Samokhodnaja Ustanovka 76 Inostranny

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Marcel Rientjes
BTN Clublid
Contacteer:

Re: Samokhodnaja Ustanovka 76 Inostranny

Bericht door Marcel Rientjes »

Hey Martin
Goed te lezen dat je er weer tegen aan gaat.
maar ik zie wel heel veel rode kruisjes, misshen ook ff je foto's herplaatsen(of heb ik alleen kruisjes ? )
ben benieuwd naar je verdere update's

Gr Marcel
luttenmountain
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Je bedoelt de eerdere foto's?
De laatste (van de metalen wielen etc.) doen het bij mij gewoon...

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

Vanavond even tijd gehad om de motoren aan te sluiten op een Tamiya T-03 unit. Tijd voor een test-run!
Van de oude motoren uit mijn Sherman heb ik voor het gemak de stekkertjes geknipt en deze aan de HL motoren gesoldeerd. Hele handeltje aangesloten en het werkt nog ook!

Zodra de spanwielen en tracks geinstalleerd zijn zou de tank dus moeten rijden...
Excuses voor slechte foto maar geeft een idee:

Afbeelding

Viel me wel op dat een enkel tandwiel in de gearbox en het aandrijfwiel nog een beetje 'zwalken', alsof er een slag in je wiel zit. Lijkt me niet de bedoeling, nog eens tweede keer naar kijken.

Dit weekend stapje verder met de onderbak: verstevigen en indelen elektronica. Ben overigens nog op zoek naar een MF-01 unit voor wat meer leven in het beestje!

Groeten,
Martin

Ps: n.a.v. Marcel's eerdere bericht, hierbij nog even wat oude foto's van hoe ik ben begonnen:

Bij ontvangst:
Afbeelding

Het verbouwen van de onderkant (verwijderen HL electronica, verwijderen accuplaats, dichten van gaten etc.)
Afbeelding

Onderkant helemaal kaal
Afbeelding

Bovenbouw 'dry-fit'
Afbeelding

Afbeelding

Eerste werk aan het motordek (detailwerk luchtinlaten en uitzaken luiken)
Afbeelding
Martin Noorloos

Weer twee stapjes verder. Op het achterdek heb ik extra brandstoftanks geinstalleerd. De tanks zelf had ik nog liggen van een WSN T-34, de houdertjes zijn gemaakt van plastic. Lasnaadjes met een beetje putty nagebootst.
Ook vandaag de trackspanners aangebracht! Morgen hopelijk 1e testritje maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

Hallo allemaal,

De SU begint vorm aan te nemen! Vandaag testritjes gemaakt. Bij de 1e rit lag de rups er na 1 bochtje al naast. Ook verlies ik nogal eens de buitenste helft van een loopwiel. Door de nodige speling is het sowieso handig niet al te 'wild' te rijden. Na het bijstellen van het spanwiel blijft de rups er nu goed op liggen en loopt alles wel netjes.

Overigens ook op de voorkant nog een beugeltje aangebracht om reverse tracks achter te hangen, + wederom lasnaadjes.

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje:

Afbeelding

Volgende stap: verstevigen van de romp, fatsoenlijk installeren van de electronica etc.

Groeten,
Martin
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast