Samokhodnaja Ustanovka 76 Inostranny

Iets aan het bouwen? Altijd spannend!
Martin Noorloos

Bericht door Martin Noorloos »

Arthur,

Als je dat zou kunnen doen heel graag! Het loopje van Schumo is aan de voorkant ongeveer 1 a 2 cm uitgeboord. De rest zit dicht!

Gelukkig is de loop wel lang genoeg om er een recoil unit etc aan te hangen want ook dat was een beetje een gok :)

Groeten,
Martin
Bas Pos

Bericht door Bas Pos »

Hoi Martin, had even zitten slapen,

misschien heb je hier iets aan voor je vraag naar bekleding voor de zijkanten?

http://www.steinhagen-modelltechnik.de/trucks/shop.htm

http://www.fahl-lochbleche.de/sites_D/indexD.htm

http://www.afv-model.com/4711shop/index ... e-tzt.html
Martin Noorloos

Hee

Die traanplaten zien er goed uit maar bij de Pz III waren het echt bolletjes, geen "streepjes". De 2e link heeft wel zoiets...

Afbeelding

...maar wordt niet echt wijs uit de site. Lijkt me ook bijna meer iets van een groothandel/leverancier en niet een shop voor particulieren :(

Maar goed traanplaten bestaan en da's al heel wat :) Weet iemand een modelbouwwinkel waar ze dit ook verkopen? Vind het altijd met dit soort spul wel fijn om te zien wat ik koop! Liefst natuurlijk in de buurt van Gouda - Rotterdam!

Groeten,
Martin
Reinier Zwanink
Contacteer:

Bericht door Reinier Zwanink »

er zit niet echt een onderscheid tussen de tranenplaten per type tank
er zat vaak diamant op maar ook tranenplaat hoor
die foto van jou heeft diamant
eigenlijk zijn het gewoon vierkantjes :wink:
Coming Up:
* RSO restore project
* RC demag (2.0)
* Panzerwerfer 42
Martin Noorloos

Nou ik heb inmiddels veel Pz III foto's bekeken en zowel vierkantjes als rondjes kwamen voor. Foto's van een Pz III met iets als dit...

Afbeelding

...heb ik niet kunnen vinden.

Wat ik me afvraag...zouden deze spatborden authentiek zijn (het is mogelijk dat de Russen er tijdens de ombouw nieuwe spatborden op hebben gehangen) of zou het iets zijn van het museum/restauratieteam om een zo volledig mogelijke tank te krijgen?

Afbeelding

Ik twijfel dus een beetje of dit nu iets is uit de oorlog of van de restauratie na de oorlog :? Er lijken wel meer dingen niet te kloppen aan deze SU namelijk...!

Martin
Martin Noorloos

Luchtinlaten zijn bijna klaar! Alleen nog even afwerken...

Afbeelding
Martin Noorloos

Kleine update...nouja update, meer nieuws. MF-unit binnen! Maar snel inbouwen die handel!

Martin
Arthur Hermans
BTN Clublid
Contacteer:

Bericht door Arthur Hermans »

Hé Martin,

Er is nu ook een ombouwkit van de SU-76i
Gr,
Tuur.
Martin Noorloos

Tsss...lekker origineel...hebben ze zeker van mij afgekeken :lol:

Ik ga lekker verder met zelf doorbouwen. Maar de ombouwkit ziet er mooi uit!

Martin
Martin Noorloos

Nou weer een update. Ik ben bezig met de mantle (in Nederlands gewoon mantel?) van het kanon. Hierachter zit meteen de recoil unit gemonteerd.

De mantle moet nog gewoon afgewerkt worden maar alvast de werking van de recoil unit:

Afbeelding

Ofwel: het werkt 8)
Theo Andriessen

Bericht door Theo Andriessen »

Mooi om te zien dat 't werkt. :lol:
Wel jammer dat je er de 9de niet bij bent :?
Martin Noorloos

Ja nou het hele handeltje afbouwen/detailleren én inbouwen in de tank zelf. Dat wordt ook weer een hele uitdaging, maar het is zeker erg leerzaam allemaal. Met name m'n geduld ben ik hard aan het trainen wat je moet niet te snel iets af willen hebben :roll:

Is zeker jammer dat de 9e niet door kan gaan voor mij maarja KMK is maar één keer in het jaar en ik heb daar ook afgesproken met een aantal mede-plakkers dus ja. Gelukkig in het najaar weer de nodige meetings, hopelijk kan ik er weer eens een bezoeken.

Martin
Rick Braat
Contacteer:

Bericht door Rick Braat »

Hier nog iemand die er met je idee ervandoor gaat :wink: :lol:

http://www.rc-panzerketten-forum.com/wb ... adid=13862
Rick

Afbeelding
Martin Noorloos

Ach ja, zijn altjid meerdere mensen die zoiets willen bouwen he. Maakt ook niet uit, maar tis wel leuk om origineel bezig te zijn en toen ik begon had ik nog niemand anders dit zien bouwen :wink:

Ik heb wel mijn twijfels bij de mantle die deze persoon gebruikt. Hij baseerd dit op een museumtank maar ik vermoed dat dit museum dit heeft bedacht om de tank "toonbaar" te maken. Foto's van het apparaat laten namelijk alleen een gegoten balvormige mantle zien. Die is later nog verbeterd met een pantserschild omdat de boel nogal snel blokkeerde bij treffers op de mantle.
Ik wil dus wel een bal mantle proberen. Is wat lastiger maar ik denk historisch accurater en weer origineler :roll:

Verder overigens wel puik ombouwwerk wat deze persoon levert hoor! Ziet er strak gebouwd uit.

Hopelijk kan ik binnenkort ook weer eens verder met die van mij

Groeten,
Martin
Martin Noorloos

Re: Samokhodnaja Ustanovka 76 Inostranny

Nou even een oude thead ophalen. Gelukkig een opvallende naam dus zo gevonden :)

Ik heb de smaak voor 2009 te pakken. Met de verkoop van mijn Pershing zijn er bovendien wat financiële middelen vrijgekomen voor broodnodige investeringen in mijn Sherman en SU-76i. Gisteren dan ook in Arnhem een set metalen aandrijf/loop/spanwielen + tracks gekocht.

Vandaag begonnen met 'installeren'. Alleen de spanwielen moeten nog. De handleiding is nogal een mysterie dus ga er vanavond nog eens rustig naar kijken. Doel is om deze voor de mei-meetings te kunnen laten rijden, voorlopig op een reverse T-unit van Tamiya.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten,
Martin
Plaats reactie

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast