten nogal strak en ik wil ze niet beschadigen.
ook de plaatselijke modelbouw zaak wilde mij niet helpen aangezien ik deze kit niet bij hun had gekocht.
Deze kit heb ik namelijk in Haarlem gekocht en ik wilde hier graag zelf uitkomen met hulp van het forum in plaats om direct naar hun terug te gaan voor assistentie.
Verder krijg ik de "stekkertjes" niet zo gemakkelijk uit de ontvanger. ze zitten nogal strak en ik wil ze niet beschadigen.
- Marcel Rientjes
- BTN Clublid
- Contacteer:
vooraan/achteraan bij die stekkertje zit een lipje aan de boven kant daar kun je met een klein schroevendraaiertje onder en davoorzichtig eruitwippen beter is niet aan de draad te trekken, kijk misschien eerst of ze er allemaal even diep inzitten.
gr marcel
gr marcel
luttenmountain
-
Reinier Zwanink
- Contacteer:
aankomend weekeind ben ik in haarlem
misschien is het handig om dan even af te spreken mocht het niet lukken
PM me anders maar even
misschien is het handig om dan even af te spreken mocht het niet lukken
PM me anders maar even
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
-
Dennis Teller
Ik ben gisteravond wer iets wijzer geworden.
ik heb ch 1 en ch 2 met elkaar omgewisseld en nu kan ik wel vooruit en achteruit rijden met geluid, maar werkt het links en rechts draaien niet.
dus lijkt het erop dat ch 1 van de ontvanger niet werkt.
kan dit enkel verholpen worden door een nieuwe ontvanger?
alle stekkertjes zitten er even diep in.
by the way ikzelf woon niet in Haarlem, maar in Pijnacker (zh) ik heb de tank enkel in Haarlem gekocht vandaar dat ik dit graag met behulp van het forum op wil lossen om een reisje Haarlem uit te sparen.
ik heb ch 1 en ch 2 met elkaar omgewisseld en nu kan ik wel vooruit en achteruit rijden met geluid, maar werkt het links en rechts draaien niet.
dus lijkt het erop dat ch 1 van de ontvanger niet werkt.
kan dit enkel verholpen worden door een nieuwe ontvanger?
alle stekkertjes zitten er even diep in.
by the way ikzelf woon niet in Haarlem, maar in Pijnacker (zh) ik heb de tank enkel in Haarlem gekocht vandaar dat ik dit graag met behulp van het forum op wil lossen om een reisje Haarlem uit te sparen.
- jan vd poel
- BTN Site Admin
- Contacteer:
Daarom schreef ik oof: probeer het uit met servo's. !!dus lijkt het erop dat ch 1 van de ontvanger niet werkt
Stap voor stap dingen uitsluiten.
Weet zeker dat je combinatie zender/ontvanger goed werkt en bouw dan het zaakje pas in.
a.s. weekend zijn we bij het Hobma evenement in Elst (gld), misschien dat je daar langs kunt komen.
(er is daar ontzettend veel te doen, niet alleen RC)
Groet,
Jan
Wie vrijheid opoffert voor veiligheid is beiden niet waard.
(Benjamin Franklin)
(Benjamin Franklin)
- Arthur Hermans
- BTN Clublid
- Contacteer:
@Dennis,
Als de zender/ontvanger niet goed is kan je deze altijd nog ruilen of laten repareren.
Tenminste, als het nog binnen de garantie valt.
Als de zender/ontvanger niet goed is kan je deze altijd nog ruilen of laten repareren.
Tenminste, als het nog binnen de garantie valt.
Gr,
Tuur.
Tuur.
-
Jan v/d Velden
Hoi Dennis,Dennis Teller schreef:Ik woon in Pijnacker en ik bedoelde met die zin dat er voor mij geen bekende mee bezig is.
ik krijg de indruk dat je er momenteel uit ben wat het probleem is,maar anders wonen er ook nog een paar mensen in Gouda(Chris van Ravenstein en Martin) en ikzelf in Moerkapelle(ik heb eigenlijk nooit tijd.......-don't ask-).
Succes,
Jan